Onder het motto "wie niet waagt, blijft maagd" zocht ik vandaag L. Roels, de Hotel Manager van
http://www.hiexgent.be/ op. Vriendelijke man, die mij de plannen toonde, maar terzelfdertijd qua realisatie toch even op de rem stond.
Er moet een aparte stroomcabine geïnstalleerd worden om de voorziene slots te kunnen bevoorraden. De stroomvoorziening van het hotel is net niet zwaar genoeg om het extra verbruik te dragen. Volgens de heer Roels verbruikt de voorziene infrastructuur immers quasi evenveel stroom als zijn volledige hotel.
En hiervoor is een bouwvergunning nodig. Deze procedure is nog lopend. De Stad Gent heeft nog tot eind oktober de tijd om NEEN, JA of JA MAAR te zeggen. Men verwacht geen problemen, maar zolang er geen positief antwoord is, gaat er natuurlijk geen schop in de grond.
Er zouden 8 plaatsen komen (4 laadpalen achteraan en 4 vooraan), waarvan -als ik het goed begrepen heb ook 2 kunnen gebruikt worden door andere voertuigen-. De palen komen inderdaad op de plaats die Xfrank reeds fotografeerde.
De slagbomen blijven en er wordt niet gewerkt met codes. Je trekt een ticketje dat 2 uur geldig blijft. Ter plaatse kan je rustig iets drinken of iets eten in de recent geopende brasserie:
http://www.gentmeetingcenter.be/restaurant.html. Het is momenteel nog niet uitgemaakt of er speciale korting komt voor Teslarijders, vb. op vertoon van sleutel.
Eens er goedkeuring door stadsbestuur is zou het in theorie vlug kunnen gaan. De aannemers zijn al vastgelegd. Onder andere
http://www.spie-be.com/nl.html staat samen met een gespecialiseerde afdeling van Electrabel klaar om de werken aan te vatten.
Maar gezien de huidige stand van zaken moeten we er niet op rekenen dat we daar vlot kunnen laden in de komende weken.
Ben je toch in nood, dan is er een gratis laadpunt op het einde van de parking (aan inkom hotel zelf) Mennekes Type 2. Maar die heb ik niet uitgetest. In de komende dagen post ik wel enkele foto's van dit laadpunt.