Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
daarnet even om en weer naar de Holiday inn express in Gent gereden.
Ideale ligging. vlak bij kruising E40 en E17. ruime parking.
gans de parking afgelopen en op de plaats die naar mijn gevoel het meest geschikt leek. (onmiddelijk bij de ingang van de parking en het verste weg van de inkom van het hotel. en 8 plaatsen breed) stond daar "toevallig" een vrij recentelijk gespoten maat op de grond.
Is dit het allereerste teken van een SuC of is dit wishful thinking?
de slagbomen aan de ingang van de parking moeten dan wel weg of verplaatst worden.
View attachment 59923View attachment 59924
wie kan dit verder opvolgen? Patrick?

ik ben net nog even naar daar gereden.
en het lijkt echt wel te gaan gebeuren!
20140928_171644.jpg
 
het lijkt wel een deja vu.:wink:
vroeger waren we blij met een Finalize-button.
nu met een paar kranen langs de kant van de weg.:love:
We zijn gewoon helemaal gek geworden van die Tesla-mania.
Maar leuk, leuk, leuk !!:love:

Dat is iets wat ik helaas niet heb meegemaakt. Ben pas later ingestapt (letterlijk en figuurlijk) en toen was het al heel gewoon.

Wat Gent betreft, de kinderen (gesteund door mijn vrouw) vragen al een tijdje om een bezoek aan Plopsaland De Panne. Nu weet ik wel dat er in de 22kW sfeer best wel mogelijkheden zijn maar met deze SuC is er echt geen ontkomen meer aan ;) Geeft toch ook weer klandizie daar.
 
Last edited:
terug naar de orde van de dag...
Is er vandaag nog iemand gaan kijken?
Ik kan het hier niet allemaal alleen blijven doen hé:wink:

Vanavond langsgereden.... nog geen actie op de parking van Holiday Inn.
Graafmachines zijn voor werf van Fluxys, en ze leggen een aardgasleiding langs de C. Heymanslaan.

Er was sprake van SuC binnen eerstvolgende 3-5 weken, dus nog ruim de tijd om dit klusje te klaren :smile:
 
Last edited:
Onder het motto "wie niet waagt, blijft maagd" zocht ik vandaag L. Roels, de Hotel Manager van http://www.hiexgent.be/ op. Vriendelijke man, die mij de plannen toonde, maar terzelfdertijd qua realisatie toch even op de rem stond.

Er moet een aparte stroomcabine geïnstalleerd worden om de voorziene slots te kunnen bevoorraden. De stroomvoorziening van het hotel is net niet zwaar genoeg om het extra verbruik te dragen. Volgens de heer Roels verbruikt de voorziene infrastructuur immers quasi evenveel stroom als zijn volledige hotel.
En hiervoor is een bouwvergunning nodig. Deze procedure is nog lopend. De Stad Gent heeft nog tot eind oktober de tijd om NEEN, JA of JA MAAR te zeggen. Men verwacht geen problemen, maar zolang er geen positief antwoord is, gaat er natuurlijk geen schop in de grond.

Er zouden 8 plaatsen komen (4 laadpalen achteraan en 4 vooraan), waarvan -als ik het goed begrepen heb ook 2 kunnen gebruikt worden door andere voertuigen-. De palen komen inderdaad op de plaats die Xfrank reeds fotografeerde.

De slagbomen blijven en er wordt niet gewerkt met codes. Je trekt een ticketje dat 2 uur geldig blijft. Ter plaatse kan je rustig iets drinken of iets eten in de recent geopende brasserie: http://www.gentmeetingcenter.be/restaurant.html. Het is momenteel nog niet uitgemaakt of er speciale korting komt voor Teslarijders, vb. op vertoon van sleutel.

Eens er goedkeuring door stadsbestuur is zou het in theorie vlug kunnen gaan. De aannemers zijn al vastgelegd. Onder andere http://www.spie-be.com/nl.html staat samen met een gespecialiseerde afdeling van Electrabel klaar om de werken aan te vatten.

Maar gezien de huidige stand van zaken moeten we er niet op rekenen dat we daar vlot kunnen laden in de komende weken.
Ben je toch in nood, dan is er een gratis laadpunt op het einde van de parking (aan inkom hotel zelf) Mennekes Type 2. Maar die heb ik niet uitgetest. In de komende dagen post ik wel enkele foto's van dit laadpunt.