Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Oei, een disagree. Misschien geen grote wandelaar of zo :(
Alé, je krijgt een "funny" van mij dan :D

of de supercharger in Zolder, vlakbij een Spar shop en truckstop/taverne.
Die SuC vond ik ook heel gezellig, naast Spar shop is er een kleine ruimte voor koffie en daar kan ik rustig gezelschapspellen spelen met mijn vriendin :)
Taverne was te luid om te gezellig te praten.


Zonder uitleg? Dan gewoon dikke duim of een tremor.
Kan altijd erger...autocorrect veranderen van "slu (salut)" naar "SUL" tijdens chatten :oops:
 
@EddieW - merci voor de "funny", juj! En ivm je laatste zin: zolang autocorrect er geen "t" achter zet in plaats van het te veranderen naar "sul" is de schade min of meer nog beperkt zou ik zeggen :p

Wist niet dat er daar een Spar Shop was in Zolder? Zelfde richting als om naar de taverne te gaan? Ofwel ligt mijn focus altijd verkeerd wanneer ik er passeer, hum hum. #kompelbier
 
Yep, dezelfde deur binnen en waar je dan de rechterdeur naar de taverne zou nemen, ga je nu links aanhouden en in plaats van in het toilet binnen te wandelen, wandel je de spar shop binnen. De Spar shop deelt ook de keuken met de taverne, dus je kan ook een broodje bestellen en meenemen. Bij het buitenwandelen van de spar shop is er ook een kleine verbruiksruimte met 3 hoge tafels waar je je broodje kan binnen werken. Perfect voor een snelle stop van 15 minuten.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
@EddieW - merci voor de "funny", juj! En ivm je laatste zin: zolang autocorrect er geen "t" achter zet in plaats van het te veranderen naar "sul" is de schade min of meer nog beperkt zou ik zeggen :p
Ach...genoeg slaapkamers bij mij thuis ;) desnoods slaap ik in de wagen.

En als je toch van wandelen houdt, dicht bij Zolder SuC is nieuwenhoven. Heel leuk voor wandelen met uw wederhelft (of uw hond...)
 
  • Like
Reactions: Petje1977
CFA6CE58-BE49-4112-9AF4-50571BED17D2.jpeg


Was een beetje vroeg voor lunch bij SuC Antwerpen en te laat voor ontbijt. Waren zo vriendelijk om nog wat Appelflappen, croissants, en muffins in te pakken. Daarbij nog een koffie en een sapje. Top !!! Bedankt Novotel !!
 
Dit is niet de manier om Tesla te dwingen een SuC te plaatsen. Uit mijn ervaring blijkt dat Tesla wel degelijk op de hoogte is van de blinde vlekken in hun SuC netwerk en dat ze er alles aan doen om die op te vullen. Een petitie, hoe goed bedoelt ook, zal daar niets aan veranderen. Ik denk dat in dit geval het eerder de Waalse/lokale overheid is die niet echt meewerkt.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: S-19910 and nico180
Diegem zit echt wel op het maximum van z'n capaciteit. Deze namiddag omstreeks 16u18 waren er nog maar 2 plekken vrij en die waren erg snel ingenomen. En dat op een zaterdagnamiddag. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de navigatie van m'n Tesla had gevolgd. Had ik dat niet gedaan, was ik in Ekeren gaan laden en daar heb ik nog geen drukte ervaren...

Op weekdagen in de spitsuren kan je er best ook niet op rekenen.
 
Nu, veel van die volle supercharters kan je terug herleiden tot een absoluut te kort van adequate laadmogelijkheden overdag. Ik sta met mijn auto 8 uur in Anderlecht en heb dan nog het geluk dat ik op 200 meter van een laadpaal werk (de volgende is anderhalve kilometer verder in vogelvlucht), maar het is een laadpaal met 1xCCS2, 1xCHAdeMO en 1xType2 en een maximum parkeertijd van 30 minuten. En de tarieven zijn via NewMotion niet van de poes: meer dan 60 cent per kWh, en ook een kostprijs per minuut na een half uur. Gelukkig kan ik nog profiteren van de Maingau pas om in overtreding mijn auto anderhalf uur aan de paal te laten staan voor 4,5€. Maar als er al iemand anders staat, heb ik pech en als ik in de avond nog ergens naar toe moet moet ik wel passeren langs een supercharger tijdens de avondspits.

Ik heb ook al een sales manager gehad die wist dat ik elektrisch rij, die aan mij kwam vragen waar er een lader in de buurt was omdat een klant ook elektrisch rijdt. Ja sorry, 600 meter verder kan je laden...
 
Gisteren voor het eerst in Suc Brugge geladen en een glas fruitsap gevraagd aan de bar. Mocht 8 euro betalen, toen ik vroeg of het klopte, nog een onvriendelijke blik teruggekregen ook.

Zal er in de toekomst nog wel laden, maar consumeren, nee bedankt.

Vreemd. Was misschien één of ander hip BIO drankje?
We hebben 14dagen geleden de zondag daar geladen en binnen in de bar een glas Cava, een Spa Rood en een warme chocomel gedronken voor € 13,50 alles samen. Lijkt me toch aanvaardbaar...?
We hadden ons wel in de zetels genesteld en de kaart geraadpleegd... .

Xavier
 
De SuC in Brugge heeft toch echt wel problemen. De laadsnelheid varieert er tussen 40 en 80kW, en dat op alle palen.
Toch opvallend, dat de 2 SuC's in West-Vlaanderen, de allerslechtste zijn die ik in gans Europa al mocht tegenkomen..