Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien dat die van Lokeren en Aalst dan deze van Gent zullen vervangen?

Naar mijn mening zijn Aalst en Lokeren te ver van Gent om SuC Gent te vervangen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat Gent gewoon zelfde locatie blijft maar dat er nabij Gent (Lokeren en Aalst) zal gespreid worden om de dekking te vergroten en daardoor Gent zelf ontlast wordt. Als er ook nog SuC Aalter zou komen, maken ze een mooie boog rond Gent die een behoorlijk gebied afdekt en zo een grote capaciteit kunnen aanleveren zonder op een locatie in Gent een grote SuC's te moeten zetten.
Met de manier waarop ze in België omgaan met bouwvergunningen, zou dit wel eens een eenvoudigere aanpak kunnen zijn.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Naar mijn mening zijn Aalst en Lokeren te ver van Gent om SuC Gent te vervangen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat Gent gewoon zelfde locatie blijft maar dat er nabij Gent (Lokeren en Aalst) zal gespreid worden om de dekking te vergroten en daardoor Gent zelf ontlast wordt. Als er ook nog SuC Aalter zou komen, maken ze een mooie boog rond Gent die een behoorlijk gebied afdekt en zo een grote capaciteit kunnen aanleveren zonder op een locatie in Gent een grote SuC's te moeten zetten.
Met de manier waarop ze in België omgaan met bouwvergunningen, zou dit wel eens een eenvoudigere aanpak kunnen zijn.
De spreiding van vele maar kleine(re) SuC-locaties is inderdaad iets wat door de early-adopters als beste oplossing wordt aanzien.
 
  • Disagree
Reactions: S-19910
Invitatie komen van Tesla.
Had toen niks gekregen voor Lummen, maar wel later voor Vervier. Geen idee hoe ze kiezen wie waar is uitgenodigd. (Ik woon dichter bij Lummen dan Vervier. )

Dan heb je in theorie (die van SuC's voor doorgaand verkeer) meer aan Verviers dan aan Lummen.

Naar mijn mening zijn Aalst en Lokeren te ver van Gent om SuC Gent te vervangen. Ik begin steeds meer te vermoeden dat Gent gewoon zelfde locatie blijft maar dat er nabij Gent (Lokeren en Aalst) zal gespreid worden om de dekking te vergroten en daardoor Gent zelf ontlast wordt. Als er ook nog SuC Aalter zou komen, maken ze een mooie boog rond Gent die een behoorlijk gebied afdekt en zo een grote capaciteit kunnen aanleveren zonder op een locatie in Gent een grote SuC's te moeten zetten.
Met de manier waarop ze in België omgaan met bouwvergunningen, zou dit wel eens een eenvoudigere aanpak kunnen zijn.

Gent - Lokeren : +- 30km
Gent - Aalst : +- 30km.

Dat is toch peanuts als je op doorreis bent, zeker met de densiteit aan SuC's die er nu is.
 
De spreiding van vele maar kleine(re) SuC-locaties is inderdaad iets wat door de early-adopters als beste oplossing wordt aanzien.

Zeker niet ! Absoluut niet zelfs.


Het is statisch al lang bewezen dat een one-queue-multiple-server de beste oplossing is.
Of naar Suc vertaald : liever één grote dan vele kleine.

Je zal "altijd" aan de verkeerde suc staan en moeten aanschuiven.

Ik ben de laatste jaren herhaaldelijk naar the UK gereden, en daar had men -in afwachting van het einde van het juridisch steekspel met Ecotricity- vele kleine suc's staan. Ik ben meermaals naar een andere Suc moeten rijden omdat "alles" vol stond. Zo waren er rond Bristol drie kleine suc's, 2plaatsen; bij winkelcentra.

Nu is men daar, en in de rest van Engeland, bezig met de kleine SUCs aan het opruimen; en grote (maar minder) suc's aan het bouwen - bij servicearea's aan de snelwegen.
In Bristol bvb is er nu één grote; en nog één kleine (2) bij de Tesla-Store.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Zeker niet ! Absoluut niet zelfs.


Het is statisch al lang bewezen dat een one-queue-multiple-server de beste oplossing is.
Of naar Suc vertaald : liever één grote dan vele kleine.

Je zal "altijd" aan de verkeerde suc staan en moeten aanschuiven.

Ik ben de laatste jaren herhaaldelijk naar the UK gereden, en daar had men -in afwachting van het einde van het juridisch steekspel met Ecotricity- vele kleine suc's staan. Ik ben meermaals naar een andere Suc moeten rijden omdat "alles" vol stond. Zo waren er rond Bristol drie kleine suc's, 2plaatsen.

Nu is men daar intussen bezig met de kleine SUCs aan het opruimen; en grote (maar minder) suc's aan het bouwen. In Bristol is er nu één grote; en nog één kleine (2) bij de Tesla-Store.
Net zo als bij de kassa van de supermarkt. Je pakt meestal de verkeerde rij
 
Zeker niet ! Absoluut niet zelfs.


Het is statisch al lang bewezen dat een one-queue-multiple-server de beste oplossing is.
Of naar Suc vertaald : liever één grote dan vele kleine.

Je zal "altijd" aan de verkeerde suc staan en moeten aanschuiven.

Ik ben de laatste jaren herhaaldelijk naar the UK gereden, en daar had men -in afwachting van het einde van het juridisch steekspel met Ecotricity- vele kleine suc's staan. Ik ben meermaals naar een andere Suc moeten rijden omdat "alles" vol stond. Zo waren er rond Bristol drie kleine suc's, 2plaatsen; bij winkelcentra.

Nu is men daar, en in de rest van Engeland, bezig met de kleine SUCs aan het opruimen; en grote (maar minder) suc's aan het bouwen - bij servicearea's aan de snelwegen.
In Bristol bvb is er nu één grote; en nog één kleine (2) bij de Tesla-Store.

Valt iets voor te zeggen.

Voor de one-queue-multiple-server-oplossing in de supermarkt ben ik iig. al jaren een grote voorstander.
Voor SuC's doe je me twijfelen.
 
Valt iets voor te zeggen.

Voor de one-queue-multiple-server-oplossing in de supermarkt ben ik iig. al jaren een grote voorstander.
Voor SuC's doe je me twijfelen.
Omdat je graag staat te laden op 30kw; of erger : wachten op een vrije stall ?

Terwijl 30km weg er vier vrije staan ?
;)
Maar die kassagewijze vol staan tegen je daar bent; omdat iedereen naar de lege kassa loopt ?

Edit : dat is idd wat mij weleens overkomen is.
 
Last edited:
@widodh Wat waren nu ook alweer de argumenten om destijds bij Tesla HQ meer maar kleinere SuC's te promoten? (als gebruiker)
Pure spreiding, want elke rit/route is uniek en daar kan niet een andere SuC handiger zijn.

Zo ligt Oosterhout leuk voor Noord<>Zuid verkeer, maar voor Oost<>West verkeer weer niet. Dan krijg Oosterhout extra stalls, maar daar heb ik weinig aan.

Daarom kan het handiger zijn om meerdere kleinere locaties te hebben en die te schalen naar hun drukte.

@S-19910 heeft helemaal gelijk dat elke stall die je toe voegt de capaciteit veel meer vergroot, wiskundig gezien.
 
Zo ligt Oosterhout leuk voor Noord<>Zuid verkeer, maar voor Oost<>West verkeer weer niet. Dan krijg Oosterhout extra stalls, maar daar heb ik weinig aan.@S-19910 heeft helemaal gelijk dat elke stall die je toe voegt de capaciteit veel meer vergroot, wiskundig gezien.
Voor Noord-Zuid vanuit Den Haag/Rotterdam ligt Oosterhout knap waardeloos. Ik hoop dat er één aan de A16 komt. Bij Hazeldonk of Breda/Princeville.
 
Zo ligt Oosterhout leuk voor Noord<>Zuid verkeer, maar voor Oost<>West verkeer weer niet. Dan krijg Oosterhout extra stalls, maar daar heb ik weinig aan.

Voor Noord-Zuid vanuit Den Haag/Rotterdam ligt Oosterhout knap waardeloos. Ik hoop dat er één aan de A16 komt. Bij Hazeldonk of Breda/Princeville.

Breda SuC komt er aan, weliswaar eind 2018. Everybody happy!
 
Ik zeg niet dat het de beste oplossing is om meerdere "kleinere" SuC's te voorzien ipv 1 grote SuC in de buurt van Gent, maar Aalst met 8 stalls is nu toch ook niet klein te noemen naar de huidige normen.
Van mij mogen ze gerust op de parking van Flanders Expo een mega SuC met 200 stalls maken, en dat mag ook op Parking 2 langs de ring van Brussel. Maar zoals de Belgen onder ons weten is het daar al een heel spel om daar wat gras te mogen zaaien met wat stoeltjes rond...
 
als je een tankstation hebt met twee pompen, en jij komt er als derde aan, wacht je even... je bent zo aan de beurt.

als je een Suc hebt met vier stalls, en jij komt er als vijfde aan, kan je waarschijnlijk lang wachten.

Het is gewoon statistisch zo dat een je meer wachttijden zal hebben met 2 suc van elk 8 stalls; dan met 1 grote suc.
Met méér Tesla's wordt dat risico nog groter.
Waarmee ik niet wil pleiten voor één ruze Suc ergens in het centrum.
Maar vele kleintjes is géén goed idee. Liever een paar grote. En daar is de discussie over begonnen.

Overigens denk ik dat 8 stalls nog te klein is - met de stijgende populariteit van Tesla zullen de bestaande best uitgebreid worden.
Wat gebeurd is in Oosterhout, Urmond, Gent, Amsterdam, ....
 
als je een tankstation hebt met twee pompen, en jij komt er als derde aan, wacht je even... je bent zo aan de beurt.

als je een Suc hebt met vier stalls, en jij komt er als vijfde aan, kan je waarschijnlijk lang wachten.

Het is gewoon statistisch zo dat een je meer wachttijden zal hebben met 2 suc van elk 8 stalls; dan met 1 grote suc.
Met méér Tesla's wordt dat risico nog groter.
Waarmee ik niet wil pleiten voor één ruze Suc ergens in het centrum.
Maar vele kleintjes is géén goed idee. Liever een paar grote. En daar is de discussie over begonnen.

Overigens denk ik dat 8 stalls nog te klein is - met de stijgende populariteit van Tesla zullen de bestaande best uitgebreid worden.
Wat gebeurd is in Oosterhout, Urmond, Gent, Amsterdam, ....
Je hebt gelijk; maar aan de andere kant zal er minder Range Anxiety zijn als de SuC's meer verspreid liggen.