Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Raedthuys Pure Energie aanbieding?

This site may earn commission on affiliate links.
Arthur gefeliciteerd ! Pure Energie weer de groenste !
groenste afbeelding voor e-mail relaties - journal tekst(1).png

 
Ik heb me vanavond ook maar aangemeld. Het spreekt mij erg aan.

Ook wel leuk om als we langs Den Bosch rijden te kunnen zeggen: "Uit die windmolen komt onze stroom" ook al is het natuurlijk fysiek niet zo (als je het al fysiek mag noemen:)

Als die molen een kWh maakt, maakt hij twee dingen:
- de fysieke kWh
- het geboortebewijs van die kWh, nl. geboren uit die windmolen

die kWh wordt het geboortbewijs direct ontnomen en hij gaat vervolgens anoniem het net in. Het geboortebewijs blijft bij de windmoleneigenaar. De kWh zit met allemaal andere anonieme kWh's in dat net zonder dat iemand kan zien waar ze vandaan komen. Als je als gebruiker vervolgens een kWh uit dat net haalt en je hebt een deal gemaakt met de eigenaar van die windmolen in Den Bosch, levert die eigenaar aan jou het geboortebewijs die je kunt voegen bij de anonieme kWh uit het net. Daarmee geef je hem de identiteit uit die specifieke molen en kun je dus tegen je kinderen zeggen dat je stroom daar gemaakt wordt.

Maar leuk dat je stroom koopt uit een project dat ik heb ontwikkeld :))
 
Maar dit is dus op industriële schaal geboorteverwisselingen, wat verschrikkelijk! 

Ja, zo kun je het ook bekijken. Je zou maar net die ene kWh zijn :)

Aan de andere kant, zo snap ik wel de bedoeling, maar dat zal misschien aan mijn beperkingen liggen :)

Leuk om even op de homepage van Raedthuis te kijken naar de realtime opwekkingsgegevens.

Zo zie ik dat vandaag tot nu toe 743.697 en deze maand (4 dagen) 4.617.169 kWh is opgewekt. En de wind stopt niet als de zon onder gaat dus het is "still counting".

Als je dan zuinig rijdt (typical) dan zijn dat vandaag 3.718.485 en deze maand 23.085.845 Tesla kilometers. Het slaat natuurlijk nergens op maar ik kon het niet laten dit rekensommetje eens te maken. Het is vandaag dus bijna 100 x om de aardbol.
 
Maar goed dat mensenrechten niet voor kWh's gelden...

onze topdag was iets meer dan 2 miljoen kWh. Begin januari dit jaar op een winderige dag. Dat was dus 10 miljoen elektrische km's die dag :). Dat dagrecord gaat er aan het eind van dit jaar dik aan. We bouwen de komende maanden 40 Megawatt bij, dus op een winderige dag produceren die nieuwe molens 40000x24=960.000 kWh. Een topdag van tegen de 3 miljoen kWh moet er dan in zitten :)