Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Raedthuys Pure Energie aanbieding?

This site may earn commission on affiliate links.
Heb net de eerste afrekening van Pure Energie gehad. Werd na doorgave van de meterstand gebeld omdat ze dachten dat ik een fout bij de opname had gemaakt... -;)
14.000 kW h op laagtarief... stroom van zeer goede kwaliteit ! Sta wel op het punt over te stappen naar Greenchoice ivm gebruik postcoderoosmodel en voornemen op die manier 60 zonnepanelen op het plaatselijk zwembad te leggen... Jammer dat Pure Energie hier (nog) niet in wil stappen.
 
Ik ben zowel zakelijk als privé geïnteresseerd, maar ik zie wel een vreemd verschil in de tariefbepaling:
Op deze pagina Tesla - Pure Energie van Raedthuys
staan de volgende tarieven
pure1.JPG

Echter, als ik de pagina zit waar je je tarief kunt berekenen, dan zie ik dit:

pure2.JPG


Bij beide staat dat de tarieven ex-BTW zijn.

Wat is nu correct?

René
 
Ik ben zowel zakelijk als privé geïnteresseerd, maar ik zie wel een vreemd verschil in de tariefbepaling:
Op deze pagina Tesla - Pure Energie van Raedthuys
staan de volgende tarieven
View attachment 64914
Echter, als ik de pagina zit waar je je tarief kunt berekenen, dan zie ik dit:

View attachment 64913

Bij beide staat dat de tarieven ex-BTW zijn.

Wat is nu correct?

René
Die tarieven gelden alleen bij een jaar contract (of 3 of 5 jaar). Ik denk dat je op de tarief bereken pagina je het vinkje nog op variabel had staan...
 
Had nog een paar (domme) vragen alvorens over te stappen:

- Is gas altijd hetzelfde of kan dat ook meer/minder groen of duurzaam zijn?
- Is alleen aanmelden bij een nieuwe leverancier voldoende of moet ik nog uitzoeken hoe en wanneer ik mijn huidige contract kan opzeggen en dat ook zelf doen? (Nog nooit eerder overgestapt...)
 
Had nog een paar (domme) vragen alvorens over te stappen:

- Is gas altijd hetzelfde of kan dat ook meer/minder groen of duurzaam zijn?
- Is alleen aanmelden bij een nieuwe leverancier voldoende of moet ik nog uitzoeken hoe en wanneer ik mijn huidige contract kan opzeggen en dat ook zelf doen? (Nog nooit eerder overgestapt...)

Groen gas kan biogas zijn, maar het is meestal 'gewoon' aardgas dat door de leverancier wordt gecompenseerd voor CO2 uitstoot (met aanplant).
Bij de meeste leveranciers betaal je een boete bij voortijdig beindigen van je contact (meestal 50 euro, is volgens mij ook het wettelijke maximum). Greenchoice brengt die kosten niet in rekening, daar kun je in de praktijk elke maand opzeggen. Sommigen betalen deze boete voor je aan je oude leverancier bij overstap.
 
Had nog een paar (domme) vragen alvorens over te stappen:

- Is gas altijd hetzelfde of kan dat ook meer/minder groen of duurzaam zijn?
- Is alleen aanmelden bij een nieuwe leverancier voldoende of moet ik nog uitzoeken hoe en wanneer ik mijn huidige contract kan opzeggen en dat ook zelf doen? (Nog nooit eerder overgestapt...)

Zie ook de ergens onderaan op hun site weggemoffelde 'Veelgestelde vragen' pagina: Veelgestelde vragen - Pure Energie van Raedthuys


- er gaat geld naar de aanplant van bossen om de CO2 die uit gas komt te compenseren
- Zij zeggen je huidige contract op bij je leverancier

Edit: Rrreutel was me voor :) en Raedthuys levert volgens bovenstaande link geen biogas maar Nederlands aardgas, met WNF CO2 certificaten (beetje zoals grijze stroom met waterkracht certificaten, maar ze kunnen niet veel anders op het ogenblik denk ik).
 
Last edited:
Zie ook de ergens onderaan op hun site weggemoffelde 'Veelgestelde vragen' pagina: Veelgestelde vragen - Pure Energie van Raedthuys


- er gaat geld naar de aanplant van bossen om de CO2 die uit gas komt te compenseren
- Zij zeggen je huidige contract op bij je leverancier

Edit: Rrreutel was me voor :) en Raedthuys levert volgens bovenstaande link geen biogas maar Nederlands aardgas, met WNF CO2 certificaten (beetje zoals grijze stroom met waterkracht certificaten, maar ze kunnen niet veel anders op het ogenblik denk ik).

Dank voor jullie snelle reacties! :)
 
Edit: Rrreutel was me voor :) en Raedthuys levert volgens bovenstaande link geen biogas maar Nederlands aardgas, met WNF CO2 certificaten (beetje zoals grijze stroom met waterkracht certificaten, maar ze kunnen niet veel anders op het ogenblik denk ik).

Helaas is er nog maar heel weinig biogas beschikbaar. We kijken er wel naar maar het is veel duurder dan aardgas met certificaten. Hopelijk stijgt het aanbod en daalt de prijs in de toekomst. Die certificaten zijn van de WNF gold standard. De hoogste standaard voor dit soort certificaten. Ze komen uit duurzame energieprojecten.
 
Last edited:
Arthur, de klantenservice wist niet of de Tesla actietarieven alleen voor de contractperiode gelden (dus voor 1, 3 of 5 jaar) en daarna terugvallen naar de standaardtarieven of dat de korting behouden blijft t.o.v. de standaardtarieven, ook na bijvoorbeeld 1 jaar bij een 1-jarig contract. Weet jij dit?
 
Arthur, de klantenservice wist niet of de Tesla actietarieven alleen voor de contractperiode gelden (dus voor 1, 3 of 5 jaar) en daarna terugvallen naar de standaardtarieven of dat de korting behouden blijft t.o.v. de standaardtarieven, ook na bijvoorbeeld 1 jaar bij een 1-jarig contract. Weet jij dit?

We kunnen niet garanderen dat deze teslaaanbieding na de contractperiode nog van toepassing is. Dus als je er lang van wilt genieten kun je het best voor 5 jaar vast gaan ;-)
 
Zojuist overgestapt! :biggrin:

En het bleek ook nog eens een stuk voordeliger te zijn dan mijn huidige contract (semi-groen) dat ik al sinds jaar en dag had zonder ooit naar de tarieven gekeken te hebben… :redface: