Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Garantiebeleid Tesla door de jaren heen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben aan het kijken naar 2e hands Model S

Denk dat ik voor hetzelfde geld liever een 2018 75D koop dan een 2015 (P) 85

Dit omdat de 1e generatie meer accuproblemen en High Power drive unit problemen heeft en een 2018 nog garantie biedt op accu en drive units

Daarbij hebben D modellen kleinere motoren die minder vaak stuk gaan (als ik het goed begrepen heb)

Nu kom ik 2018 auto's tegen met garantie op accu en drive unit('s) en onbeperkte KMs, maar ook auto's een max hebben van 240k voor die garantie

Zijn de garantievoorwaarden ergens in 2018 gewijzigd?

Het enige wat ik kan vinden is dat die 240k km max rond 2020 is gaan gelden

Wellicht is er ergens een overzicht met de wijzigingen in de garantievoorwaarden door de jaren heen?

Alvast dank voor jullie reactie

Groet

Just
 
Ben aan het kijken naar 2e hands Model S

Denk dat ik voor hetzelfde geld liever een 2018 75D koop dan een 2015 (P) 85

Dit omdat de 1e generatie meer accuproblemen en High Power drive unit problemen heeft en een 2018 nog garantie biedt op accu en drive units

Daarbij hebben D modellen kleinere motoren die minder vaak stuk gaan (als ik het goed begrepen heb)

Nu kom ik 2018 auto's tegen met garantie op accu en drive unit('s) en onbeperkte KMs, maar ook auto's een max hebben van 240k voor die garantie

Zijn de garantievoorwaarden ergens in 2018 gewijzigd?

Het enige wat ik kan vinden is dat die 240k km max rond 2020 is gaan gelden

Wellicht is er ergens een overzicht met de wijzigingen in de garantievoorwaarden door de jaren heen?

Alvast dank voor jullie reactie

Groet

Just

Mogelijk dat die 2018 al een keer eerder via Tesla van eigenaar zijn gewisseld?
 
Door de jaren heen is het er niet op verbeterd. Niet alleen qua voorwaarden, ook qua coulance.
In 2018 stelde ik, net buiten garantie vast dat een van de DLR’s kapot was.
Ik vond nog een vakantiefoto’s van enkele maanden eerder, toen de wagen wel
Nog in garantie was, waarop de kapotte DLR te zien was. Ik had het niet eens opgemerkt, tot het probleem hier gemeld werd.
Ze hebben beide DLR’s in coulance gratis vervangen op basis van de foto. Beide lichten omdat er door een nieuwe versie een kleurverschil zou zichtbaar zijn.
DSC08964_Original.jpeg
 
De oudere Tesla's hebben vaak unlimited SuC, dus als je verwacht dat je daar heel veel gebruik van gaat maken, dan kan een oudere Model S interessant zijn. Maar door die gratis SuC zijn ze vaak ook relatief prijzig, dus ik zou zelf eerder voor een 2018 model gaan. Behalve dat ze betrouwbaarder lijken te zijn m.b.t. accupacks en motoren zijn ze vaak ook luxer uitgevoerd. MCU2 scheelt al flink en ook AWD maakt de auto een stuk prettiger (heb wel eens een loaner gehad met RWD).

Garantie is van beide modellen al afgelopen, maar de 2018 heeft meestal nog wel garantie op het accupack en de motoren. De motoren zou ik wel aandurven, maar een 8 jaar oud accupack zou ik wat minder vrolijk van worden. Vooral ook als je leest dat er soms roest ontstaat, waardoor er vocht in de accu kan komen (weet niet hoe vaak dit voorkomt).

Waar ik in 2018 iedereen lyrisch hoorde over het service-niveau van Tesla is dat rond die tijd drastisch veranderd. Nu is het meer vechten om je gelijk te halen, maar als de garantie er toch al af is dan heb je daar wat minder mee te maken. Onderhoud aan een Tesla is gewoon duur. Als je geluk hebt gaat er weinig kapot en heb je vrijwel geen regulier onderhoud (vooral banden). Mijn S had ook best wat kleine kwaaltjes, maar die waren er na 5 jaar vrijwel allemaal wel uit. Ik zou dan ook niet zo bang zijn om een nette 2018 Model S te halen. Als je hem particulier koopt, dan zou ik altijd vragen of je de service documenten mag inzien (staan in het Tesla account). Als je niks te verbergen hebt, dan laat je dat gewoon zien.

Bij mijn weten had mijn MS 8 jaar garantie op het accupack en gold er geen kilometerbeperking. Maar ik reed toch niet zo veel. 8 jaar en 240.000km had voor mij niets uitgemaakt.