Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opladen in Dusseldorf

This site may earn commission on affiliate links.
3 weken is wel lang en duur. Je kunt ook goedkoop parkeren bij een van se vele 'onofficiele' parkeerorganisaties. Mocht je na 3 weken niet voldoende lasing over hebben om Suc Moers te bereiken kun je alsnog even een half uurtje in P7 gaan laden (als er plek is).
 
Bedankt voor de info. Dirk ook (PM). Ik heb intussen die laadkaart aangevraagd, zou er binnen een week moeten zijn (we gaan pas in februari weg, een week). Ik heb P5 gereserveerd. Ik zal hier laten weten hoe het gaat. (niet echt noodzakelijk, Moers en Eindhoven liggen ook op de route).
 
Volgend jaar september 2019 parkeer ik op DUS p5 en wilde zo'n pas aanvragen. Klopt het dat het activeren voor flex abo 5 euro kost tegenwoordig om gratis te kunnen laden? Op zich kan ik bij de beheerder ook een pasje vragen maar dacht heb tijd zat dus vraag tijdig even een pasje aan. Was even benieuwd naar de laatste ervaringen
 
Volgend jaar september 2019 parkeer ik op DUS p5 en wilde zo'n pas aanvragen. Klopt het dat het activeren voor flex abo 5 euro kost tegenwoordig om gratis te kunnen laden? Op zich kan ik bij de beheerder ook een pasje vragen maar dacht heb tijd zat dus vraag tijdig even een pasje aan. Was even benieuwd naar de laatste ervaringen
je mag ook mijn pasje lenen.
 
  • Like
Reactions: Meindert_x
Hallo,

ik ga ook bij DUS P5 parkeren van 15 december tem 29 december.
Hoe kan ik best doen? Gewoon volladen bij Moers (90%) en dan laten staan bij P5? (Vampire drain zal toch niet hopelijk veel leegzuigen...)
Of toch wel laden bij P5? (Wil eigelijk niet echt 15 dagen een laadpaal bezetten :( )
 
let op, ik had in november mijn x iets te nonchelant weggezet, always connected stond nog aan, in 8 dagen meer dan 100 km range kwijt, was voor mij geen probleem op dat moment maar kan natuurlijk wel vervelend zijn. Ter vergelijking vorig jaar de S in december 8 dagen op rotterdam airport geparkeerd, was slechts 20 km range kwijt.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Volgend jaar september 2019 parkeer ik op DUS p5 en wilde zo'n pas aanvragen. Klopt het dat het activeren voor flex abo 5 euro kost tegenwoordig om gratis te kunnen laden? Op zich kan ik bij de beheerder ook een pasje vragen maar dacht heb tijd zat dus vraag tijdig even een pasje aan. Was even benieuwd naar de laatste ervaringen
In P5 heb ik onlangs 60 uur aan de laadpaal gestaan, 60kWh afgenomen, totale kosten via TNM: € 75,29! Had even geen rekening gehouden met het tijdstarief dat TNM hanteert bij Ladenetz palen in Duitsland...

Ik heb nu de nieuwe Düsselstrom mobil flat rate kaart à € 35 p/m aangevraagd. Voorlopig ben ik thuis nog aangewezen op publiek laden en kost elke 75 kWh laad sessie bij de dichtsbijzijnde Allego paal me ca. € 20 met een TNM pas, dus die kosten van Düsselstrom heb ik er zo uit (elke sessie kost dan slechts € 2 voor roaming AC). Op Düsseldorf Airport is elke laadsessie bij Ladenetz dan kosteloos.

Naast de Allego paal om de hoek gebruik ik nu ook nog regelmatig de Fastned stations Het Lonnekermeer en Het Veelsveld met m'n Maingau pas à € 0,05 per minuut, maar ook dat is per 1 februari 2019 afgelopen. Na die datum zou een Düsselstrom pas bij een Fastned sessie ook al gauw de goedkoopste optie zijn à € 10,50 per sessie, ware het niet dat die pas (nog) niet werkt op Fastned.
 
In juli dien ik ca. 25 dagen mijn tesla te parkeren op/nabij de airport. Ik ben van plan nog in Duiven de tesla 90% vol te laden. Ik verwacht ergens rond dat de accu rond 50%-60% zit, wanneer ik deze ga stallen op de luchthaven. Vragen:
  1. waar/ bij wie kan ik de tesla betaalbaar parkeren, waarbij de tesla op een lader wordt gezet gedurende de periode?
  2. Wat kan ik qua kosten verwachten van het nu en dan (bij)laden?
 
In juli dien ik ca. 25 dagen mijn tesla te parkeren op/nabij de airport. Ik ben van plan nog in Duiven de tesla 90% vol te laden. Ik verwacht ergens rond dat de accu rond 50%-60% zit, wanneer ik deze ga stallen op de luchthaven. Vragen:
  1. waar/ bij wie kan ik de tesla betaalbaar parkeren, waarbij de tesla op een lader wordt gezet gedurende de periode?
  2. Wat kan ik qua kosten verwachten van het nu en dan (bij)laden?
Ik heb afgelopen week mijn MS 75D bij Dusseldorf geparkeerd zonder laden. In 8 dagen ging er maar 20km verloren (op advies van dit forum heb ik die week wel maar 1x met de app gechecked). De vraag is dus waarom je uberhaupt zou willen laden. Bovendien is er bij Moers een Supercharger.
Ik heb overigens via parkos.nl een valetparking geboekt. Dit is nauwelijks duurder dan op één van de P's staan, maar wel lekker makkelijk.
Bij sommige van de aangesloten valetparkbedrijven kun je de auto ook laten laden.
Goede reis!
 
  • Like
Reactions: Bertnu
Wel typisch, afgelopen mei vakantie was mijn accu leeggelopen van 220 tot 95 kilometer in 8 dagen. Had hem op de zuinige modus gezet en niet met de app gecheckt. Was die wee wel warm, volgens mij schiet dan wel de automatische oververhitting aan. Maar idd, in Moers kan je goed bijladen, dat is dichtbij. Heb op dit forum ook gelezen dat je de tesla helemaal UIT kan zetten maar kon dat niet vinden.