Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
De patenten zijn vrij dus ze kunnen ze zo bouwen en zelf ook verder perfectioneren toch?

Andere autofabrikanten kunnen de patenten misschien wel gebruiken maar waar halen ze de batterijen vandaan? En hoe gaan ze zorgen dat die batterijen net zo betaalbaar zijn als die van Tesla. Ik denk dat daar de kracht van Tesla zit en tegelijkertijd het probleem voor andere fabrikanten. Tesla loopt ver voor in het ontwikkelen van enigzins betaalbare batterypacks en ze hebben een steady aanlevering van cellen van panasonic maar zelfs Tesla heeft veels te weinig batterijen en moet nu miljarden investeren samen met panasonic om de bottleneck enigzins te verkleinen. Die gigafactory levert in 2020 batterypacks voor 'slechts' 300k auto's (slechts 0,3% van de markt). Als de toekomst elektrisch is moeten er volgens mij dus zo'n 300 gigafactories bij komen en dan wordt de vraag wie de beste prijs/kwaliteit gigafactories kan neerzetten.
 
De 4wd doet mij niks, maar de autonome functies... die moet ik hebben!!! Ik hoop echt dat je kan retrofitten, dat is tenminste het beeld wat zij altijd al hebben geschetst.

Autonome aanpassing van de snelheid op basis van verkeersborden zal in de praktijk toch een uitdaging zijn, lijkt me. In een grote markt als US zijn signalisaties vrij homogeen, maar in Europa???
Dan denk ik aan dynamische (elektronische) borden boven de rijweg, maar ook vb. een bord langs de snelweg (BE) dat aanduidt dat je de aanstormende afrit best aan 70km/u neemt (rond bord met snelheid en eronder een blauwe pijl die markeert dat het van toepassing is op de afrit), of een snelheidsaanduiding enkel bedoeld voor transporten > 3.5T...
De software zal behoorlijk 'smart' moeten zijn :wink:
 
Het lijkt me dat je op een gegeven moment, als autonomie groter en groter wordt, toch een systeem zal krijgen waarin o.a. (dynamische) maximum snelheden voor alle wegen staan, misschien wel 'virtuele stoplicht' data en andere zaken die autonome auto's kunnen raadplegen om hun ding te kunnen doen. Fysieke borden lijken me toch niet de optimale manier om dingen aan een computer duidelijk te maken.
 
Is ook aan mij bij verkoop toegezegd. Tenminste: de ACC. Die zou op zeker komen en dan te retrofitten zijn.

De sales man die ik destijds gesproken had (ik geef toe: heel kort - ik was al verkocht) gaf dat ook aan. Wel erg gave ontwikkelingen allemaal. Knap dat tesla het voor elkaar krijgt. Hoop dat de bestaande eigenaren er ook wat van mee gaan krijgen. Auto pilot light als retro-fit...?:wink:
 
Autonome aanpassing van de snelheid op basis van verkeersborden zal in de praktijk toch een uitdaging zijn, lijkt me. In een grote markt als US zijn signalisaties vrij homogeen, maar in Europa???
Dan denk ik aan dynamische (elektronische) borden boven de rijweg, maar ook vb. een bord langs de snelweg (BE) dat aanduidt dat je de aanstormende afrit best aan 70km/u neemt (rond bord met snelheid en eronder een blauwe pijl die markeert dat het van toepassing is op de afrit), of een snelheidsaanduiding enkel bedoeld voor transporten > 3.5T...
De software zal behoorlijk 'smart' moeten zijn :wink:

In België hebben we zoiets als een "verkeersborden databank" waarin borden en hun locatie ingegeven worden door de plaasters (gemeenten, regie der wegen etc...). Die zouden ze ook kunnen gebruiken, zonder dat een camera de borden moet herkennen.
Allen bij wegenwerken kan er een probleem zijn, vermist dit tijdelijk is.
 
Even zijpaadje. Ik ken er velen die het niet of nauwelijks aandurven om het stuur in handen van de vrouw te geven.

Bij een computer ligt dat natuurlijk heel anders, of het is in ieder geval "bespreekbaar" zoals dit draadje laat zien :)

Ehhh, inderdaad even off-topic: dat sturen gaat wel, maar (in de Ice-age) een kaart geven en vragen om even aan te geven hoe er gereden moet worden...:scared::scared::scared:
 
Autonome aanpassing van de snelheid op basis van verkeersborden zal in de praktijk toch een uitdaging zijn, lijkt me. In een grote markt als US zijn signalisaties vrij homogeen, maar in Europa???
Dan denk ik aan dynamische (elektronische) borden boven de rijweg, maar ook vb. een bord langs de snelweg (BE) dat aanduidt dat je de aanstormende afrit best aan 70km/u neemt (rond bord met snelheid en eronder een blauwe pijl die markeert dat het van toepassing is op de afrit), of een snelheidsaanduiding enkel bedoeld voor transporten > 3.5T...
De software zal behoorlijk 'smart' moeten zijn :wink:

Verkeersborden lezen is inmiddels al lang "ouwe koek" heb er 3 jaar mee rondgereden in, jawel... de Mercedes C. Werkt erg goed door Europa maar ik trok me er niet al te veel van aan :biggrin:. Maar Opel heeft het al langer meen ik.
 
Ha, jij ziet het al helemaal zitten hè? Dan maar weer gelijk tripje van 5k kilometer en wij allemaal ongerust?

Haha Hans.... Dat doet (en deed) me wel goed hoor, die betrokkenheid! Maar als ik dan de drive train kapot heb, kan ik mogelijk op één wel verder.... Zou interessant zijn om te weten... Maar echt, moet we wel inhouden. Had gehoopt op een groter accupack, maar zal er wel voorlopig niet in zitten ivm de nieuwe eigen accu plant. Op de zaak zijn ze al aan het "slijmen" voor het geval ik idd me niet in kan houden ;) Heb niets verteld maar ze kennen me een beetje, dus heel de dag al zo van: "heb je die VERBETERDE Tesla gezien?" en van, "die van jou is toch ook zo snel?" :cursing:

pfffffff.... Gelukkig kon je hem vandaag nog niet bestellen... Weet niet waarom en waar het ineens vandaan komt, maar de vrouw zei vanmorgen gewoon: "dan koop je hem toch? Gewoon doen".....
 
Vrouwen zijn soms heel slim. Tactische move om weken, maanden geen "overtuigende" argumenten te hoeven aanhoren als de uitkomst toch al vast staat :)

Hahahah, je kan best wel eens gelijk hebben.... en we moeten februari naar Monaco, en eerst zei ze: "nooit meer op vakantie met de auto" maar vliegen heeft ze gezien de recente ontwikkelingen in de wereld nog minder zin in, dus de rest gaat met het vliegtuig, en wij met de Tes.... Mij hoor je niet klagen ;)..... o.a. door dat vliegen en andere "gedoe" in de wereld had ik anders vandaag in Hong Kong gezeten met haar (werk.... beetje privé), maar dat is nog niet echt te doen om vanuit NL naar Hong Kong te rijden....

oja, zij doet de financiën op de zaak, dus moet bij haar.... MOET wel tactisch zijn...

Bedankt Hans voor deze wijze woorden! Het is me nu geheel duidelijk....
 
Hahahah, je kan best wel eens gelijk hebben.... en we moeten februari naar Monaco, en eerst zei ze: "nooit meer op vakantie met de auto" maar vliegen heeft ze gezien de recente ontwikkelingen in de wereld nog minder zin in, dus de rest gaat met het vliegtuig, en wij met de Tes.... Mij hoor je niet klagen ;)..... o.a. door dat vliegen en andere "gedoe" in de wereld had ik anders vandaag in Hong Kong gezeten met haar (werk.... beetje privé), maar dat is nog niet echt te doen om vanuit NL naar Hong Kong te rijden....

oja, zij doet de financiën op de zaak, dus moet bij haar.... MOET wel tactisch zijn...

Bedankt Hans voor deze wijze woorden! Het is me nu geheel duidelijk....

Haha, hoe herkenbaar: ook mijn vrouw doet de financiën van de holding! Ik ben benieuwd of ik haar ook zo gek zou krijgen. Het zou in ieder geval de manier zijn om beiden in een tesla te rijden... Hoe zien de fiscale regelingen er dit jaar uit?