Het is inderdaad wel grappig om te lezen en te merken wat voor emoties zo'n aankondiging losmaakt, ook bij mezelf.
Mijn eerste reactie op alle voorafgaande speculaties was: AWD, whatever, ik hou wel van uitbreken aan de achterkant.
Toen kwam de echte aankondiging en dacht ik: de Autobahnupgrade is alive, 3.4 sec, 250 kmpu, hebben, hebben, hebben!!!
En ook: Autopilot, boring, whatever.
En: chips, ben te vroeg geweest.
Later die dag zag ik het filmpje van Autopilot en besefte toen pas hoe mooi en relevant die functionaliteit is.
Veel belangrijker dan het snelheidsaspect van de AWD.
En balen dat die naar alle waarschijnlijkheid nooit upgradeable beschikbaar zal worden.
Toen stapte ik vanochtend in mijn Tesla en ik besefte wat een geweldige auto het is en dat ik zo bevoorrecht ben dat ik hem nu 10 maanden heb en ook dat het geweldig is om met cutting, soms bleeding, edge technologie te mogen werken. Just kewl.
Bovendien:
- Range van de AWD is minder (he he toch een reden om geen AWD te willen
- (speculatie, wishful thinking) Net zoals een aantal van jullie sta ik op dit moment in een wachtrij van onbekende lengte om de 120-130 brom voor de tweede keer te laten verhelpen. Nieuwe motor of drive rail o.i.d. Mijn hoop nu is dat die vertraging wordt veroorzaakt doordat Tesla van dit onderdeel een compleet nieuwe revisie heeft gemaakt zodat het ook AWD-proof zal zijn, en dat wij daarvan zullen meeprofiteren bij vervanging van dat onderdeel.