Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
De configuraties zijn wel op meer punten aangepast, en in mijn ogen nogal onlogisch. Zo zijn de jachtvloer en de premium interieurverlichting enkel nog maar te bestellen als onderdeel van het premium interieurpakket dat 4300 euro kost - wat echt absurd is. Ik kan me voorstellen dat er genoeg kopers zijn die wel die jachtvloer willen, maar die paar duizend euro voor wat strips nappaleer te gortig vinden.

Zouden ze dat doen om het aantal verschillende configuraties dat mogelijk is binnen de perken te houden nu de D er is?
 
Last edited:
Ter info . voor mensen die een bestelling hebben lopen. Wellicht al ergen op het nl forum opgenomen, maar kon het niet zo snel vinden.

komt hier vandaan

Cars manufactured on and after 19 Sep 2014 have the new hardware.

What you have on the back of the rear view mirror is a photocell. It's used to darken the rear view mirror when it detects lights from headlights behind you. What you have in the middle top of your windshield is the rain sensor for the windshield wipers. Also this new hardware is not retrofitable because they had to change the windshield and the headliner to attach the new camera. Cars made on or after 19 Sep 2014 have the following new hardware for autopilot. If you have the tech package and the following new hardware then you will have autopilot with a software update. If you have the following new hardware but don't have the tech package then you will get front collision avoidance with a software update but no autopilot.
1. There is a small rectangle radar in the front grille under the black plastic nosecone.
Pt7ET0I.png

2. The rear view mirror has a few vertical stripes and behind it is a new front camera.
n4v310.jpg

3. There are also small sensors on the fender, near each tire.
dxb4op.jpg

4. New steering wheel stalk for adaptive cruise control
new_stalk.jpg

If you have missed out on these features and are not happy about it, contact Tesla and tell them to have 2 or 3 fixed release dates per year. Click contact at the bottom of this page. Also contact them and ask for trade-in value of your current car. There is a link on the front page of this website.




 
de parkeersensoren zijn ook verdwenen met de komst van de autopilot.

als ik nu terug mijn auto samenstel, incl. dual motor, supercharge optie en autopilot. kost hij nog steeds 1200€ minder.

Ik denk dat de parkeersensoren nu deel uitmaken van het tech package. Het staat er wel niet bij maar de prijs van de sensoren (500euro) en de oude prijs van het tech package (3600euro) komen samen op 4100 euro...


En ik heb ook al een mailtje gestuurd naar de DS Daniel om te horen of die autopilot er voor mij in zit. De mijne is nog niet in productie (ik verwacht dat dit ergens eind oktober zal gebeuren), dus ik hoop wel dat dit erin zit.

En wat me ook opvalt is dat de knop 'View design' in my Tesla verdwenen is...
 
Ik denk dat de parkeersensoren nu deel uitmaken van het tech package. Het staat er wel niet bij maar de prijs van de sensoren (500euro) en de oude prijs van het tech package (3600euro) komen samen op 4100 euro...


En ik heb ook al een mailtje gestuurd naar de DS Daniel om te horen of die autopilot er voor mij in zit. De mijne is nog niet in productie (ik verwacht dat dit ergens eind oktober zal gebeuren), dus ik hoop wel dat dit erin zit.

En wat me ook opvalt is dat de knop 'View design' in my Tesla verdwenen is...

autopilot zal er zeker en vast al op zitten.
 
Het is inderdaad wel grappig om te lezen en te merken wat voor emoties zo'n aankondiging losmaakt, ook bij mezelf.

Mijn eerste reactie op alle voorafgaande speculaties was: AWD, whatever, ik hou wel van uitbreken aan de achterkant.

Toen kwam de echte aankondiging en dacht ik: de Autobahnupgrade is alive, 3.4 sec, 250 kmpu, hebben, hebben, hebben!!!
En ook: Autopilot, boring, whatever.
En: chips, ben te vroeg geweest.

Later die dag zag ik het filmpje van Autopilot en besefte toen pas hoe mooi en relevant die functionaliteit is.
Veel belangrijker dan het snelheidsaspect van de AWD.
En balen dat die naar alle waarschijnlijkheid nooit upgradeable beschikbaar zal worden.

Toen stapte ik vanochtend in mijn Tesla en ik besefte wat een geweldige auto het is en dat ik zo bevoorrecht ben dat ik hem nu 10 maanden heb en ook dat het geweldig is om met cutting, soms bleeding, edge technologie te mogen werken. Just kewl.

Bovendien:
- Range van de AWD is minder (he he toch een reden om geen AWD te willen :)

- (speculatie, wishful thinking) Net zoals een aantal van jullie sta ik op dit moment in een wachtrij van onbekende lengte om de 120-130 brom voor de tweede keer te laten verhelpen. Nieuwe motor of drive rail o.i.d. Mijn hoop nu is dat die vertraging wordt veroorzaakt doordat Tesla van dit onderdeel een compleet nieuwe revisie heeft gemaakt zodat het ook AWD-proof zal zijn, en dat wij daarvan zullen meeprofiteren bij vervanging van dat onderdeel.
 
Het is inderdaad wel grappig om te lezen en te merken wat voor emoties zo'n aankondiging losmaakt, ook bij mezelf.

Mijn eerste reactie op alle voorafgaande speculaties was: AWD, whatever, ik hou wel van uitbreken aan de achterkant.

Toen kwam de echte aankondiging en dacht ik: de Autobahnupgrade is alive, 3.4 sec, 250 kmpu, hebben, hebben, hebben!!!
En ook: Autopilot, boring, whatever.
En: chips, ben te vroeg geweest.

Later die dag zag ik het filmpje van Autopilot en besefte toen pas hoe mooi en relevant die functionaliteit is.
Veel belangrijker dan het snelheidsaspect van de AWD.
En balen dat die naar alle waarschijnlijkheid nooit upgradeable beschikbaar zal worden.

Toen stapte ik vanochtend in mijn Tesla en ik besefte wat een geweldige auto het is en dat ik zo bevoorrecht ben dat ik hem nu 10 maanden heb en ook dat het geweldig is om met cutting, soms bleeding, edge technologie te mogen werken. Just kewl.

+ 1
 
Ben er klaar mee, ga een nieuwe kopen.... Ik hou gewoon deze erbij. Is mijn eerste, blijft speciaal

let wel op.....voorlopig is ie er nog niet.
Customers can order a Dual Motor Model S today. Deliveries of P85D begin in December for North America, to be followed 85D and 60D in February. Deliveries to Europe and Asia will follow in the months afterwards.

Kan dus ook na eerste leveringen vd X zijn.......
 
Het is inderdaad wel grappig om te lezen en te merken wat voor emoties zo'n aankondiging losmaakt, ook bij mezelf.

Bovendien:
- Range van de AWD is minder (he he toch een reden om geen AWD te willen :)

Ehhh... helaas, andere reden zoeken om er geen eentje te willen :wink:... :

Where gasoline-powered all wheel drive cars sacrifice efficiency in return for all weather traction, Tesla’s Dual Motor propulsion system actually increases efficiency while delivering exceptional traction and control in slippery conditions. By precisely splitting the delivery of current from the battery to each motor, the Model S 85D and 60D actually gain an additional 10 miles of highway driving range compared to their rear motor Model S counterparts.