You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja, die moet dan maar op marktplaats:smile:Ja, daar zit je dan met je mooie frunk koffertje
Ziet er wel naar uit dat er nog wat overblijft. Denk dat slechts het gat wordt opgevuld.
Ach ik denk dat het wel meevalt. Er staat (hopelijk) een meute particulieren klaar die geen gebruik kunnen maken van alle belastingvoordelen maar wel Tesla willen rijden. Die duiken straks op de eerste (betaalbare) gebruikte auto's. Zolang als er op dat moment niet teveel of geen autopilot/dual motor versies 2e hands beschikbaar worden zullen de eerste s-en niet harder in prijs dalen.Ja - eens. Ik ben bang dat er niet bepaald een markt is voor onze "ouderwetse" s-en....:cursing: We moeten er zelf maar van blijven genieten....
Ja - eens. Ik ben bang dat er niet bepaald een markt is voor onze "ouderwetse" s-en....:cursing: We moeten er zelf maar van blijven genieten....
De brom: Ik heb onlangs, na wat wachten, een nieuwe drive-train gekregen waar, volgens zeggen, de fixes in verwerkt zijn. Kan dus meevallen.
En???Net een belletje gedaan over de mogelijkheden tot inruil, toch maar heel ff vragen wat het zou kosten! ;-)
Net een belletje gedaan over de mogelijkheden tot inruil, toch maar heel ff vragen wat het zou kosten! ;-)
Dat heb ik ook geprobeerd alleen kreeg te horen dat ik het op de particuliere markt moest proberen en dat Tesla eigenlijk niet aan "Tesla-inruil" doet.
Toen maar even een paar belletjes gedaan en kom ik op de +- 15% afschrijving voor een P85 uit December met 0% bijtelling. Verschil met inruilen zou dan netto ontzettend veel geld kosten (in verhouding tot wat je krijgt). Je moet dan 4% bijtelling gaan betalen, 50/60 deel Kia terugbetalen en nog eens +- 20.000 euro bruto bijleggen voor een P85D. Vanwege alle fiscale prikkels van 2013 betaal je dus nu fors meer.
Heb me er voorlopig maar bij neergelegd. Hoe mooi auto-pilot ook is, de vraag is natuurlijk wanneer het "echt" wordt ingeschakeld. Als we in deadlines van Tesla moeten geloven dan kan dat nog wel even duren.
En, als je nu voor een P85D gaat heb je vast ergens in 2015 een 110kWh batterij. En dan? Weer upgraden? Ik kijk over 5 jaar wel opnieuw!
+1 misschien wel de 8 jaar, over 5 jaar naar privé halen
Ik heb vorig jaar voor mijn auto een prijs laten maken door Tesla en hij was bedroevend laag.Toch is het verrassend dat Tesla geen eigen auto's inruilt. Is dacht dat ze dat in de US wel deden. Niet dat je dan wel blij wordt van de inruilprijs, overigens.
Ik heb vorig jaar voor mijn auto een prijs laten maken door Tesla en hij was bedroevend laag.
De winterbandenset is ook betaalbaarder geworden van 3.600 EUR naar 2.400 EUR, wat dichter in de buurt komt van aftermarket combinaties.
Dat was de S klasse, maar ik herinner me dat je loaners altijd kan kopen als ze beter dan je huidige S bevallen, met inruil!Heeft Elon Musk niet ooit iets uit zijn mond laten vallen dat hij GARANDEERDE dat de inruilprijs van een MS na een x-aantal jaren minimaal gelijk zou zijn aan een Mercedes (ben type even vergeten). Ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar was naar aanleiding van het feit dat veel potentiële MS kopers zich zorgen maakten over de inruilwaarde van een 100% EV als de MS na een aantal jaren.
Yup, 5 jaar. Dan naar privé halen en 19ct/km declareren. Op zijn minst voor een jaartje en dan eens kijken wat er allemaal nieuw op de markt is.