Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Ja - eens. Ik ben bang dat er niet bepaald een markt is voor onze "ouderwetse" s-en....:cursing: We moeten er zelf maar van blijven genieten....
Ach ik denk dat het wel meevalt. Er staat (hopelijk) een meute particulieren klaar die geen gebruik kunnen maken van alle belastingvoordelen maar wel Tesla willen rijden. Die duiken straks op de eerste (betaalbare) gebruikte auto's. Zolang als er op dat moment niet teveel of geen autopilot/dual motor versies 2e hands beschikbaar worden zullen de eerste s-en niet harder in prijs dalen.
Ik verwacht dat er eerst een gat zal ontstaan tussen beschikbaarheid van eerste s-en en de nieuwere versies met AP en DM.
 
Ja - eens. Ik ben bang dat er niet bepaald een markt is voor onze "ouderwetse" s-en....:cursing: We moeten er zelf maar van blijven genieten....

1. ik rij mijn wagens steeds 'op'. en iedere rit met de S blijft een belevenis.

2. over enkele jaren zal ik dus nog steeds met een Vintage-S rijden. Spartaans uitgerust, met een VIN < 20.000 ... Antiek, quoi !
 
De brom: Ik heb onlangs, na wat wachten, een nieuwe drive-train gekregen waar, volgens zeggen, de fixes in verwerkt zijn. Kan dus meevallen.

Oh, dat vind ik hoopgevend en sluit aan bij mijn verwachting dat ze een echte oplossing moeten verzinnen i.p.v. continu een nieuwe/refurbished in te bouwen,
zeker met het oog op de nieuwe modellen.
Hou ons alsjeblieft op de hoogte of de gefixte drive-train het beter houdt!
 
Net een belletje gedaan over de mogelijkheden tot inruil, toch maar heel ff vragen wat het zou kosten! ;-)

Dat heb ik ook geprobeerd alleen kreeg te horen dat ik het op de particuliere markt moest proberen en dat Tesla eigenlijk niet aan "Tesla-inruil" doet.

Toen maar even een paar belletjes gedaan en kom ik op de +- 15% afschrijving voor een P85 uit December met 0% bijtelling. Verschil met inruilen zou dan netto ontzettend veel geld kosten (in verhouding tot wat je krijgt). Je moet dan 4% bijtelling gaan betalen, 50/60 deel Kia terugbetalen en nog eens +- 20.000 euro bruto bijleggen voor een P85D. Vanwege alle fiscale prikkels van 2013 betaal je dus nu fors meer.
Heb me er voorlopig maar bij neergelegd. Hoe mooi auto-pilot ook is, de vraag is natuurlijk wanneer het "echt" wordt ingeschakeld. Als we in deadlines van Tesla moeten geloven dan kan dat nog wel even duren.

En, als je nu voor een P85D gaat heb je vast ergens in 2015 een 110kWh batterij. En dan? Weer upgraden? Ik kijk over 5 jaar wel opnieuw! :p
 
+1 misschien wel de 8 jaar, over 5 jaar naar privé halen

Dat heb ik ook geprobeerd alleen kreeg te horen dat ik het op de particuliere markt moest proberen en dat Tesla eigenlijk niet aan "Tesla-inruil" doet.

Toen maar even een paar belletjes gedaan en kom ik op de +- 15% afschrijving voor een P85 uit December met 0% bijtelling. Verschil met inruilen zou dan netto ontzettend veel geld kosten (in verhouding tot wat je krijgt). Je moet dan 4% bijtelling gaan betalen, 50/60 deel Kia terugbetalen en nog eens +- 20.000 euro bruto bijleggen voor een P85D. Vanwege alle fiscale prikkels van 2013 betaal je dus nu fors meer.
Heb me er voorlopig maar bij neergelegd. Hoe mooi auto-pilot ook is, de vraag is natuurlijk wanneer het "echt" wordt ingeschakeld. Als we in deadlines van Tesla moeten geloven dan kan dat nog wel even duren.

En, als je nu voor een P85D gaat heb je vast ergens in 2015 een 110kWh batterij. En dan? Weer upgraden? Ik kijk over 5 jaar wel opnieuw! :p
 
Ik heb vorig jaar voor mijn auto een prijs laten maken door Tesla en hij was bedroevend laag.

Heeft Elon Musk niet ooit iets uit zijn mond laten vallen dat hij GARANDEERDE dat de inruilprijs van een MS na een x-aantal jaren minimaal gelijk zou zijn aan een Mercedes (ben type even vergeten). Ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar was naar aanleiding van het feit dat veel potentiële MS kopers zich zorgen maakten over de inruilwaarde van een 100% EV als de MS na een aantal jaren.
 
Heeft Elon Musk niet ooit iets uit zijn mond laten vallen dat hij GARANDEERDE dat de inruilprijs van een MS na een x-aantal jaren minimaal gelijk zou zijn aan een Mercedes (ben type even vergeten). Ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar was naar aanleiding van het feit dat veel potentiële MS kopers zich zorgen maakten over de inruilwaarde van een 100% EV als de MS na een aantal jaren.
Dat was de S klasse, maar ik herinner me dat je loaners altijd kan kopen als ze beter dan je huidige S bevallen, met inruil!
En er was een vaste formule met afschrijving per km en maand van je huidige S, dus ik denk dat de eerste P85D loaners snel een nieuwe eigenaar zullen hebben...
 
Weet iemand hoe de wetgeving tegen iets als de autopilot aankijkt? Voor zover ik weet moet je je handen aan het stuur houden, maar is er door, als ik het goed heb, Mercedes een lobby gestart op Europees niveau om dat los te gaan laten. Vooralsnog lijkt autopilot vooral een set veiligheidsopties in combinatie met adaptieve cruisecontrol.