Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
wie zit er samen met mij serieus te overwegen om de huidige Model S te verkopen en de nieuwe P85D te bestellen?

als de huidige Model S 85 varianten massaal de occasions in gaan dan zal de prijs hiervan ook wel drukken.

Ik eigenlijk niet. Vind mij Model S prima, en nadeel is dat je deel vd fiscal voordelen moet terugbetalen.
maar mijn huidige S85 met AWD rijd plots wel dan 250 ipv 200.....hmmmmmmm (idem voor de P 210 wordt ook 250)
 
Ik denk als je een "basic" S hebt je redelijk goed zit als je wilt doorverkopen. Als ik mijn 125k S wil verkopen, dan moet ik toch een koper vinden die 80-90k wilt neertellen voor überhaupt een 2de hands auto. Voor beetje extra geld heb je een 4WD. Ook heb ik een 4% dus "forget it" Dan beter houden en intern oplossing zoeken...... Wel wil ik eerst weten wat onze regering gaat doen met de bijtelling. Blijven we op 4%? Zal denk ik zeker wel tot 2016 op 4% blijven.
 
Ik denk als je een "basic" S hebt je redelijk goed zit als je wilt doorverkopen. Als ik mijn 125k S wil verkopen, dan moet ik toch een koper vinden die 80-90k wilt neertellen voor überhaupt een 2de hands auto. Voor beetje extra geld heb je een 4WD. Ook heb ik een 4% dus "forget it" Dan beter houden en intern oplossing zoeken...... Wel wil ik eerst weten wat onze regering gaat doen met de bijtelling. Blijven we op 4%? Zal denk ik zeker wel tot 2016 op 4% blijven.

Zit in het zelfde schuitje. En ik hoef ook niet perse altijd nieuwste van nieuwste te hebben (thuisfront heeft hier een ander idee over). Daarom is het ook zo jammer dat retro-fit (al was het maar tot bepaalde hoogte) niet mogelijk lijkt.
 
Ik vind het best wel mooi zo.

Die AWD is een mooie optie, waarbij ik moet zeggen dat ik in het verleden ook AWD heb gehad en dat niet direct mis. Misschien omdat het naast voordelen (die ik maar sporadisch aansprak) ook nadelen had omdat het mechanisch nogal wat teweeg bracht en het verbruik ook toenam. Daar denk ik dat Elon wel gelijk heeft dat het in de D alleen maar de voordelen heeft en alles naadloos en smooth samenwerkt.

De P85D is natuurlijk een echte "watertand" auto. Als ik jullie zo lees dan zal die zeker ook hier op de weg gaan komen. Benieuwd hoe het dan gaat met als die sprinttestjes die op Youtube worden gezet. Wordt dan wel een beetje saai maar men heeft dan wel een echt als sportauto ingerichte bolide als object en niet een "normale" familiekoets die toevallig ook nog snel is.
Ik tik twee maal per jaar de 200 km/uur aan, in een bepaald land, en voor mij is die 250 km/uur niet echt interessant maar voor de positie in de autowereld is het wel een belangrijke factor. Zo worden langzaamaan de punten die bij een vergelijking een "maar" opleveren gladgestreken.

De ontwikkeling naar zelfrijdende auto's wordt concreter en de manier waarop het wordt gepresenteerd vind ik wel leuk. Het is jammer dat er geen retrofit mogelijk is, maar ik zie dat dan voor het gehele scala, inclusief alle sensors, de nieuwe remmen etc.
Ik denk dat eenvoudige zaken als automatische CC, waarvoor hardwarematig niet zoveel nodig, op enig moment wel zal zijn in te bouwen.

In ieder geval staan ze nu op voorsprong en zal het stap voor stap op de nu gemaakte auto's geactiveerd gaan worden. Zo natuurlijk ook op Model X en Model 3.

Als mijn auto over een paar jaar aan vervanging toe is (of ik denk dat alleen maar) dan kunnen er weer mooie dingen gebeuren. Benieuwd wat de markt verder doet. Zullen zich toch niet zo gemakkelijk voelen nu.
 
Benieuwd wat de markt verder doet. Zullen zich toch niet zo gemakkelijk voelen nu.

Dat is nu iets dat ik echt niet begrijp: waarom gooien mastodonten als BMW, Audi of Mercedes hun volle R&D-gewicht niet in het Tesla-segment om met een echte concurrent op de proppen te komen, die de Model S ineens technologisch en performance-gewijs wegblaast? Dan zou het wel eens snel afgelopen kunnen zijn met de heer Musk, zijn bedrijf en zijn dure aandelen...
 
Nope, dit is de nieuwe 4AWD versies --> de D versies
S60D
S85D
P85D

De laatste twee hebben de hogere top. Zie US site

Dan snap ik niet dat je zegt:

maar mijn huidige S85 met AWD rijd plots wel dan 250 ipv 200.....hmmmmmmm (idem voor de P 210 wordt ook 250)

Ik had begrepen dat er ook een "hidden" feature zat in de huidige Teslas... wat mag dit dan zijn?
 
Dat is nu iets dat ik echt niet begrijp: waarom gooien mastodonten als BMW, Audi of Mercedes hun volle R&D-gewicht niet in het Tesla-segment om met een echte concurrent op de proppen te komen, die de Model S ineens technologisch en performance-gewijs wegblaast? Dan zou het wel eens snel afgelopen kunnen zijn met de heer Musk, zijn bedrijf en zijn dure aandelen...


Big oil en milardeninvesteringen die nog terugverdiend moeten worden.

Maar ik denk dat er op de achtergrond best wel wat gebeurt, wat men liever nog niet aan de huidige ICE klanten vertelt.

Ook zullen ze wel doorhebben dat er niet echt veel toekomst zit in hun huidige aanbod met de kleine range. BMW is al bij Tesla geweest en wat zou er mooier zijn dan als auto's als de 7 serie en de S klasse al het mooie houden wat ze nu hebben maar de aandrijflijn krijgen zoals wij die ook in onze Model S hebben. En dan naar beneden werken in de modellenlijn. De patenten zijn vrij dus ze kunnen ze zo bouwen en zelf ook verder perfectioneren toch?

Dat zal nog wel even aanlopen hoewel je dat nooit zeker weet maar als er eind 2015 meer dan 200 SUC's staan dan zullen hun klanten toch om minimaal dezelfde mogelijkheid gaan vragen, incl. het gemakkelijke laden (zonder pasjes, zonder kosten) dat wij hebben.

Wie weet wordt dan Tesla naast een bescheiden autobouwer (nou ja, in aantallen gezien) een stroomleverancier van jewelste en komen er, door de samenwerking nog eens 500 SUC's bij.

Zo vlak voor het weekend mag je wel even filosoferen.

Trouwens, over drie weken zit ik in Rotterdam op een tweedaags congres over de toekomst van EV mobiliteit. Benieuwd wat de visies zullen zijn.
 
Het staat ook al op de Tesla BE site, je kan wel geen bestelling meer plaatsen momenteel.

Het mailtje naar de DS is al onderweg, bon net geen 2 weken geleden getekend voor een S85, levering eind februari. Ik ben benieuwd wat er nog mogelijk is, zeker omdat ik tijdens het bestellen echt wel gevraagd heb of AWD er ging komen op korte termijn.
 
De Tesla Model S P85D middels 691 pk in 3,2 seconden naar 97 km/h! 2100 kilo!!! Ze halen er gewoon een volle seconde af. En het was al bloedstollend snel!
Als we naar de Porsches kijken is alleen nog de 911 Turbo S (vanaf 228.000) en de 918 Spyder (met elektomotor vanaf 780.000) sneller.
Niet dat snelheid alles is, maar het geeft wel aan dat 80 jaar ontwikkeling verbrandingsmotor is ingehaald door 10 jaar ontwikkeling elektromotor.

Jammer dat we de autopilot aan onze Tesla's niet kunnen toevoegen. Desondanks ben ik super tevreden met mijn Model S en blijf er nog jaren met plezier in rijden. Elke keer een kater in je lijf, omdat een leuke nieuwe feature niet te retrofitten is, is ook zo sneu. ;)

Wat gebeuren daar mooie dingen bij Tesla. Ik kan niet wachten op de toekomst! :)
 
De Tesla Model S P85D middels 691 pk in 3,2 seconden naar 97 km/h! 2100 kilo!!! Ze halen er gewoon een volle seconde af. En het was al bloedstollend snel!
Als we naar de Porsches kijken is alleen nog de 911 Turbo S (vanaf 228.000) en de 918 Spyder (met elektomotor vanaf 780.000) sneller.
Niet dat snelheid alles is, maar het geeft wel aan dat 80 jaar ontwikkeling verbrandingsmotor is ingehaald door 10 jaar ontwikkeling elektromotor.

Jammer dat we de autopilot aan onze Tesla's niet kunnen toevoegen. Desondanks ben ik super tevreden met mijn Model S en blijf er nog jaren met plezier in rijden. Elke keer een kater in je lijf, omdat een leuke nieuwe feature niet te retrofitten is, is ook zo sneu. ;)

Wat gebeuren daar mooie dingen bij Tesla. Ik kan niet wachten op de toekomst! :)

+1. Hier sluit ik me helemaal bij aan! :smile:
 
Ik vind de AWD wel een goede toevoeging, maar ik zou mijn auto er niet voor inruilen op dit moment. Dat doe ik wel over een jaar of 4. De autopilot maakt technologisch natuurlijk de gadgetfreak in mij los, maar in de praktijk weet ik dat je dit niet echt gebruikt in de NL praktijk. Het is waarschijnlijk erg ruim Amerikaans afgesteld, dus rekening houdend met de minimale wegbreedtes en afstanden tussen auto's hier, vermoed ik dat je geen meter vooruit komt. Ik merk dat ook aan onze i3 die ook zo'n zelfrij-functie voor in de file heeft.

Over 5 jaar een nieuwe Tesla, dan zal dit systeem waarschijnlijk geperfectioneerd zijn met nog mee hard- en software, en die kan dan weer niet worden geretrofit op de modellen die vandaag gekocht worden ;-)