Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga van mijn vakantiebestemming (Daumazan Sur Arize) nog een paar dagen naar Barcelona.
Volgens ABRP A Better Routeplanner zou ik het goed moeten halen. Ik zag in de omgeving eigenlijk geen enkele oplaadpunten naast de Supercharger voor Barcelona, waardoor ik er niet helemaal gerust op ben. Hier iemand ervaring met deze route? (Model 3 SR+)

Ga je naar Chateau Cazaleres? Wij zijn daar in 2016 geweest (mooi zwembad!) en de trip naar Barcelona met de S85D was toen een uitdaging. Je kunt tegenwoordig wel onder Andorra naar de supercharger maar dat is een kleine omweg. Verder zit er bij mijn weten onderweg niks, ook Ionity nog niet. Maar met de 3 heb je meer dan genoeg range. Gewoon tot 90% laden bij je Cazaleres huisje en gaan :)
 
Ga je naar Chateau Cazaleres? Wij zijn daar in 2016 geweest (mooi zwembad!) en de trip naar Barcelona met de S85D was toen een uitdaging. Je kunt tegenwoordig wel onder Andorra naar de supercharger maar dat is een kleine omweg. Verder zit er bij mijn weten onderweg niks, ook Ionity nog niet. Maar met de 3 heb je meer dan genoeg range. Gewoon tot 90% laden bij je Cazaleres huisje en gaan :)

Klopt! Toevallig :D

Ja desnoods laad ik de auto wel tot 100% en dan moet het wel te doen zijn. Bedankt voor je reactie!
 
Tja, helaas is dat niet altijd zo. Na enkele jaren in Frankrijk te hebben gewoond en toch wat ervaring (helaas) te hebben opgedaan met vaste flitspalen: sommige flitsen al vanaf je boven de max-snelheid zit, zelfs al is dat maar 1km/u.

Positieve is dan wel dat ze die marge wel toepassen bij het al dan niet opsturen van de bekeuring: het kan dus dat je geflitst wordt maar geen bekeuring krijgt omdat je binnen de marge viel...
Dat is mij ook al regelmatig overkomen, maar daar haal ik mijn schouders maar voor op.

Overigens zijn de meeste flitskasten langs de D en N wegen onklaar gemaakt door die idioten met hun gele hesjes. Dus de pakkans is nu echt heel klein (helaas).
 
Ik kom zojuist deze pagina tegen Tolgeld voor electrische auto in Frankrijk?

Hier lijkt te worden aangegeven dat EV's vrijgesteld zijn van tol. Wie weet hier meer over en hoe regel je dit?

Er schijnt ook iets met een sticker te zijn in diverse grote steden hoorde ik gisteren.
Al eens geprobeerd, maar kreeg te horen voor alleen Fransen. Maar dat is al ruim 2 of 3 jaar geleden.
 
Ik kom zojuist deze pagina tegen Tolgeld voor electrische auto in Frankrijk?

Hier lijkt te worden aangegeven dat EV's vrijgesteld zijn van tol. Wie weet hier meer over en hoe regel je dit?

Er schijnt ook iets met een sticker te zijn in diverse grote steden hoorde ik gisteren.

Die sticker krijg je inderdaad gratis voor EV’s en mag je de milieuzones mee in.

Bij AREA heb ik ruim een haar geleden een enorm pak papier ingevuld, ingescand en opgestuurd en een nieuwe tolbadge ding voor achter de voorruit gehad waarvan ik wel een rekening ontvang, maar wel met forse reductie. Hoe het precies werd voorgesteld weet ik niet meer, maar ben er toch blij mee
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik kom zojuist deze pagina tegen Tolgeld voor electrische auto in Frankrijk?

Hier lijkt te worden aangegeven dat EV's vrijgesteld zijn van tol. Wie weet hier meer over en hoe regel je dit?

Er schijnt ook iets met een sticker te zijn in diverse grote steden hoorde ik gisteren.
Je betaalt met een BEV minder abonnementsgeld, als je de tijd erin stop om dat te regelen. De gereden kilometers moet je nog steeds aftikken. (Ik heb zo’n aangepast contract)
 
Je betaalt met een BEV minder abonnementsgeld, als je de tijd erin stop om dat te regelen. De gereden kilometers moet je nog steeds aftikken. (Ik heb zo’n aangepast contract)

Wat bedoel je hier precies mee? Mijn Frans is grenzend aan nul...

Het eerste stukje uit de PDF even door Google Translate gehaald:

===
Met deze aanbieding kunt u ook profiteren van de gratis inbedrijfstellingskosten en vierentwintig (24) maanden opeenvolgende beheervergoedingen aangeboden.
Opstartkosten: gratis (11 € / gratis badge)
Maandelijkse managementfee: gratis gedurende vierentwintig (24) maanden opeenvolgend, dan € 1,70 voor een badge met e-factuur alleen de maand wanneer u uw badge gebruikt (een korting van 0,50 € / factuur) of € 2,20 / badge voor bedrijven.
===

Begrijp ik dan goed dat de tol tarieven gewoon identiek zijn maar dat je dus gewoon een gratis badge + gratis abonnement krijgt voor 2 jaar?
 
Zoals ik het zo een beetje vertaal kun je het formulier dus ook digitaal opsturen naar [email protected] en dan krijg je binnen 48 uur de badge toegestuurd.

Ik zie iets van bedrijfsgegevens maar ze zullen ook iets van de auto willen ontvangen. Moet je dan gewoon een kopie maken van de achterkant van het kentekenbewijs?

Dat zou ik dan nog wel even kunnen invullen. Grote kans dat het dan nog hier door de brievenbus komt voor ik vertrek.
 
Zoals ik het zo een beetje vertaal kun je het formulier dus ook digitaal opsturen naar [email protected] en dan krijg je binnen 48 uur de badge toegestuurd.
Nee, dat dacht ik eerst ook. Er staat dat je binnen 48 uur na het goedkeuren van je aanvraag de badge ontvangt. Voor andere vragen kan je een E-mail sturen. Je moet de papierwinkel dus echt op de slakkenpost doen. Die van mij is al onderweg..
 
Er zijn feitelijk 4 formulieren waarvan 2 dezelfde. Moet je die echt 2x invullen? Heeft iemand een vertaling? :-D Waarom hebben ze dit niet gewoon als online formulier dat je met google translate gewoon de tekst kunt vertalen....

EDIT: Via google translate kun je ook een PDF vertalen. Niet helemaal ideaal maar waarschijnlijk voldoende.
 
Zo ver ik nu zie zijn het 2 formulieren. Ik zit enkel met het 'bedrijven blokje'. Wat moet ik daar nou invullen? Of is dat niet van toepassing op een Nederlandse aanvraag?
Toen ik gister dit draadje las heb ik de boel ingevuld en op de post gedaan. Ik had al een tolbadge voor de MS en het gemak bij de tolhuisjes is groot.
Dat twee keer hetzelfde formulier is getoond heb ik verder genegeerd. Het stukje over bedrijven heb ik ook overgeslagen, dat lijkt voor wanneer de auto op naam van de zaak staat of op naam van de baas als je zelf "artisan" bent. Dat dus niet erboven bij "professions" aanvinken!