Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Turkey Tour

This site may earn commission on affiliate links.
Die had ik op de heenreis niet bij me. Maar ik ben tussendoor even 3 dagen terug naar NL geweest. En omdat ik op de ferry van Istanbul naar Bandirma ook zo’n 4 pin gezien had heb ik uit NL nog 4 pin CEE pluggen (16A en 32A meegenomen). Dus op de vriezer van de keuken de Bulgaarse plug van mijn adapter kabel geschoefd en de 4 pin erop. Gered!
Het benieuwt me wel hoe je die verbinding gemaakt hebt. Zo'n 4-polige stekker is L1, L2, L3 en aarde, toch?
Kon je dan driefasig laden? Door de neuter ook aan de aarde te leggen of de neuter gewoon niet mee te nemen?
Of was het enkelfasig.
 
Het benieuwt me wel hoe je die verbinding gemaakt hebt. Zo'n 4-polige stekker is L1, L2, L3 en aarde, toch?
Kon je dan driefasig laden? Door de neuter ook aan de aarde te leggen of de neuter gewoon niet mee te nemen?
Of was het enkelfasig.

Neuter aan aarde. Dat had ik in Bulgarije op de heenreis al geleerd. Daar met DML geladen omdat ik daar verlengkabel voor had, maar UMC zou het ook zo moeten doen (zo doen de Bulgaarse Tesla rijders het tenminste).

- - - Updated - - -

Mooi verhaal!
Begrijp ik goed dat je merkte dat je in Oostenrijk geflitst werd? :eek:

Zeker! En van een aantal jaren geleden weet ik dat je die gewoon thuis krijgt.
 
Dag 4R – 22 augustus

Begin: Neuhaus (Passau)
Eind: Putten

Geladen:

  • Alle SuC’s die we tegenkwamen (via Sauerland route)

Vandaag is het allemaal niet spannend meer. Enige vraag is hoe druk het op de Duitse autobahn gaat zijn. We vertrekken om 8:45 en zouden er zo’n 10,5 uur over moeten doen.

Voor vandaag niets gepland of uitgerekend. Daar ben ik ook te moe voor. We zien wel hoe het komt. We weten zeker dat we vanavond thuis zijn. De drukte op de wegen valt mee en al snel ontvouwt zich de strategie voor vandaag: zo hard mogelijk doorrijden en stoppen bij iedere SuC die we tegenkomen. Dat dient twee doelen. Ten eerste is kortere stukken en vaker stoppen prettiger als je aardig moe bent. En ten tweede levert het een soort natuurlijke compensatie voor de eindeloze stukken ingehouden rijden om batterij te sparen in de voorgaande dagend.

Ik rij dus flinke stukken op de max van de CC. Dat is op meer en langere stukken mogelijk dan ik gedacht had. In het zuiden (Neurenberg – Würzbug) nog wel redelijk druk (maar geen files) maar voor de rest valt het allemaal ontzettend mee. Wel eindeloos veel Baustelles.

Zo verkwisten we nogal wat kWh’s. Zo verhoog ik het gemiddelde van 200 Wh/km over de eerste 7300 km naar 205 Wh/km door de laatste 800km. Maar goed met Elon als sponsor maak ik me daar niet druk om. De energie voor de totale trip heeft überhaupt weinig gekost deze vakantie. Totaal bedrag houden jullie nog van me tegoed.

Opmerkelijk is nog dat ik bij alle in Duitsland bezochte SuC’s alleen sta. Daar had ik toch meer mensen (Nederlanders) verwacht op dit typische ‘iedereen terug van vakantie’ weekend. Alleen in Zevenaar staan nog een Duitser en een Noor te laden. Met zoveel vakantiegangers onderweg wel weer de typische uitgesproken en onuitgesproken interesse in het fenomeen Tesla en Supercharger.

Om 19:00 zijn we thuis met ruim 8100 km op de teller. Het is een bijzondere rit/vakantie geweest.

Komende dagen zal ik nog een nabeschouwing (met wat cijfers) en een tweede foto overzicht posten.
 
Top verhaal. Heb het met spanning gevolgd. En ik voel me een uil omdat ik me druk maakte of ik zou kunnen laden op mijn camping in Frankrijk.

mensen als u en ik, moeten er ook zijn Jeroen.
Mocht iedereen zijn zoals Daan, dan was er niks spannends aan zijn verhaal.
Voor mij wordt Noorwegen al spannend genoeg (terwijl mijn auto veilig in de garage blijft staan:biggrin:)
 
Leuk verhaal dat ik nu pas las - had het onderwerp wel gespot maar dat betekende niet zo veel voor me.

Maar omdat je bij onze E Rally vergadering aanschoof en je een gezicht kreeg las ik het met veel plezier - en zeer interessante info voor anderen die die hoek willen opzoeken !

tot ziens !

PJH