Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier zit ie, ik heb degene die alleen voor franse tolweg geldig is. Deze geeft een piepje zodra je door poortje rijdt. De eerste tolpoort die ik tegekom pak ik nooit de snelle (waar je met 30 doorheen kan). Mocht hij het dan niet doen kan je hem losklikken en streepjescode tegen lezer aanhouden en sta je andere niet in de weg.
 

Attachments

  • C422A73B-338E-47DB-928D-70B6434CA659.jpeg
    C422A73B-338E-47DB-928D-70B6434CA659.jpeg
    190 KB · Views: 153
Nou moet je mij en @MarcelS toch even helpen. Wij hebben de ANWB-Italiëbadge aangeschaft en bevestigd achter de achteruitkijkspiegel. Dat werkt dan dus niet? Of is dit weer iets anders @ERvee en @roberto3176 ?
Ik heb de Zuid-Europabadge van AREA gekocht, kwestie van veel landen in één te hebben. Ik heb nog een originele zwarte neus, en die schijnt zich het best te lenen voor tolbadges (in tegenstelling tot de voorruit van die generatie). Mijn voorruit is echter al eens vernieuwd en misschien heeft de nieuwe generatie inderdaad een betere doorlaatbaarheid. Ik ga dit niet testen en doe het op de artisanale wijze
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Ik heb de Zuid-Europabadge van AREA gekocht, kwestie van veel landen in één te hebben. Ik heb nog een originele zwarte neus, en die schijnt zich het best te lenen voor tolbadges (in tegenstelling tot de voorruit van die generatie). Mijn voorruit is echter al eens vernieuwd en misschien heeft de nieuwe generatie inderdaad een betere doorlaatbaarheid. Ik ga dit niet testen en doe het op de artisanale wijze
Thnx. Ik ga het wel testen. Kan ook niet anders.
 
De voorruit van de X is dus niet voorzien van een storende coating. Ik heb nergens een zwart vlakje kunnen ontdekken.

Bij mij werkt het feilloos als ik hem naast de spiegel op de zwarte puntjes plak. Is wel pre autopilot..

De nieuwe modellen hebben geen coating en ook geen zwarte puntjes dus het zou achter de spiegel dus gewoon moeten werken. Nou ja, vrijdag weten we het. Ik laat het wel weten hier!
 
hij piept als hij geactiveerd werd.

nadeel van de nosecone voor de Franse (of Spaanse) snelwegen :
als de scanner defect is, moet je de barcode die op de tag geprint staat scannen....
de tag loshalen van de houder idd rechts van de spiegel is kinderspel .
de nosecone daarentegen is ietsje lastiger.
 
Ik behoor helaas tot de mensen die eerst de badgehouder op het glas lijmden en toen vaststelden dat het ding alleen werkt vanachter de zwarte stipjes. Gelukkig reis ik door Frankrijk meestal met een lieftallige assistente, die de tolbadge kort van tevoren op de juiste plek houdt.

Mijn vraag: kan ik de overbodige houder ook weer van het glas af krijgen zonder de ruit te beschadigen of daar een lelijke plek aan over te houden?
 
Vandaag was ik weer eens bij mijn reguliere kapper in Hoofddorp.
Hij was benieuwd naar de mogelijkheden om een Tesla Model S tweedehands te kopen.
Nog steeds is hij het ritje niet vergeten toen hij het een keertje nodig had.
Zonet nog even de post daarover opgezocht in 'Tesla moments': Tesla moments
Allemachtig.... 30 likes. :)
 
Last edited:
Ik behoor helaas tot de mensen die eerst de badgehouder op het glas lijmden en toen vaststelden dat het ding alleen werkt vanachter de zwarte stipjes. Gelukkig reis ik door Frankrijk meestal met een lieftallige assistente, die de tolbadge kort van tevoren op de juiste plek houdt.

Mijn vraag: kan ik de overbodige houder ook weer van het glas af krijgen zonder de ruit te beschadigen of daar een lelijke plek aan over te houden?
Het hangt er vanaf waarmee je de houder hebt gelijmd. Ik hoop voor je dat je dit niet met secondelijm of epoxy hebt gedaan.
Alle andere lijmen kun je met wasbenzine of thinner zachter maken en, soms met wat ellebogenstoom, verwijderen.
Dubbelzijdige tape is altijd te verwijderen met een sticker oplosser, gebaseerd op een terpentine-achtige vloeistof.
Advies: probeer eerst op een onopvallende plek, bijv. een zij- of achterruit, of je oplosser de ruit niet etst.
 
  • Informative
Reactions: michelh
Ik had gisteren bijna mijn eigen Sudden Unintended Acceleration ongeluk.
Parkeren met zoals altijd de neus naar de gracht.
En dan even je strekken omdat er iets op de stoel is gevallen en onder je been is geschoven.
Met je voet boven het wattpedaal, en de auto nog in Drive....

Dan staat die Tesla opeens heel gemakkelijk op de stoep en komt het water opeens heeeeel snel dichtbij :eek::eek:
 
  • Funny
Reactions: HWS
Ik had gisteren bijna mijn eigen Sudden Unintended Acceleration ongeluk.
Parkeren met zoals altijd de neus naar de gracht.
En dan even je strekken omdat er iets op de stoel is gevallen en onder je been is geschoven.
Met je voet boven het wattpedaal, en de auto nog in Drive....

Dan staat die Tesla opeens heel gemakkelijk op de stoep en komt het water opeens heeeeel snel dichtbij :eek::eek:

Oeps, gelukkig dat het goed is afgelopen. Ik zal in ieder geval vaker in P zetten hierdoor. Thx for warning!
 
Oeps, gelukkig dat het goed is afgelopen. Ik zal in ieder geval vaker in P zetten hierdoor. Thx for warning!
Zo gebeuren al die ongelukken. Uit een reflex wil men de rem intrappen en wordt juist per vergissing het wattpedaal nog dieper ingedrukt.
Ik heb er nooit statistieken van gezien maar ik vermoed dat dit met handgeschakelde / wagens met een koppelingspedaal amper voorkomt.
 
Zo gebeuren al die ongelukken. Uit een reflex wil men de rem intrappen en wordt juist per vergissing het wattpedaal nog dieper ingedrukt.
Ik heb er nooit statistieken van gezien maar ik vermoed dat dit met handgeschakelde / wagens met een koppelingspedaal amper voorkomt.

Iets vergelijkbaars kan gebeuren als iemand die een handgeschakelde auto gewend is in een automaat gaat rijden.
En dan zijn linkervoet niet bewust onder zijn rechterbeen houdt, maar ter plaatse van de plek zet waar normaal het koppelingspedaal zit.
Vervolgens op een gegeven moment denkt te moeten ontkoppelen en dan zijn linkervoet op de rem zet.
Uit schrik zal hij de voet niet van het rempedaal halen, maar hard doordrukken.
Probeer het maar niet uit, ik heb het meegemaakt en je gaat bijkans als medepassagier door de voorruit. Gelukkig zijn er veiligheidsriemen. :confused:
 
  • Like
Reactions: robertvg