Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Trouwens, een hele tijd geleden stelde Elon trouwens de automatische batterijwissel voor, daar gaat mss ook nog toekomstmuziek in zitten?

Dat zal op termijn wel denkbaar zijn maar niet in situaties dat de batterij leeg is. Maar wanneer er een grote vloot is van EV's met standaardbatterijen dan zal gelden dat deze erg lang mee zullen gaan (drivetrain is gebouwd voor 1 miljoen mile en meer). Het zal dan voorkomen dat de batterij toch vervangen moet gaan worden en bij groot volume loont het de moeite om daar onbemande swappingstations voor neer te zetten waar je, na een online afspraak, je auto heen brengt en terwijl je koffie drinkt krijg je een nieuwe batterij. De goedkoopste aanpak zonder belasting van SeC. Mooiste zal zijn als er dan echt een standaard is en niet elke fabrikant zelf iets gaat uitdenken dat dan in de regel dan toch altijd minder is en afwijkt. Daar zit de uitdaging voor de komende jaren. Uitwisselbaarheid.
 
De voortschrijdende technologie gaat hier een antwoord op geven, automatisch aan- en afkoppelen. Zodra de batterij vol is krijgt de eigenaar een bericht, binnen een bepaalde tijd koppelt de auto/suc zelf los en auto rijdt autonoom naar een vrije en betalende parking, ze zullen er dan wel rap zijn ;-D.
Trouwens, een hele tijd geleden stelde Elon trouwens de automatische batterijwissel voor, daar gaat mss ook nog toekomstmuziek in zitten?
Batterij wissel gaat het niet meer worden. Daarvoor zijn in het verleden testen gedaan, die waren op zich wel succesvol, maar de toegevoegde waarde ten opzichte van superchargen is te beperkt, terwijl je veel complexiteit krijgt rondom de eigendomssituatie, aansprakelijkheid etc.
 
Je kan gratis parkeren met een tesla. De slagbomen staan altijd open na een match.
Dus je mag gewoon de parking niet op want er staat telkens een mannetje die controleert of je een reservering hebt. Maar een tesla mag gewoon door. Zet je jouw tesla niet op een SuC dan mag je de parking verlaten...

Dus die parking heeft op die avond geen kaartjes nodig om de parking te verlaten.

Ze doen dit waarschijnlijk omdat er anders een hele file staat voor kaartjes om weg te rijden en/of naar buiten te rijden. Na de match is het daar al zo een groot probleem door het volk

@timb... begrijp ik het goed dat ik op die parking gratis kan parkeren tijdens een match omdat ik met een tesla rijd en omdat ze denken dat het voor de Suc is?
Natuurlijk moet er dan wel een plaatsje zijn zeker :)
 
@timb... begrijp ik het goed dat ik op die parking gratis kan parkeren tijdens een match omdat ik met een tesla rijd en omdat ze denken dat het voor de Suc is?
Natuurlijk moet er dan wel een plaatsje zijn zeker :)
Ze laten je toch door. Daar staat een mannetje die voor elke auto springt voor je binnen rijdt en een lijst vast heeft. Die heb ik nog niet gesproken, maar die doet teken dat je mag door rijden als een "T" op je auto hangt :)

Ik ben daar nu zeker al al 2x geweest na het einde van de match. Wanneer de tesla rijders die op de SuC parkeren terug komen staat de slagboom open. Ook al eens naar de bar geweest en iemand vroeg een ticketje (eten+gratis parking formule) voor uit te rijden en die persoon zei dat na de match het open staat, dus ticketje niet nodig.

En er is plaats op die parking hoor, je hebt zo van die parkeerplaatsen speciaal voor tesla's en tegelijkertijd kan je nog eens laden ook. *Kuch* :confused:
 
Het SuC-misbruik bij Gent heeft zeker wel de aandacht van Tesla.
Was daar 2 weken geleden (5 mei, ± 09:00), en 2 Tesla-boys begonnen net de welbekende party-tent op te zetten.
Even gevraagd welk "event" er ging plaatsvinden:
het "u kunt uw tesla niet aan de SuC parkeren om uren weg te zijn bij de match" - event

welke ploeg speelt er om 9 uur een voetbalwedstrijd?
 
Het SuC-misbruik bij Gent heeft zeker wel de aandacht van Tesla.
Was daar 2 weken geleden (5 mei, ± 09:00), en 2 Tesla-boys begonnen net de welbekende party-tent op te zetten.
Even gevraagd welk "event" er ging plaatsvinden:
het "u kunt uw tesla niet aan de SuC parkeren om uren weg te zijn bij de match" - event
Op zondag 8 mei was de wedstrijd Gent-Brugge en toen zag ik ook zo'n partytentjes staan.
 
Nieuwe SuC aangekondigd voor omgeving Brussel... ?
 

Attachments

  • Screenshot 2016-06-03 09.00.50.png
    Screenshot 2016-06-03 09.00.50.png
    659.9 KB · Views: 54
  • Like
Reactions: robertvg