Xfrank
Well-Known Member
Er zit goede vaart in, want het lijkt er op dat ook de grondwerken van start gaan:
View attachment 61994View attachment 61995
Aan onze reporter ter plaatse.
Good job KrisB! en de anderen ook
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er zit goede vaart in, want het lijkt er op dat ook de grondwerken van start gaan:
View attachment 61994View attachment 61995
wie is de aannemer ? enig idee ?
Het projectmanagement ligt bij Microsoft, en wij maar denken dat Tesla met Apple gaat partneren!
View attachment 61997
Wat mij verbaasd is het enorme 'gat' dat tot aan 2016 blijft bestaan tussen de SuC's Gent/Nivelles en de SuC Parijs.
Hierdoor blijft het lastig om met de Tesla naar Parijs, maar met name ook naar Normandië en Bretagne te reizen.
Het lijkt mij toch wel een goed idee om een SuC langs de snelweg naar Parijs op de hoogte van Lille of St. Quentin te plaatsen.
Heeft iemand hier weet van ?
Het projectmanagement ligt bij Microsoft, en wij maar denken dat Tesla met Apple gaat partneren!
View attachment 61997
Het is exact 241 km. Misschien wat ver om met 80% SoC aan te gaan en dan door te rijden.SuC Gent - Senlis is ca. 250 km. Dit traject is prettig rijden bij 120-130 km/uur. In de winter gaat het verbruik dan naar 250-300 Wh/ km.
Dit betekent met een vrijwel volle accu weg uit Gent/Nivelles = lange laadtijd.
Beter dus om het laden te kunnen spreiden en de SuC's op kortere afstand van elkaar te hebben. Dit is Tesla wel in Duitsland aan het organiseren.
Bedenk ook dat we nu allen nog met minimaal 95% van de accucapaciteit rijden, maar dit zal in de toekomst gaan afnemen.
Dit voorjaar ben ik met 90-100 km/uur heen en terug naar Normandië gereden. Tussendoor nog 2 uur laden in Kortrijk.
Voor die ene keer prima, maar ik wil toch echt op termijn lekker via Suc's door kunnen rijden met mijn Tesla.
Wat mij verbaasd is het enorme 'gat' dat tot aan 2016 blijft bestaan tussen de SuC's Gent/Nivelles en de SuC Parijs.
Hierdoor blijft het lastig om met de Tesla naar Parijs, maar met name ook naar Normandië en Bretagne te reizen.
Het lijkt mij toch wel een goed idee om een SuC langs de snelweg naar Parijs op de hoogte van Lille of St. Quentin te plaatsen.
Heeft iemand hier weet van ?
Nivelles - Senlis : 227 km. Ik zie het probleem niet.
Dit voorjaar ben ik met 90-100 km/uur heen en terug naar Normandië gereden. Tussendoor nog 2 uur laden in Kortrijk.
Voor die ene keer prima, maar ik wil toch echt op termijn lekker via Suc's door kunnen rijden met mijn Tesla.
Hi Hans - wil in december ook die kant op - iets verder nog: Concarneau in Bretagne. 3c kabel heb ik al. Heb je gebruik gemaakt van een Franse laadpas ?
Bericht van de weekend controle ploeg.
…
Wel een speciale opstelling.
De eerste 4 unit komen zoals Zwolle en Urmond te staan (vooruit inrijden)
de 4 andere (er vlak naast), komen zoals in Oosterhout te staan (achteruit in parkeren)
Bericht van de weekend controle ploeg.
het zou wel eens zeer snel kunnen gaan! De vakken zijn mooi ingeslepen en de wachtbuizen zitten klaar.
het is enkel de tesla units plaatsen en alles aansluiten en testen.