Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
wie is de aannemer ? enig idee ?

Het projectmanagement ligt bij Microsoft, en wij maar denken dat Tesla met Apple gaat partneren!
ImageUploadedByTapatalk1414135997.333217.jpg
 
Wat mij verbaasd is het enorme 'gat' dat tot aan 2016 blijft bestaan tussen de SuC's Gent/Nivelles en de SuC Parijs.
Hierdoor blijft het lastig om met de Tesla naar Parijs, maar met name ook naar Normandië en Bretagne te reizen.
Het lijkt mij toch wel een goed idee om een SuC langs de snelweg naar Parijs op de hoogte van Lille of St. Quentin te plaatsen.
Heeft iemand hier weet van ?

Afbeelding 493.jpg
 
Wat mij verbaasd is het enorme 'gat' dat tot aan 2016 blijft bestaan tussen de SuC's Gent/Nivelles en de SuC Parijs.
Hierdoor blijft het lastig om met de Tesla naar Parijs, maar met name ook naar Normandië en Bretagne te reizen.
Het lijkt mij toch wel een goed idee om een SuC langs de snelweg naar Parijs op de hoogte van Lille of St. Quentin te plaatsen.
Heeft iemand hier weet van ?

Nivelles - Senlis : 227 km. Ik zie het probleem niet.
 
SuC Gent - Senlis is ca. 250 km. Dit traject is prettig rijden bij 120-130 km/uur. In de winter gaat het verbruik dan naar 250-300 Wh/ km.
Dit betekent met een vrijwel volle accu weg uit Gent/Nivelles = lange laadtijd.
Beter dus om het laden te kunnen spreiden en de SuC's op kortere afstand van elkaar te hebben. Dit is Tesla wel in Duitsland aan het organiseren.
Bedenk ook dat we nu allen nog met minimaal 95% van de accucapaciteit rijden, maar dit zal in de toekomst gaan afnemen.

Dit voorjaar ben ik met 90-100 km/uur heen en terug naar Normandië gereden. Tussendoor nog 2 uur laden in Kortrijk.
Voor die ene keer prima, maar ik wil toch echt op termijn lekker via Suc's door kunnen rijden met mijn Tesla.
 
SuC Gent - Senlis is ca. 250 km. Dit traject is prettig rijden bij 120-130 km/uur. In de winter gaat het verbruik dan naar 250-300 Wh/ km.
Dit betekent met een vrijwel volle accu weg uit Gent/Nivelles = lange laadtijd.
Beter dus om het laden te kunnen spreiden en de SuC's op kortere afstand van elkaar te hebben. Dit is Tesla wel in Duitsland aan het organiseren.
Bedenk ook dat we nu allen nog met minimaal 95% van de accucapaciteit rijden, maar dit zal in de toekomst gaan afnemen.

Dit voorjaar ben ik met 90-100 km/uur heen en terug naar Normandië gereden. Tussendoor nog 2 uur laden in Kortrijk.
Voor die ene keer prima, maar ik wil toch echt op termijn lekker via Suc's door kunnen rijden met mijn Tesla.
Het is exact 241 km. Misschien wat ver om met 80% SoC aan te gaan en dan door te rijden.

Oosterhout - Gent - Senlis : 363 km
Oosterhout - Nivelles - Senlis : 373 km

En als je in Senlis tot 80% oplaadt kan je met 150 km/u makkelijk tot in Nivelles geraken. (zelf getest)
En ik denk zelfs dat Gent ook goed te doen is. Ik had nog 30km over als ik in Nijvel aankwam. Gent is 13 km extra.
Het kan ook 85% SoC geweest zijn.
 
Last edited:
Wat mij verbaasd is het enorme 'gat' dat tot aan 2016 blijft bestaan tussen de SuC's Gent/Nivelles en de SuC Parijs.
Hierdoor blijft het lastig om met de Tesla naar Parijs, maar met name ook naar Normandië en Bretagne te reizen.
Het lijkt mij toch wel een goed idee om een SuC langs de snelweg naar Parijs op de hoogte van Lille of St. Quentin te plaatsen.
Heeft iemand hier weet van ?

In het gesprek dat ik enkele weken geleden had met uitbater van Holiday Inn Express in Gent, liet die verstaan dat het Suc-prospectieteam toen nog op zoek was naar een laadplaats in de buurt van Lille. De intentie om het gat daar te vullen was er in alle geval. Of dit ook nu nog geldt en ze eventueel al iets gevonden hebben is me onbekend.
 
situatie vandaag om 24/10/2014@17:30 Hr

foto 1.jpg
foto 2.jpg


Bijna 2 fietsers omver gereden...
Fietsers rijden er in BEIDE richtingen aan 1 kant van de rijweg.
Ik was zo aan het 'loeren' naar de werken, dat ik de fietsers in tegenovergestelde richting pas laat gezien had..
Opletten dus.
 
Bericht van de weekend controle ploeg.
het zou wel eens zeer snel kunnen gaan! De vakken zijn mooi ingeslepen en de wachtbuizen zitten klaar.
het is enkel de tesla units plaatsen en alles aansluiten en testen.
Ze hoeven de parkeerplaatsen niet te herstellen of opnieuw aan te leggen.
mij lijkt het dat we binnen enkele weken kunnen gaan laden in Gent.
Wel een speciale opstelling.
De eerste 4 unit komen zoals Zwolle en Urmond te staan (vooruit inrijden)
de 4 andere (er vlak naast), komen zoals in Oosterhout te staan (achteruit in parkeren)
van bij mij thuis is het 32km enkel.
20141025_155521.jpg
20141025_155505.jpg
20141025_155414.jpg
20141025_155438.jpg
20141025_155546.jpg
 
Dit voorjaar ben ik met 90-100 km/uur heen en terug naar Normandië gereden. Tussendoor nog 2 uur laden in Kortrijk.
Voor die ene keer prima, maar ik wil toch echt op termijn lekker via Suc's door kunnen rijden met mijn Tesla.

Hi Hans - wil in december ook die kant op - iets verder nog: Concarneau in Bretagne. 3c kabel heb ik al. Heb je gebruik gemaakt van een Franse laadpas ?
 
Hi Hans - wil in december ook die kant op - iets verder nog: Concarneau in Bretagne. 3c kabel heb ik al. Heb je gebruik gemaakt van een Franse laadpas ?


Nee, er zijn ook bijna geen 11kW of 22kW laadpunten, en als ze er al zijn dan zeker niet op een netwerk met een pasje aangesloten.

Ik adviseer je om de SuC route Gent/Nivelles - Senlis - Tours te nemen.
Vanaf Tours is het dan nog een goeie 400 km.

Laadmogelijkheden in Frankrijk heb je bij IKEA (Type2) en bij Renault dealers (Type3).
Bij de Nissan dealers staat ChaDeMo (daar hebben wij niets aan) en meestal een 1x32A Type 3.

Verder kan je kijken op Chargemap.com. Dat geeft een goed overzicht van de laadpunten in Frankrijk.
Soms staan er laadpunten bij het gemeentehuis of een ziekenhuis waar je een pasje voor nodig hebt.
Dat pasje kan je dan meestal bij de receptie halen. Dat staat dan ook op Chargemap vermeld.
 
Wel een speciale opstelling.
De eerste 4 unit komen zoals Zwolle en Urmond te staan (vooruit inrijden)
de 4 andere (er vlak naast), komen zoals in Oosterhout te staan (achteruit in parkeren)

Opzet is preventief. Er werd gevreesd dat er op parkeerterrein nog minder gedisciplineerd gereden wordt dan op openbare weg (dwars over parkeerstroken, ....) . Door op de 4 units die nog het meest deel uitmaken van het parkeerterrein het laadpunt tegen de rand te zetten hoopt men dat deze minder beschadigd worden. De andere laadpunten staan zo dicht bij de slagboom dat men er op rekent dat wagens al op de juiste lijn voor verlaten van parking rijden en de chargers dus niet getoucheerd zullen worden.
 
Bericht van de weekend controle ploeg.
het zou wel eens zeer snel kunnen gaan! De vakken zijn mooi ingeslepen en de wachtbuizen zitten klaar.
het is enkel de tesla units plaatsen en alles aansluiten en testen.

Het maandagrapport...

Vandaag geen beweging (kater?), maar Tesla houdt de druk er op, want de stalls zijn afgeleverd :smile:
Kisten hebben als label 6/7 en 7/7, dus vermoedelijk zit het overige speelgoed in de werfkeet.

IMG_0625.jpg
IMG_0624.jpg
 
Last edited: