Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spontaan opladen

This site may earn commission on affiliate links.
Hey allen,

Heb nu ca. 6 weken ( kan ook langer zijn) dat mijn MYP thuis spontaan begint met opladen. Ook als je de laad op om functie in de app gebruikt. Als ik de auto inplug om 14:55 en er is een laad op om functie actief om bv 13:00 de volgende dag. Start de auto gewoon direct met laden. Vervolgens stop ik handmatig met laden. Als ik vervolgens de app open (dus de auto is in slaap geweest). Start de auto wederom met laden. Dit gebeurt overigens ook als je een service bericht ontvang in de app maar bv ook een update enz. Het plotseling opladen gebeurd ook bij laden voor vertrek evenals het handmatig stoppen van opladen na inpluggen, laad ik het voor het gemak direct opladen noemen.

Uiteraard is bovenstaande met de behorende timestamps doorgegeven, besproken enz met Tesla. Maar helaas nog steeds niks vernomen (top service 😜).

Hardware (alles up-to-date):
Tesla MYP
Tesla wall connector v3
iPhone 11 en Samsung Galaxy S8

Vraag:

Zijn hier allicht ervaringsdeskundigen die ook soortgelijke problemen hebben met het spontaan opladen? En zo, ja hoe heb je het opgelost?

Hoor het graag.

Ps.

Krijg overigens ook niet altijd een berichtje op mijn telefoon als het opladen is gestart. Geldt overigens ook voor andere berichten die ik niet krijg zoals cabin overheat enz. Maar dit terzijde.
 
En als je nu eens gewoon de kabel insteekt en geen timers, laad om, of wat dan ook inschakelt.
Als je SoC beneden de ingestelde waarde is, begint je Tesla te laden. Doe dan in de app. stop laden en laat hem aan de kabel hangen.

Gaat hij nu op een later tijdstip ergens spontaan starten?
Dat doe ik oa ook. Staat overigens ook in de 1e post van dit topic 😉. Als ik op stop laden druk in de app. Dan stopt het opladen. Maar als ik dan vervolgens een servicebericht ontvang, OTA update of ik open de app (kortom de auto wordt wakker gemaakt is mijn aanname) dan start het opladen weer
 
Upvote 0
Dat doe ik oa ook. Staat overigens ook in de 1e post van dit topic 😉. Als ik op stop laden druk in de app. Dan stopt het opladen. Maar als ik dan vervolgens een servicebericht ontvang, OTA update of ik open de app (kortom de auto wordt wakker gemaakt is mijn aanname) dan start het opladen weer

Akkoord, maar de functie "laad op om..." staat wel actief als ik het goed begrijp...
 
Upvote 0