Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Je doet het omdat alle swirls (dus kringen) in je lak weg zijn en je lak beschermd is voor invloeden van buiten af. Daarnaast is het een stuk makkelijker om je auto te wassen omdat het vuil makkelijker los laat. Betekend wel dat je de auto met de hand en 2 emmers moet wassen. De wasstraat is hier wel mee gedaan. Daar kun je niet meer doorheen. Kosten afhankelijk van applicateur tussen 1100 en 2200 euro.
Dank! Wordt ie ook minder snel vies?
Na doorspitten van t forum was ik toch al tot de conclusie gekomen dat met de hand en twee emmers wassen het beste is. Wel een grote marge tussen die €1100 en €2200....
 
2 emmers, fatsoenlijke shampoo, goede Washmitt en droogdoek zijn al het halve werk. Een gecoate auto "pakt" inderdaad minder vervuiling aan en is gewoonweg eenvoudiger te reinigen, daarbij ziet een auto die gecoat is er na iedere wasbeurt er weer uit alsof je hem nét in de wax hebt gezet en dat is ook een dikke plus. Er zit inderdaad nogal wat marge tussen die twee bedragen, dit is o.a. afhankelijk van de staat van de auto maar ook van het gekozen pakket. Gewoon een paar goede detailers om een prijsopgave vragen en bespreken wat de mogelijkheden/wensen zijn.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Je doet het omdat alle swirls (dus kringen) in je lak weg zijn en je lak beschermd is voor invloeden van buiten af. Daarnaast is het een stuk makkelijker om je auto te wassen omdat het vuil makkelijker los laat. Betekend wel dat je de auto met de hand en 2 emmers moet wassen. De wasstraat is hier wel mee gedaan. Daar kun je niet meer doorheen. Kosten afhankelijk van applicateur tussen 1100 en 2200 euro.
Juist dankzij een goede coating (ik liet Modesta aanbrengen) kun je er gewoon mee door de betere wasstraten. Kijk gerust een keer naar de laklaag op mijn bijna 4 jaar oude Model S. Ziet er nog steeds uitstekend uit en wordt slechts zelden met de hand gewassen.
 
Juist dankzij een goede coating (ik liet Modesta aanbrengen) kun je er gewoon mee door de betere wasstraten. Kijk gerust een keer naar de laklaag op mijn bijna 4 jaar oude Model S. Ziet er nog steeds uitstekend uit en wordt slechts zelden met de hand gewassen.
Ik geloof je direct als ervaringsdeskundige echter de detailers zelf raden het sterk af........
 
Kan ook in rubber membraan van Max Protect:
Beschrijving
UNC-R is ’s werelds eerste Nano Coating die in een Rubber membraan verandert wanneer je deze cured bij kamertemperatuur.
Deze flexibele aard maakt de finish Ultra resistent tegen swirl opbouw en geen last van hard water spots zoals sommige Nano glas Coatings doen.

De S staat in Modesta en de X in de Latex
 
Inderdaad zijn ze bij WC Eend niet zo’n fan van Glorix...
Tsjonge wat voor reactie is dat nu, het zal voor een detailer geen moer uitmaken of je de auto na een coating door de wasstraat doet maar ze zouden het altijd toejuichen om het handmatig met twee emmertjes te doen. De lak/coating blijft dan gewoon veel langer mooi, een wasstraat zorgt nu eenmaal voor allemaal fijne krasjes (ook al is de coating nog zo hard) En dat heeft dus helemaal niets met WC eend te maken maar gewoon met passie voor het vak!
 
  • Like
Reactions: MarcelS and jm71
Kan ook in rubber membraan van Max Protect:
Beschrijving
UNC-R is ’s werelds eerste Nano Coating die in een Rubber membraan verandert wanneer je deze cured bij kamertemperatuur.
Deze flexibele aard maakt de finish Ultra resistent tegen swirl opbouw en geen last van hard water spots zoals sommige Nano glas Coatings doen.

De S staat in Modesta en de X in de Latex
Dat die van Diana in de Latex zit snap ik:D