Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hulp gezocht voor aanschaf Model X occasion

This site may earn commission on affiliate links.
Is 65000 euro voor een Model X uit 2020 met minder dan 70.000 km’s op teller niet erg veel geld? De auto kostte destijds 95.000 euro en inmiddels al 4 jaar oud…… dan is 65k toch wel erg veel?

Bedankt voor deze nuancering op je aanvankelijke stelling "dat je in ieder geval geen 2017 model" moet nemen.
Van die stelling is dus niks over gebleven, behalve dat je moet checken of de MCU1 is geüpgradet naar de MCU2, wat bij heel veel 2017 versies al is gedaan.

Wel zou ik de tip willen geven om de 2016 versies te vermijden. De 2016 modellen hebben geen Autopilot 2.0 camera's, hebben een slechtere versie van het 90 batterypack en de dakrubbers slijten sneller. Dit is in de 2017 versie allemaal opgelost.

2017 model X is gewoon een hele goede auto. Op de aandrijfassen na, maar dat is zelfs bij de nieuwste 2023 modellen nog steeds zo.
Most def. Thanks, je hebt helemaal gelijk.
Bedoelde met hardware daadwerkelijk hardware zoals in een pc. Dat is zekers niet duidelijk uit mijn eerste post.

Ervaring met de 2017 versie die ik heb is N=1. Waarbij mijn collega een stuk happier werd met de 18 versie.

Wat kost zo'n MCU retrofit eigenlijk, want die kosten ben je kwijt.

En voor de zoekende kopers. Ook kijken of de CCS aanpassing al gedaan is. Die is ook wel fijn om te hebben. Altijd fijn als een ander daar al voor heeft betaald.
 
  • Like
Reactions: Gaston
Is 65000 euro voor een Model X uit 2020 met minder dan 70.000 km’s op teller niet erg veel geld? De auto kostte destijds 95.000 euro en inmiddels al 4 jaar oud…… dan is 65k toch wel erg veel???

Zoals met alles, wat de "gek" er voor geeft is ie waard.

Ik kocht ooit een Japanse Koi voor 2.500€ en nog voor die in mijn vijver zat had ik al een bod van 17.000€.
Ah ja, ik ben niet ingegaan op dat bod... (wie is in deze de "gek"?)
 
Zoals met alles, wat de "gek" er voor geeft is ie waard.

Ik kocht ooit een Japanse Koi voor 2.500€ en nog voor die in mijn vijver zat had ik al een bod van 17.000€.
Ah ja, ik ben niet ingegaan op dat bod... (wie is in deze de "gek"?)
Geen idee wie de “gek” is, maar wel een bad ass rendement op je investering ;)
 
Geen idee wie de “gek” is, maar wel een bad ass rendement op je investering ;)

Zoals met alles, wat de "gek" er voor geeft is ie waard.

Ik kocht ooit een Japanse Koi voor 2.500€ en nog voor die in mijn vijver zat had ik al een bod van 17.000€.
Ah ja, ik ben niet ingegaan op dat bod... (wie is in deze de "gek"?)
Ik had je al voor gek verklaard dat je hem voor €2500,- kocht. :D Maar ja ik heb ook niets met de Koi's. En dat je hem niet verkocht hebt vind ik dus nog gekker, hij zal maar doodgaan in je vijver.

Ik weet het: Ieder zijn hobby.:cool:
 
  • Love
Reactions: Krisja
@Witjes : is de knoop al doorgehakt?

Voor mij zou één van de belangrijkste criteria voor de aanschaf van een tweedehands Tesla zijn:
Is de auto (indien niet in gebruik) in principe altijd binnen of onder een carport gestald geweest.
Vocht is denk ik een belangrijke factor in het 'verouderen' van de wat oudere Tesla's, met name batterypacks.
Wellicht dat dat bij de nieuwere auto's minder speelt.
 
Hallo mensen hier, ik heb nog geen knoop doorgehakt. Eigenlijk had ik mijn plannen even in de ijskast gezet maar toch maar weer ontdooid.

Sinds de recente prijsverlagingen van de nieuwe Model X’en hoop ik eigenlijk dat een recente Model X Raven ook (scherp) in prijs is gedaald.

Nog even een vraagje: Wie van hier heeft ervaring met een Model X Raven en een nieuwe Model X? Los van de technische en uiterlijke wijzigingen: Rijdt een nieuwe Model X heel anders dan een Raven Model X?

Stel ik kan nu een tweedehands Raven voor pak ‘m beet 50.000 euro kopen met max 80.000 km op de teller, dan zou dat een serieuze optie zijn.
 
Hallo mensen hier, ik heb nog geen knoop doorgehakt. Eigenlijk had ik mijn plannen even in de ijskast gezet maar toch maar weer ontdooid.

Sinds de recente prijsverlagingen van de nieuwe Model X’en hoop ik eigenlijk dat een recente Model X Raven ook (scherp) in prijs is gedaald.

Nog even een vraagje: Wie van hier heeft ervaring met een Model X Raven en een nieuwe Model X? Los van de technische en uiterlijke wijzigingen: Rijdt een nieuwe Model X heel anders dan een Raven Model X?

Stel ik kan nu een tweedehands Raven voor pak ‘m beet 50.000 euro kopen met max 80.000 km op de teller, dan zou dat een serieuze optie zijn.
Van wat ik zie beginnen de vraagprijzen van de '18 model X nu wel te bewegen naar 40-50k, maar raven vraagprijzen blijven hoog (65-70k)

zou ook het liefst een '19 of '20 Model X nemen maar even afwachten wat de prijs doet dus
 
Hallo mensen hier, ik heb nog geen knoop doorgehakt. Eigenlijk had ik mijn plannen even in de ijskast gezet maar toch maar weer ontdooid.

Sinds de recente prijsverlagingen van de nieuwe Model X’en hoop ik eigenlijk dat een recente Model X Raven ook (scherp) in prijs is gedaald.

Nog even een vraagje: Wie van hier heeft ervaring met een Model X Raven en een nieuwe Model X? Los van de technische en uiterlijke wijzigingen: Rijdt een nieuwe Model X heel anders dan een Raven Model X?

Stel ik kan nu een tweedehands Raven voor pak ‘m beet 50.000 euro kopen met max 80.000 km op de teller, dan zou dat een serieuze optie zijn.
Vraag het aan @wooter, heeft beide
 
Dat zou me straf lijken als je die kan vinden. Er zou iets grondig mis moeten zijn met zo’n Raven voor dat geld. Ik zie ze toch vlot 70k nog gaan, zeker een 2020.
Dat zijn vooral marktplaats prijzen en de autos die ik volg staan nog steeds te koop, echter zetten de dealers ze niet altijd terug op marktplaats of autotrader. Ik ben benieuwd waar Tesla ze voor aan zou bieden
 
Ik had geen Raven dus kan niet helpen 😬

In se rijdt een nieuwe niet zoveel anders als een oude, behalve dat het rijbereik van de nieuwe door de zuinigere motoren wel langer rijkt, en je kan lang van +150kW laadvermogen genieten. De Raven was al zuiniger dan mijn 2017 model, maar was nog altijd gelimiteerd op 150kW.

Hangt er dus vanaf of je regelmatig roadtrips doet en aan de supercharger gaat staan, of het ding gaat gebruiken om niet meer dan 300km per dag te doen.

Wat ik zou doen is wel duidelijk, en ik heb m'n 2023 MX nog aan de oude prijs gekocht 😂
 
Dank @wooter voor je reactie. Je zegt dat de nieuwe niet zoveel anders rijdt als de 'oude'. Merk je dan ook niet dat de nieuwere betere luchtvering heeft en stiller is?

En behalve de technische vooruitgang (nieuwere computer, sneller snelladen...), als je het puur hebt over het rijden, welke verschillen merk je dan op? Of zou je, als je blind in een rijdende X wordt gezet, niet kunnen voelen of je in de nieuwe of oude zit?