Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Essent abbo voor 2,5€ p/m en 0,25c / kWh maar ik denk dat dat Nuon vaak toch goedkoper uit gaat vallen hoewel ik van Essent nog nooit een rekening heb gezien... Wel zie ik het verbruik van december nu online... New motion is alleen wat voor mensen die zeer sporadisch openbaar laden...
 
Ik laad alleen maar publiek en heb ook een Essent vaak pas voor € 2,50 per maand en € 0,25 per kWh. Voordeel van deze pas is dat je ook de mogelijkheid hebt om laden in Duitsland te activeren. Als reservepas en om in België te laden, heb ik daarnaast de New Motion pas in de auto liggen.
Ik ga binnenkort nog even berekenen of een pas van Nuon met vaste 'laadbundel' met mijn verbruik voordeliger is.
 
Noun vaak goede tip!!!

Er staat op de website van nuon max 500kwh per maand. Geen idee of dat genoeg is voor rond de 3500 km per maand met sportief rijgedrag. Na de 500kwh 0.34 cent per kwh..

klopt het dat als je accu dus 85kwh dat je met 500 kwh ongeveer 6x kan volladen dus 6x"300km"=1400 km kan rijden?
 
klopt het dat als je accu dus 85kwh dat je met 500 kwh ongeveer 6x kan volladen dus 6x"300km"=1400 km kan rijden?

Ik denk dat het handig is om bij sportief rijgedrag te rekenen met minimaal 250Wh/km dus 4 km op 1 kWh. 3500/4 = 875 kWh en dan moet je ook nog laadverliezen meerekenen. Oftewel je gaat het bij lange na niet redden met 500kWh, de vraag is denk ik of nuon daar een probleem van gaat maken. Zoja dan moet je nuon vaak gebruiken tot 500 kWh en daarna overgaan op essent vaak...
 
Zijn er ook tesla rijders hier die alleen publiekelijk laden? En zo ja welke pasje gebruiken jullie en wat zijn jullie per maand ongeveer kwijt aan laadkosten?

new motion rekent 0,28 cent per km en essent maar 0,25....

Ik laad alleen publiek en gebruik daarvoor het Nuon Vaak Business abo. Ik kan uit ervaring vertellen dat de Fair Use Policy van 500kWh op dit moment niet gehanteerd wordt. Ik verbruik nu per maand ongeveer 800kWh en betaal netjes die 90 euro. Nog geen 12 cent per kWH dus ik ben bang dat ze op een gegeven moment wel met de 500kWh gaan werken ;)
 
Noun vaak goede tip!!!

Er staat op de website van nuon max 500kwh per maand. Geen idee of dat genoeg is voor rond de 3500 km per maand met sportief rijgedrag. Na de 500kwh 0.34 cent per kwh..

klopt het dat als je accu dus 85kwh dat je met 500 kwh ongeveer 6x kan volladen dus 6x"300km"=1400 km kan rijden?

Ik zit er al 2 maanden ruim overheen, nog geen na-facturatie gehad... Maar ik verwacht wel dat nu in de lente het verbruik omlaag zal gaan en het gemiddeld dus wel op 'fair use' van de 500Kwh uitkomt
 
Ik laad alleen maar publiek en heb ook een Essent vaak pas voor € 2,50 per maand en € 0,25 per kWh. Voordeel van deze pas is dat je ook de mogelijkheid hebt om laden in Duitsland te activeren. Als reservepas en om in België te laden, heb ik daarnaast de New Motion pas in de auto liggen.
Ik ga binnenkort nog even berekenen of een pas van Nuon met vaste 'laadbundel' met mijn verbruik voordeliger is.
Zelfde hier. Ik laad altijd thuis, dus de Essent pas gebruik ik alleen thuis.

De Essent pas heb ik ook geactiveerd voor Duitsland, maar nog _nooit_ een factuur gezien.

The New Motion heb ik voor België, maar nog nooit gebruikt.
 
uploadfromtaptalk1393526397122.jpg


Laadpaal is vandaag voor me huis geplaatst. Nu de auto nog :-(

Welke snelheid haal je met deze paal van volledig leeg naar vol?
 
Dit weekend op de motorbeurs bij de jaarbeurs in Utrecht geweest. Op de site wordt wel vermeld dat er een laadpunt is maar nergens waar???? Er blijken 2 palen te zijn met 2 aansluitingen. 1x op P1 en 1x op P4. Verkeersregelaars op het terrein wisten hier niks van, de receptie binnen ook niet. Uiteindelijk bij de beveiliging beland die het wel wist. Op de site staat dat je met een OV-chipkaart kunt laden?? Had hem niet echt nodig maar bij vertrek de paal op P1 toch maar even opgezocht. Staat aan de rand van het parkeerterrein, aan de kant van het station. Stond 1 Tesla aan te laden. Op oplaadpalen.nl stond deze paal ook nog niet. Heb een poging gedaan hem toe te voegen. Hopelijk verschijnt hij daar ook binnenkort.

Deze staat er al een tijdje. De parkeerwachter wist er wel vanaf toen ik het hem vroeg in November. Hij staat sowieso op Chargemap. Maar het blijft lastig om 1 volledige database te krijgen. Ik heb dus 5 Apps die ik raadpleeg.

yqedy9a5.jpg
 
Deze staat er al een tijdje. De parkeerwachter wist er wel vanaf toen ik het hem vroeg in November. Hij staat sowieso op Chargemap. Maar het blijft lastig om 1 volledige database te krijgen. Ik heb dus 5 Apps die ik raadpleeg.

yqedy9a5.jpg

Weet je zeker dat deze op P1 staat van de Jaarbeurs? Op Google maps lijkt het een andere te zijn. Die ik gezien heb staat bij de 2 groene parkeervakken.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    823.3 KB · Views: 417
Gisteren voor het eerst een rondje gemaakt waarbij ik rekening moest houden met de range en met publiek laden. Normaal rijd ik 250-300 km per dag en dat haalt ie makkelijk (bij 300 km laad ik thuis voor de zekerheid tot 95-100%).

moest gisteren 340 km en dat is net wel / net niet wanneer je een beetje met het verkeer mee rijdt en tussendoor een aantal uur stilstaat.

ik was nooit zo'n fan van lolo's ( wat moet je nou met 15 km/h?), maar gisteren maakte de lolo toch duidelijk het verschil tussen relaxed kunnen doorrijden of continu het verbruik in de gaten houden. Tijdens mijn eerste afspraak van 4 uur dus 60 km bijgetankt en vervolgens fluitend mijn ronde gemaakt.

Lang leve de lolo - zet er op elke straathoek maar een neer!