Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Laden in centrum Leuven ?
Gaan vrijdag een dagje naar Leuven en zou leuk zijn met de Tesla
Zijn de plaatsen altijd beschikbaar en wat zijn uitwijkmogellijkheden ?

Sint-Jacobsplein : 2 x Type 2 aansluitingen + 2 Shuko's (meestal plaats)
Herbert Hooverplein : 1 x Type 2 aansluiting +1 Shuko's (soms plaats)
Van Overstraetenplein : 1 x Type 2 aansluiting + 1 Shuko's (soms plaats)

Uitwijkmogelijkheid : de Becker Remyplein 1 x Type 2 aansluiting + 1 Shuko's

Let er wel op dat dit allemaal Blue Corner palen zijn en dus een pasje nodig is.

En als je daar geen plaats had mag je eventueel in Wijgmaal nog komen opladen.
 
Sint-Jacobsplein : 2 x Type 2 aansluitingen + 2 Shuko's (meestal plaats)
Herbert Hooverplein : 1 x Type 2 aansluiting +1 Shuko's (soms plaats)
Van Overstraetenplein : 1 x Type 2 aansluiting + 1 Shuko's (soms plaats)

Uitwijkmogelijkheid : de Becker Remyplein 1 x Type 2 aansluiting + 1 Shuko's

Let er wel op dat dit allemaal Blue Corner palen zijn en dus een pasje nodig is.

En als je daar geen plaats had mag je eventueel in Wijgmaal nog komen opladen.

Waar haal je die informatie, Joene?
Want op de website van oplaadpalen.nl (waar de website van Blue Corner je naar doorstuurt), vind ik niks in centrum Leuven:
Leuven.png
 
Ik heb nu al op 2 plaatsen de melding 'problem with chargecable' gehad. Bij de Hornbach in Breda (tweede keer toch geprobeerd pasje te gebruiken, maar hielp niet) en vandaag bij KPMG in Amstelveen (lolos te over in de parkeergarage). In dit laatste geval kreeg ik de melding na inpluggen, maar begon het laden toch nadat ik het pasje gebruikte.
Ik ga binnenkort bij de Hornback nogmaals proberen met mijn andere kabel (4m 16A, meestal gebruik ik 8m 32A).
Krijgen jullie deze melding ook regelmatig?
(thuis overigens geen problemen)
 
Ik heb nu al op 2 plaatsen de melding 'problem with chargecable' gehad. Bij de Hornbach in Breda (tweede keer toch geprobeerd pasje te gebruiken, maar hielp niet) en vandaag bij KPMG in Amstelveen (lolos te over in de parkeergarage). In dit laatste geval kreeg ik de melding na inpluggen, maar begon het laden toch nadat ik het pasje gebruikte.
Ik ga binnenkort bij de Hornback nogmaals proberen met mijn andere kabel (4m 16A, meestal gebruik ik 8m 32A).
Krijgen jullie deze melding ook regelmatig?
(thuis overigens geen problemen)
Ik heb nooit problemen met publiek laden.

Al laad ik altijd met mijn 32A 4m kabel.
 
Waar haal je die informatie, Joene?
Want op de website van oplaadpalen.nl (waar de website van Blue Corner je naar doorstuurt), vind ik niks in centrum Leuven:

Ze zijn inderdaad sinds kort uit van het overzicht verwijderd. Voor 22 kW palen in Vlaanderen kan je best naar Zoek hier je EVA-oplaadpunt - Elektrische Voertuigen in Actie surfen. Het gaat in bijna alle gevallen om 22 kW-palen (400V 32a 3f) en te activeren met de laadpas van TheNewMotion. Gratis tot einde van de maand.
Op Sint Jacob heb je twee laadpalen, maar de parkeerplaats is nogal kort. Wel zo goed als zeker vrij. In de Tiensestraat, het meest centrale laadpunt, staat bijna altijd dezelfde Ampera te laden. Ik heb de indruk dat die daar zijn persoonlijke laadpaal gevonden heeft.
De andere laadpalen zijn al een eindje uit het centrum. Die op de Tiensevest is nogal eens geICED, die op Baron August de Becker Remyplein 60 is bijna zeker vrij, maar eindje stappen tot Leuven centrum.
 
Last edited:
Waar haal je die informatie, Joene?
Want op de website van oplaadpalen.nl (waar de website van Blue Corner je naar doorstuurt), vind ik niks in centrum Leuven:
View attachment 43585

Ik kom zelf met grote regelmaat in Leuven en zeker op het St. Jacobsplein is altijd plek. Hooguit zijn de plekken wat aan de korte kant. Je kun er met je newmotion pasje laden
 
Ik heb nu al op 2 plaatsen de melding 'problem with chargecable' gehad. Bij de Hornbach in Breda (tweede keer toch geprobeerd pasje te gebruiken, maar hielp niet) en vandaag bij KPMG in Amstelveen (lolos te over in de parkeergarage). In dit laatste geval kreeg ik de melding na inpluggen, maar begon het laden toch nadat ik het pasje gebruikte.
Ik ga binnenkort bij de Hornback nogmaals proberen met mijn andere kabel (4m 16A, meestal gebruik ik 8m 32A).
Krijgen jullie deze melding ook regelmatig?
(thuis overigens geen problemen)

Ja, ik heb deze melding ook een paar keer gehad (bij publieke laders in Geleen). Maar neem mij voorlopig maar even niet als benchmark.... Laden is de laatste weken een heikel punt.

Staan er bij Hornbach overigens laders? Ik heb daar vorige week een rondje over het parkeerterrein gemaakt en geen lader gezien...
 
Ik vlieg in April vanaf luchthaven Brussel Zuid (haha, dat is gewoon Charleroi) voor twee weken naar de zon. Vanuit Oosterhout is het 180km, maar ik sta ook 2 weken geparkeerd. Is er iemand bekend met een laadmogelijkheid op het vliegveld? Ik kan via het forum en ChargeMap niets vinden. Ik zou eventueel kunnen kijken bij de van der Valk in de buurt, maar ik was eigenlijk niet van plan daar te overnachten. Iemand tips? Of is de SuperCharger rond Brussel dan al gereed....?
 
Ik vlieg in April vanaf luchthaven Brussel Zuid (haha, dat is gewoon Charleroi) voor twee weken naar de zon. Vanuit Oosterhout is het 180km, maar ik sta ook 2 weken geparkeerd. Is er iemand bekend met een laadmogelijkheid op het vliegveld? Ik kan via het forum en ChargeMap niets vinden. Ik zou eventueel kunnen kijken bij de van der Valk in de buurt, maar ik was eigenlijk niet van plan daar te overnachten. Iemand tips? Of is de SuperCharger rond Brussel dan al gereed....?
Ik heb de Q-park op Charleroi een mailtje gestuurd...

Wanneer gaan die Superchargers in Europa eens beginnen oppoppen. Ik zou binnen een maand naar Hannover moeten en kijk elke dag op het kaartje maar zie geen verandering. Ik zou niet graag met een ICE gaan.
 
Ik heb de Q-park op Charleroi een mailtje gestuurd...

Wanneer gaan die Superchargers in Europa eens beginnen oppoppen. Ik zou binnen een maand naar Hannover moeten en kijk elke dag op het kaartje maar zie geen verandering. Ik zou niet graag met een ICE gaan.

Er gaat echter wel een ICE vanuit Utrecht. Doet er 3.58 uur over, vanaf 29 euro :)

Dank voor het mailtje, ik neem aan in het Frans? Of is Engels nog steeds de voortaan tussen Vlamingen en Walen (was in mijn tijd bij KPN Orange het geval)