Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg regelmatig dit soort meldingen. Ligt overigens nooit aan de kabel, sterker nog ik heb inmiddels heb 3 "degelijke" Duitse (Lapp) kabels terecht als defect retour gehad (telkens met plastic vorm afwijkingen overigens) en nog 0 (jawel) dostar's defect.
Van laadpalen met storing, software fouten, pas/communicatie problemen, interne laders die storingen geven ik heb het allemaal al voorbij zien komen.
Mensen realiseren zich vaak niet dat in een stukje koperdraad veel minder minder mis kan gaan dan in een complex product zoals een laadpaal.
Edit: heb overigens al een tweetal 15 meter kabels geleverd (op maat gemaakt/special order) en de praktijk leert dat deze lengte geen probleem is voor het CP signaal. :)
Ik heb ook 15 meter vaste kabel aan mijn laadstation thuis zitten. Geen enkel probleem, nooit storing oid gehad.
 
project_thing.jpg
 
Die schijf van the New motion heb ik ook ontvangen, als valentijnskado. leuk.
Ik werd gisteren nog gebeld door de eigenaar van ecotap ivm mijn laadprobleem bij de Hornbach in Breda (probleem met laadkabel melding). Hij is er zelf naartoe gereden met zijn Model S om te testen. Werkte bij hem wel. Ze hadden wel vlak daarvoor een software update naar de paal gestuurd. Ik heb afgesproken dat ik binnenkort nog eens test. Op basis van sessie analyse zagen ze dat mijn pas niet was gedetecteerd. Klopt, want ik kreeg direct die foutmelding en heb toen de pas niet gebruikt. Ik las elders op het forum dat het toch nog kan helpen om dan de pas aan te bieden.
Binnenkort even testen en dan zal ik de uitkomsten melden.
Wel goede actie van Ecotap, om op deze manier te reageren op een melding. Ik zag op het forum nog weinig over ze, terwijl ze toch interessante oplossingen bieden. Ontwikkeling in eigen huis, oa smart charging voor thuis.
 
Arrived in Silbertal after an incredibly painless trip though Germany to find that there's a charge point outside our hotel! Can't find any information about it, can anyone help? The provider is "Vlotte". We phoned their support line only to get a guy who was surprised that anyone would want to use a charge point...

Any help gratefully received!

Rob.

egygy7u3.jpg
 
Of deze: VLOTTE-Park&Charge


URLAUBSPAKET: 4-Rad-FZ mit 16 A Ladung, in Kombination mit
4-Rad-FZ mit DC-Schnellladung; Paketinhalt: RFID-Karte, P&C Schlüssel und Adapter
€ 20/ Urlaubsauenthalt (max. 3. Wochen)

Thanks! We have to call them tomorrow to see if we can get a key & rfid card from somewhere. But it looks like its only a 16A CEE red connection. No Type 2, no Schuko. ( Don't have a red adapter...). Will see. Otherwise will need to find a Schuko. Don't need much juice, could reach St Anton without charging , if necessary. But ultimate peace of mind would be to charge...
 
Guys,

After some messing around we got the following text from Vlotte regarding the use of their charge points:

Guten Tag
Da ich sie Tel nicht erreicht habe sende ich ihnen das Info per SMS
Unser Zugang zu den Stromtankstellen ist über Park&Charge geregelt, das heißt sie benötigen den Schlüssel und einen CEE+ Stecker. im Uraubsfall kann auch ein Urlaubspaket in Bregenz während den Geschäftszeiten um 20,- Euro abgeholt werden.
bei weiteren Fragen bitte ich um einen Rüchruf
MfG
Rudolf Kloser

We ended up phoning another hotel I know a few kilometers away and they said, "Electric car? Sure, no problem, come over". So my MS is currently tucked up in their garage hooked up to a Schuko. They have a CEE red supply, but alas, I have no red adapter. Looks like the red adapter is essential for fastish charging in Austria.

Already got enough charge to reach Aichsetten, but another day and it will be fully charged. All no problem at all!
 
Laden in centrum Groningen stad?
Volgende week zaterdag ga ik van Bilthoven naar Groningen en weer terug
Zonder laden moet ik dat met 80 à 90 km/u doen.
Weet iemand of er in het centrum van Groningen goede oplaadmogelijkheden zijn?
Of eventueel onderweg een plek waar ik kan snel laden?
 
Vandaag proberen te laden in het centrum van 's-Hertogenbosch, wat een drama. Ik had al wat voorwerk gedaan en gezien dat veel van de plaatsen binnen een vergunningsgebied vallen. De eerste 2 palen waren vol en alleen voor vergunninghouders, de 3e voor het station is ook voor vergunninghouders maar je kunt de plek er voor met een lange kabel wel laden voor max een uur.

Een uurtje was voor mijn bezoek te kort dus ik ben blijven zoeken. Paal 4 bezet en paal 5 ge'iced. Paal 6 op het Kruisbroedershof 4 was uiteindelijk raak. Beschikbaar en zeer ruime plekken.

umy4atev.jpg


Redelijk bizar dat er best wat palen staan maar dat je ze niet mag gebruiken....

Tegen over mijn huis hangt sinds kort een EV box op eigen terrein, net even gekeken bij de box en zag deze sticker:

yju4yheg.jpg
 
Laden in centrum Groningen stad?
Volgende week zaterdag ga ik van Bilthoven naar Groningen en weer terug
Zonder laden moet ik dat met 80 à 90 km/u doen.
Weet iemand of er in het centrum van Groningen goede oplaadmogelijkheden zijn?
Of eventueel onderweg een plek waar ik kan snel laden?

Bij Martiniplaza staan een hoop palen en zouden 22kw moeten zijn maar dat heb ik er zelf niet uit kunnen halen.

Ik heb zelf geladen op de Aweg 11, op loopafstand van de vismarkt.
 
Laden in centrum Groningen stad?
Volgende week zaterdag ga ik van Bilthoven naar Groningen en weer terug
Zonder laden moet ik dat met 80 à 90 km/u doen.
Weet iemand of er in het centrum van Groningen goede oplaadmogelijkheden zijn?
Of eventueel onderweg een plek waar ik kan snel laden?

Ze staan gewoon in de diverse apps. Het houdt niet over daar, ik heb die aan de A-weg ook gebruikt. Optie is ook de palen in de Euroborg, of in de nieuwe Q park daar vlak bij. Dan dus bus pakken..