Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
heb voor het eerst een faktuur gekregen van bluecorner.be...
Na een jaar (gratis) testdraaien starten ze in 2014 met faktureren.

21,58 kWh geladen op 2,27 uur voor een totaal van ... 10,33 € ?!
Als ik goed kan tellen, kom ik op een prijs van 2,09 €/kWh (whow).
Thuis betaal ik 0,082 €/kWh, waardoor diezelfde laadbeurt mij 'slechts' 1,77 € kost.
Daarenboven zal ik bovenop het parkeerticket ook nog een 'fee' aangerekend krijgen van 1,6€/uur voor het bezetten van het laadpunt zonder te laden.

Ik begrijp wel dat we 'early adopters' zijn, maar dit lijkt meer op 'early sponsors' ?
Eerst de auto sponsoren, nu de laadpalen ?

Wat is jullie ervaring/mening hiermee ?
 
heb voor het eerst een faktuur gekregen van bluecorner.be...
Na een jaar (gratis) testdraaien starten ze in 2014 met faktureren.

21,58 kWh geladen op 2,27 uur voor een totaal van ... 10,33 € ?!
Als ik goed kan tellen, kom ik op een prijs van 2,09 €/kWh (whow).
Thuis betaal ik 0,082 €/kWh, waardoor diezelfde laadbeurt mij 'slechts' 1,77 € kost.
Daarenboven zal ik bovenop het parkeerticket ook nog een 'fee' aangerekend krijgen van 1,6€/uur voor het bezetten van het laadpunt zonder te laden.

Ik begrijp wel dat we 'early adopters' zijn, maar dit lijkt meer op 'early sponsors' ?
Eerst de auto sponsoren, nu de laadpalen ?

Wat is jullie ervaring/mening hiermee ?

Blijft lachen met die Belgen -;)

Dit kan toch niet waar zijn ?
 
heb voor het eerst een faktuur gekregen van bluecorner.be...
Na een jaar (gratis) testdraaien starten ze in 2014 met faktureren.

21,58 kWh geladen op 2,27 uur voor een totaal van ... 10,33 € ?!
Als ik goed kan tellen, kom ik op een prijs van 2,09 €/kWh (whow).
Thuis betaal ik 0,082 €/kWh, waardoor diezelfde laadbeurt mij 'slechts' 1,77 € kost.
Daarenboven zal ik bovenop het parkeerticket ook nog een 'fee' aangerekend krijgen van 1,6€/uur voor het bezetten van het laadpunt zonder te laden.

Ik begrijp wel dat we 'early adopters' zijn, maar dit lijkt meer op 'early sponsors' ?
Eerst de auto sponsoren, nu de laadpalen ?

Wat is jullie ervaring/mening hiermee ?

Heb die van mij ook gekregen.

Een tip, als je via Tesla Club Belgium een Bluecorner kaart aanvraagt kan je nog een jaar verder gratis laden.
Maar je moet wel lid zijn van de Tesla Club natuurlijk ;-). Wat volledig gratis is.

Thuis betaal ik wel rond de 17-18 cent. Ben je zeker dat je je netwerkkosten mee in je vergelijking trekt?
 
BLAUWE ADAPTER ...,,!
Op de Tesla site staat onder de rode adapter nu ook een blauwe adapter, (configuratie gedeelte)
Deze lijkt me te passen op de aansluitingen bij jachthavens, hier in Zierikzee staan langs de haven dat soort laadpunten.
Heeft iemand hem al getest?
In de zomer zijn de bootjes overdag het water op en met de blauwe adapter komen er dan ineens heel veel laadpunten bij,!
Als je weer een tesla bestellen gaat.. kost hij maar 90 euro.
 
BLAUWE ADAPTER ...,,!
Op de Tesla site staat onder de rode adapter nu ook een blauwe adapter, (configuratie gedeelte)
Deze lijkt me te passen op de aansluitingen bij jachthavens, hier in Zierikzee staan langs de haven dat soort laadpunten.
Heeft iemand hem al getest?
In de zomer zijn de bootjes overdag het water op en met de blauwe adapter komen er dan ineens heel veel laadpunten bij,!
Als je weer een tesla bestellen gaat.. kost hij maar 90 euro.

DE blauwe adapter behoorde bij mij tot de standaardlevering.
Staat nog steeds in nalevering.
De vorige batch is afgekeurd op kleur!!
 
Volgens mij is dat de rode 3-fase adapter. Die nu volop lijkt uitgeleverd te worden. De blauwe is een optie volgens mij.


Schermafbeelding 2014-03-09 om 4.04.34 PM.png
 
Met de app BuitenBeter kun je problemen in je leefomgeving doorgeven. Veel gemeentes zijn daar inmiddels op aangesloten. Ik stel voor dat we wanneer we een laadpaal bezet zien met een niet ladend voertuig, we een fotootje maken en uploaden naar BuitenBeter. Wanneer we dat massaal doen, zal er zeker actie op ondernomen worden.
 
Vraagje:

Heeft er al iemand in utrecht hoogcaterijne parkeergarages kunnen laden? Er staat daar een Lolo.

Ik sta hier namelijk regelmatig en kwam van de week een tesla rijder tegen die poogde zijn auto te laden maar gaf op na enkele pogingen. Ik ben zeer benieuwd of dit kan omdat ik hier regelmatig sta en mij goed uitkomt als het wel werkt en welke laadsnelheid je haalt.
 
Vraagje:

Heeft er al iemand in utrecht hoogcaterijne parkeergarages kunnen laden? Er staat daar een Lolo.

Ik sta hier namelijk regelmatig en kwam van de week een tesla rijder tegen die poogde zijn auto te laden maar gaf op na enkele pogingen. Ik ben zeer benieuwd of dit kan omdat ik hier regelmatig sta en mij goed uitkomt als het wel werkt en welke laadsnelheid je haalt.
Lolo moet gewoon werken, maar je moet handmatig de laadstroom van 6A naar 16A zetten. Dit duurt eventjes, maar het kan wel gewoon.

Uiteindelijk laad je met 1x16A, zo'n 18km/u.