Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand dit al gezien? Vervang je laadpas door een sleutelhanger (ik weet dt NewMotion dit ondersteunt, maar Nuon bijvoorbeeld niet waar ik de Nuon Vaak pas van heb)
Ik heb hier wel behoefte aan. Aan de andere kant, of ik nu een pasje uit mijn portemonnee haal of mijn sleutelbos uit mijn broekzak...?

EV laden met een sleutelhanger - Groen7


Te mooi om waar te zijn? Ze spreken over ALLE laadpalen, maar bij NUON dus al niet...
 
Voor de wintersporters onder ons: opladen bij de gondels van Zauchensee (Oostenrijk) en nog helemaal gratis ook!! Geen pasje nodig. Dagje skiëen en accu weer lekker opgeladen :biggrin:
Gaaf! Ik ga daar volgende week in de buurt op wintersport.

In het dorp waar ik zit (Sankt Veit im Pongau) hebben ze wel publieke laadpalen, maar dat zijn Schuko's! Nou, dat wordt dus gewoon op de camping inprikken.
 
Iemand dit al gezien? Vervang je laadpas door een sleutelhanger (ik weet dt NewMotion dit ondersteunt, maar Nuon bijvoorbeeld niet waar ik de Nuon Vaak pas van heb)
Ik heb hier wel behoefte aan. Aan de andere kant, of ik nu een pasje uit mijn portemonnee haal of mijn sleutelbos uit mijn broekzak...?

EV laden met een sleutelhanger - Groen7
Tja. Na een aantal keer misgrijpen, heb ik besloten om mijn laadpas gewoon bij mijn laadkabel in de auto te laten liggen, vanuit de simpele redenatie dat ik ze toch nooit los van elkaar nodig heb. Dus bij aankomst: trunk open, laadkabel + pas pakken, aansluiten, pasje achterin de trunk gooien, trunk dicht. En bij vertrek: trunk open, pasje pakken, kabel los, kabel en pasje in trunk, klaar is kees. Pijnloze, dummy-proof procedure. Zie geen toegevoegde waarde voor een sleutelhanger.
 
Last edited:
Ik heb alle laadpasjes in het vakje aan de voorkant van de stoel. Altijd bij de hand (alleen even de handen tussen de benen a la Michael Jackson ;) )
Had ik eerst ook, maar ik was er wat te warhoofderig voor. Of ik had alles aangesloten en moest de auto weer in om het pasje te pakken, of ik stak na gebruik het pasje ergens in een broek- of jaszak ipv terug in de stoel, en reed dan later met andere kleren en dus zonder pasje weer weg. Know your limits, in mijn geval. :biggrin:
 
Noun vaak goede tip!!!

Er staat op de website van nuon max 500kwh per maand. Geen idee of dat genoeg is voor rond de 3500 km per maand met sportief rijgedrag. Na de 500kwh 0.34 cent per kwh..

klopt het dat als je accu dus 85kwh dat je met 500 kwh ongeveer 6x kan volladen dus 6x"300km"=1400 km kan rijden?



Ik heb NUON gevraagd wat er gebeurt als je af en toe boven de 500kWh per maand uitkomt.
Onderstaand het antwoord:

Op het moment dat u structureel de grens van 500KWh exorbitant overschrijdt, zullen wij sowieso altijd eerst telefonisch contact met u opnemen om u als het ware te waarschuwen dat dat het geval blijkt en dat we, mits dat zich blijft voordoen, het recht behouden om het verbruik boven die grens in rekening te brengen tegen een tarief van 0,34 cent bij KWh.
 
Ik heb NUON gevraagd wat er gebeurt als je af en toe boven de 500kWh per maand uitkomt.
Onderstaand het antwoord:

Op het moment dat u structureel de grens van 500KWh exorbitant overschrijdt, zullen wij sowieso altijd eerst telefonisch contact met u opnemen om u als het ware te waarschuwen dat dat het geval blijkt en dat we, mits dat zich blijft voordoen, het recht behouden om het verbruik boven die grens in rekening te brengen tegen een tarief van 0,34 cent bij KWh.

Bedankt voor het navragen. Ik ga wel voor de nuon vaak pasje. Ik kan soms overdag op een gratis lolo in een parkeergarage staan. Een lolo is 3.7kw volgens mij? 10 km per uur laden is dat toch?
 
Iemand dit al gezien? Vervang je laadpas door een sleutelhanger (ik weet dt NewMotion dit ondersteunt, maar Nuon bijvoorbeeld niet waar ik de Nuon Vaak pas van heb)
Ik heb hier wel behoefte aan. Aan de andere kant, of ik nu een pasje uit mijn portemonnee haal of mijn sleutelbos uit mijn broekzak...?

EV laden met een sleutelhanger - Groen7


Aliexpress.com : Buy 10pcs/lot Anti Theft Credit Card Protector RFID Blocking Aluminum Safety Sleeve FREE SHIPPING in stock from Reliable shipping wholesalers suppliers on Barcode RFID -- Sumlung Tech., China bestellen en dan voor 30 dollarcent het stuk kan je je eigen RFID sleutelhanger maken. Zo maak je 5 kopietjes en kan je er overal 1 verstoppen.

Of een mooi armbandje van maken Aliexpress.com : Buy 10pcs/lot Anti Theft Credit Card Protector RFID Blocking Aluminum Safety Sleeve FREE SHIPPING in stock from Reliable shipping wholesalers suppliers on Barcode RFID -- Sumlung Tech., China
 
Wat is dat nou weer? Twee laadpunten met maar een parkeerplaats (Wageningen).
Deze keer de invaliden met rust gelaten en op de carsharing plek gaan staan. (Die prius was natuurlijk allang vol, maar indien aangesloten gratis parkeren: dat helpt natuurlijk niet om de plek snel vrij te geven)
ImageUploadedByTapatalk1393874924.946087.jpg
 
De electra, kost bij minder dan 10.000kwh, ca 23 ct , van 10000 tot 50.000 ca 17 ct daarboven 7ct.voor bedrijven, dus nuon lacht zich rot!
In de toekomst zullen ev rijders zich gaan verenigen voor betere tarieven!

Voor particulieren die een hoog stroomverbruik hebben, bijv. door het gebruik van een elektrische warmtepomp, is het stroomtarief ook heel laag.
Ik betaal bijv. 8,4 cent per kWh incl. btw. Een goede deal met Essent en de Model S s'nachts opladen, levert een prijs per km op van 2 cent.
Grotere bedrijven betalen nog 4 cent per kW minder omdat zij al snel boven 50.000 kW zitten.
En ja, dan lachen de eigenaren van laadpalen die ons 25 tot 34 cent per kW berekenen, zich inderdaad een scheur in hun broek.
 
Wat is dat nou weer? Twee laadpunten met maar een parkeerplaats (Wageningen).
Deze keer de invaliden met rust gelaten en op de carsharing plek gaan staan. (Die prius was natuurlijk allang vol, maar indien aangesloten gratis parkeren: dat helpt natuurlijk niet om de plek snel vrij te geven)
Is in veel steden zo. Heb dit al gezien in Amersfoort en Ede.

Voor particulieren die een hoog stroomverbruik hebben, bijv. door het gebruik van een elektrische warmtepomp, is het stroomtarief ook heel laag.
Ik betaal bijv. 8,4 cent per kWh incl. btw. Een goede deal met Essent en de Model S s'nachts opladen, levert een prijs per km op van 2 cent.
Grotere bedrijven betalen nog 4 cent per kW minder omdat zij al snel boven 50.000 kW zitten.
En ja, dan lachen de eigenaren van laadpalen die ons 25 tot 34 cent per kW berekenen, zich inderdaad een scheur in hun broek.
Dat heb je verkeerd. Elke laadpaal heeft een unieke EAN code / meter en betaald daardoor over de eerste 10.00kWh het hoge tarief.

Je kan dus niet één keer groot inkopen voor alle laadpalen, dat gaat per laadpaal en maakt die dingen daardoor behoorlijk onrendabel. Al moet Den Haag niet zeuren, want zij vangen er voldoende op.
 
Dat heb je verkeerd. Elke laadpaal heeft een unieke EAN code / meter en betaald daardoor over de eerste 10.00kWh het hoge tarief.

Je kan dus niet één keer groot inkopen voor alle laadpalen, dat gaat per laadpaal en maakt die dingen daardoor behoorlijk onrendabel. Al moet Den Haag niet zeuren, want zij vangen er voldoende op.

Het is inderdaad onrendabel als een laadpaal maar 3.7 kWh levert. Maar als ze als Chademo, CSS of zelfs 22 kW zijn uitgerust, zouden ze toch wel heel snel aan 10.000 geleverde kWh moeten kunnen komen. Daarna is de inkoopprijs rond 8 cent en boven 50.000 kWh maar 4 cent per kWh.

En dat Den Haag genoeg ontvangt is duidelijk. Voor mijn opgewekte kWh betaal ik 1000 euro, daar bovenop betaal ik 2000 euro energiebelasting.
Dit gaat op diefstal lijken.
 
Het is inderdaad onrendabel als een laadpaal maar 3.7 kWh levert. Maar als ze als Chademo, CSS of zelfs 22 kW zijn uitgerust, zouden ze toch wel heel snel aan 10.000 geleverde kWh moeten kunnen komen. Daarna is de inkoopprijs rond 8 cent en boven 50.000 kWh maar 4 cent per kWh.
Daar vergis je je denk ik nog in.

Een CHAdeMO lader kan 50kW leveren, dan moet je 200 uur 50kW leveren om aan de 10.000kWh te komen.

Dat is dus elke dag een auto voor 45 min aan de lader.

Dan moet je snellaad station wel goed lopen, maar dan vergeet je even dat het vastrecht voor een 50kW aansluiting niet goedkoop is.

Een normale laadpaal levert maximaal 11kW, die moet dus zo'n 1000 uur, ofwel 3 uur per dag onder maximale belasting worden verbruikt om aan de 10.000kWh te komen. Dat is nog best wel lastig.