Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier even enkele foto's van een bezoek aan Framont eind aug.

Op de track worden zeker geen topsnelheden gehaald, maar dat kan nog veranderen in de toekomst hoop ik...
Wit is blijkbaar nog in, en niettegnstaande er toch wel wat auto's op de customer service parking stonden, was er geen enkele bruine bij. Ook in de fabriek niet gezien, jammer.

Mixed feelings rond bezoek: is natuurlijk schitterend en prachtig en blij dat we aan deze revolutie meedoen, maar de andere medebezoekers waren tevreden dat ik toch wat meer uitleg kon geven dan de mooie sympathieke jongedame die het bezoek leidde..
Ach, en hij is ZOOOO mooi in het bruin!!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    2.2 MB · Views: 397
Wat die spiegels:)?
Alleen spiegels zal niet de hoofdprijs kosten en geeft daarnaast goede bescherming tegen krasjes. De gehele auto laten wrappen is zoals gezegd sterk afhankelijk van materiaalkeuze (materiaal) en de complexiteit van de auto (tijd). Je moet je voorstellen dat exclusieve wraps duurder zijn dan standaard wraps. Ook het aanbrengen van sommige wraps is lastiger bijvoorbeeld een Brushed wrap of wrap met patroon (Carbon) omdat de lijn of het patroon uiteraard moet aansluiten. Ik zie het ook als een bescherming van de originele laklaag dus naast kosten van de wrap ook een investering.

Duidelijk. Ik schat iets van tweeduizend euri?
 
De kwaliteit van Tesla haalt het niet bij de Premium merken. Een aantal jaar geleden riep ik ook nog niet dood gevonden te willen worden in een Amerikaanse wagen. Maar in ogenschouw genomen wat ze in nog geen tien jaar hebben weten te realiseren, denk ik, is zeker knap. Tot nu hebben de Duitse premium merken nog niets bijzonder laten zien. Ook van de BMW I3 ben ik niet onder de indruk, terwijl ik eigenlijk een BMW liefhebber ben. Voorlopig rij je met de Tesla wel iets bijzonders. Van een dikke BMW, Mercedes of Audi kijkt niemand meer op.:wink:
Ik heb de i3 gezien en in gezeten. Je mag van het design vinden wat je vindt, maar de afwerking en kwaliteit van het materiaal is subliem. Daar heeft Tesla nog wel wat te leren, maar ja, je vergelijkt een opa met een baby in de auto industrie.
 
Ach, en hij is ZOOOO mooi in het bruin!!

Je moet hem echt een keer komen showen, want ik wil hem graag in het echt zien. Wanneer je in de buurt bent van Waalwijk, Kaatsheuvel Tilburg, dan hoor ik het wel.

Vandaag trouwens bij gebrek aan een Tesla met de Renault Zoe van de vrouw naar Tilburg Centrum gereden. Van te voren even gekeken waar ze een laadpaal hebben en dat blijkt in de Tivoli garage te zijn. Je kunt daar meteen na binnenrijden rechts parkeren op 2 plekken speciaal voor elektrische auto's en wat wekt mijn verbazing: GRATIS stroom. Je hebt geen pasje of iets dergelijks nodig. Gewoon inpluggen en laden tegen 11 kw/h. Wat is elektrisch rijden toch lekker........ Gratis met een volle accu weer naar huis :)
 
Vandaag proefgereden met de P85, voorzien van alle opties. Na overstap van mijn CLS 350 (2005) in de MS erg ontgoocheld over het interieur. De afwerking van het dashboard, de deurpanelen, de middenconsole (of het ontbreken ervan), de dunne stoelen, de aansluiting van het vloertapijt... alles oogt erg basic en eerder goedkoop. De grootte en de mogelijkheden van het scherm zijn fantastisch maar de inpassing in het dashboard is alles behalve gracieus. Ik had een en ander al wel eerder gelezen in een test hier en daar maar het met eigen ogen zien is toch een teleurstelling.

Overal waar je met je vingerknokkel klopt tegen het interieur of op het dashboard hoor je een holle, droge en harde "toktok". Dan geeft een BMW of Mercedes van twee prijsklassen lager toch een veel aangenamere en degelijkere indruk. De plastic middenconsole is afgrijselijk en doet mij denken aan een Opel Ascona van de jaren 70. Je hebt alles behalve het gevoel in een luxewagen te zitten van meer dan 100.000 euro.

Dat doet pijn.

Het gevoel van ik-wil-deze-wagen-nu-mee-naar-huis-nemen was er helemaal niet.

Ook het spectaculaire optrekvermogen en de zo goed als perfecte rijbelevenis kon daar niets meer aan veranderen. Het gekozen parcours was biljartvlak behalve enkele honderden meters over slecht(er) wegdek: daar vond ik de wagen nogal huppeldepup rijden. De Tesla-beambte achtte hiervoor de 21-inch wielen verantwoordelijk. Ik wil hem geloven maar dat zal nog nader onderzocht moeten worden.

Op de achterbank (geen hoedenplank in het testexemplaar) hoor je ook tamelijk fel de rolgeluiden van de banden en de aandrijving..

Neen, het hier veel gehoorde "ik kan bijna niet meer wachten of slapen" is niet voor mij.

Als BMW, Mercedes of Audi een full electric luxewagen gaan uitbrengen heeft Tesla een zware concurrent!
Ik begrijp wat je bedoeld. Ondanks dat heb ik toch besloten om de overstap te wagen. Wellicht heb je interesse in mijn X5 uit 2011 http://www.hollandcarcompany.nl/assortiment-luxe-occasions/volledig-aanbod-occasions/Een heerlijke auto.
 
Je moet hem echt een keer komen showen, want ik wil hem graag in het echt zien. Wanneer je in de buurt bent van Waalwijk, Kaatsheuvel Tilburg, dan hoor ik het wel.

Vandaag trouwens bij gebrek aan een Tesla met de Renault Zoe van de vrouw naar Tilburg Centrum gereden. Van te voren even gekeken waar ze een laadpaal hebben en dat blijkt in de Tivoli garage te zijn. Je kunt daar meteen na binnenrijden rechts parkeren op 2 plekken speciaal voor elektrische auto's en wat wekt mijn verbazing: GRATIS stroom. Je hebt geen pasje of iets dergelijks nodig. Gewoon inpluggen en laden tegen 11 kw/h. Wat is elektrisch rijden toch lekker........ Gratis met een volle accu weer naar huis :)
ik reed door centrum Tilburg met de S vandaag en wat zag ik aan een publieke laadpaal? Een S! Leuk om te zien.

Gratis 11kW laden is wel heel cool btw
 
Heb de indruk gekregen dat het meer ligt aan Athlon dan aan Tesla.
Weet ik niet hoor. Tesla heeft zich er wel heel makkelijk van af gemaakt: Athlon was voor hun één klant, met 150+ auto's, ze wilden niets met de individuele berijders te maken hebben. En dus zijn we o.a. niet gebeld om onze configuratie te checken alvorens hem definitief te maken, met alle fouten van dien.
 
Vandaag proefgereden met de P85, voorzien van alle opties. Na overstap van mijn CLS 350 (2005) in de MS erg ontgoocheld over het interieur. De afwerking van het dashboard, de deurpanelen, de middenconsole (of het ontbreken ervan), de dunne stoelen, de aansluiting van het vloertapijt... alles oogt erg basic en eerder goedkoop. De grootte en de mogelijkheden van het scherm zijn fantastisch maar de inpassing in het dashboard is alles behalve gracieus. Ik had een en ander al wel eerder gelezen in een test hier en daar maar het met eigen ogen zien is toch een teleurstelling.

Overal waar je met je vingerknokkel klopt tegen het interieur of op het dashboard hoor je een holle, droge en harde "toktok". Dan geeft een BMW of Mercedes van twee prijsklassen lager toch een veel aangenamere en degelijkere indruk. De plastic middenconsole is afgrijselijk en doet mij denken aan een Opel Ascona van de jaren 70. Je hebt alles behalve het gevoel in een luxewagen te zitten van meer dan 100.000 euro.

Dat doet pijn.

Het gevoel van ik-wil-deze-wagen-nu-mee-naar-huis-nemen was er helemaal niet.

Ook het spectaculaire optrekvermogen en de zo goed als perfecte rijbelevenis kon daar niets meer aan veranderen. Het gekozen parcours was biljartvlak behalve enkele honderden meters over slecht(er) wegdek: daar vond ik de wagen nogal huppeldepup rijden. De Tesla-beambte achtte hiervoor de 21-inch wielen verantwoordelijk. Ik wil hem geloven maar dat zal nog nader onderzocht moeten worden.

Op de achterbank (geen hoedenplank in het testexemplaar) hoor je ook tamelijk fel de rolgeluiden van de banden en de aandrijving..

Neen, het hier veel gehoorde "ik kan bijna niet meer wachten of slapen" is niet voor mij.

Als BMW, Mercedes of Audi een full electric luxewagen gaan uitbrengen heeft Tesla een zware concurrent!

Duidelijk verhaal. Je hebt waarschijnlijk zelfs deels gelijk. De kneep zit 'm echter in je laatste zinnetje. "ALS BMW, Mercedes of Audi etc.etc…."

Ze hadden namelijk allang een full electric luxewagen kunnen uitbrengen. Ze hadden dat allang MOETEN doen. Maar ze deden het niet. Ze hadden er geen trek in. Zij willen eerst hun cashcow (de ICE) nog wat verder uitmelken. Innovatie? Prima, maar wel op hun voorwaarden en in hun tempo. Zij zullen wel even bepalen waar wij wel of niet in mogen rijden. Ze hebben de macht. Zij bepalen waarin wij rondrijden. Terwijl wij de klant zijn.

Vind je dat echter geen enkel probleem, koop dat gerust je volgende taxi ehhh Mercedes, of dure Volkswagen of BMtroubleyou en wacht tot sint-Juttemis op je full electric-met-ster.
Of je denkt NOT!, en je wil rondrijden in de eerste auto van een geheel nieuwe generatie, onafhankelijk van de grote machtsblokken in auto- en olieland.

Risicodekkers kopen de volgende ontploffingsmotor.
Onafhankelijken met een scherp oog voor innovatie kopen de Model S.
 
Mixed feelings rond bezoek: is natuurlijk schitterend en prachtig en blij dat we aan deze revolutie meedoen, maar de andere medebezoekers waren tevreden dat ik toch wat meer uitleg kon geven dan de mooie sympathieke jongedame die het bezoek leidde..
Ik was daar in juli, en had exact hetzelfde! Ik denk dat we dezelfde jongedame hadden. Ik had inderdaad het idee dat ik meer wist dan zij, maar ook de medebezoekers wisten van toeten noch blazen eerlijk gezegd. Ik vond dat ook wel teleurstellend, betrapte me er op dat ik op een gegeven moment niet meer naar haar luisterde maar vooral mijn ogen goed de kost heb gegeven.
 
Een vraag voor de gelukkigen die al hem al hebben:

Ik was benieuwd als je spottify via bluetooth laat communiceren met de tesla , je ook een afbeelding van het nummer ziet.
En hoe is het scherm als je een zender via tunein selecteerd dat normaal ook op de gsm een afbeelding laat zien ?

Alvast bedankt !
Ja, als mijn telefoon gekoppeld is met de auto en ik selecteer die als muziekbron kun je spotify spelen. Je moet het dan eerst op de telefoon aanzetten, vervolgens kun je door je geselecteerde afspeellijst navigeren. Het afgespeelde nummer krijg je met plaatje te zien op de display. Als je de app van Flitsmeister tegelijk laat lopen hoor je de waarschuwingsgeluiden voor flitsers en trajectcontroles door de muziek heen. Tunein toont ook het nummer dat gespeeld wordt. Het makkelijkst werk Tunein als je eerst op een computer een account aanmaakt en dan een favorietenlijst toevoegt. Vervlogens log je met de auto via settings media in op de Tunein account. Ik heb geen soundpackage, de internetradio en mijn eigen muziek op de telefoon is voor mij voldoende. Helaas is er nog geen app of manier om je spotify account direct via media in de auto te benaderen. Ik heb wel geprobeerd om via de browser in te loggen op mijn account maar dat lukt niet erg. Password werd niet herkend hoewel ik er zeker van ben dat het wel klopte.
 
Coole profile picture, is de afgelopen maanden mijn desktop achtergrond geweest :)

Maar over profile pics gesproken - ik heb er eentje geupload, ik zie hem wel als ik naar mijn profiel ga maar niet naast mijn forum posts.. Wat doe ik verkeerd?

Die 'Profile Picture' in het menu van de Settings moet je negeren. Het is wat verwarrend, maar de foto moet je uploaden bij 'Avatar'.
 
Ik heb de i3 gezien en in gezeten. Je mag van het design vinden wat je vindt, maar de afwerking en kwaliteit van het materiaal is subliem. Daar heeft Tesla nog wel wat te leren, maar ja, je vergelijkt een opa met een baby in de auto industrie.

Sorry, ik doelde niet op de afwerkingskwaliteit en het materiaalgebruik, maar meer de techniek. Toegepast zijn hoogwaardige materialen, maar het praktische nut is beperkt. De actieradius is beperkt voor een dergelijk technisch hoogstandje. Je komt weinig verder als met een 'stalen' Leaf, tenzij je er een range extender in laat plaatsen. De gebruiksmogelijkheden die de bijzondere techniek je biedt; daar ben ik niet van onder de indruk. Had er toch meer van verwacht..
 
Last edited: