Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Weet ik niet hoor. Tesla heeft zich er wel heel makkelijk van af gemaakt: Athlon was voor hun één klant, met 150+ auto's, ze wilden niets met de individuele berijders te maken hebben. En dus zijn we o.a. niet gebeld om onze configuratie te checken alvorens hem definitief te maken, met alle fouten van dien.
Let op, ook veel slordigheden bij tesla. Had p+ pack laten toevoegen, zie ik opeens dat er grijze velgen aanstaan... Laat staan dat ik spontaan een derde zitrijkrijg... tesla gemaild, kreeg vaag antwoord dat als je de p+ aanvinkt std grijze velgen aanspringen...

Werd wel aangegeven dat in tegenstelling tot de wijzigingen in de vs de winterbanden en wielen nogsteeds 2600 kosten...
 
Last edited:
Duidelijk verhaal. Je hebt waarschijnlijk zelfs deels gelijk. De kneep zit 'm echter in je laatste zinnetje. "ALS BMW, Mercedes of Audi etc.etc…."

Ze hadden namelijk allang een full electric luxewagen kunnen uitbrengen. Ze hadden dat allang MOETEN doen. Maar ze deden het niet. Ze hadden er geen trek in. Zij willen eerst hun cashcow (de ICE) nog wat verder uitmelken. Innovatie? Prima, maar wel op hun voorwaarden en in hun tempo. Zij zullen wel even bepalen waar wij wel of niet in mogen rijden. Ze hebben de macht. Zij bepalen waarin wij rondrijden. Terwijl wij de klant zijn.

Vind je dat echter geen enkel probleem, koop dat gerust je volgende taxi ehhh Mercedes, of dure Volkswagen of BMtroubleyou en wacht tot sint-Juttemis op je full electric-met-ster.
Of je denkt NOT!, en je wil rondrijden in de eerste auto van een geheel nieuwe generatie, onafhankelijk van de grote machtsblokken in auto- en olieland.

Risicodekkers kopen de volgende ontploffingsmotor.
Onafhankelijken met een scherp oog voor innovatie kopen de Model S.

Zo is het maar net.
 
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.
Mijn Mercedes CLS 320 CDI staat "passief" te koop voor 28.000€ ... Hier zijn de foto's
Omdat ik nog niet weet wanneer mijn Tesla Model S 85kWh zal geleverd worden. Mijn Tesla staat sinds 23/09/2013 eenzaam op mij te wachten in Fremont, CA.
Het zou inderdaad mooi geweest zijn als Tesla mijn Mercedes zou hebben overgenomen... Maar ja, ik begrijp dat wel... Het is niet hun core business.
 
Net op weg naar huis het laatste stukje op de snelweg even doorgedruk naar 160-170.
En jawel, de volgende teleurstelling: mijn pano-dak fluit bij die snelheid. (100% gesloten natuurlijk)
Hebben anderen dezelfde ervaring? Is dit standaard of zit mijn dak er gewoon niet helmaal goed in?
Ga het in ieder geval aan mijn lijst van klachten/punten voor Tesla toevoegen.
 
Duidelijk verhaal. Je hebt waarschijnlijk zelfs deels gelijk. De kneep zit 'm echter in je laatste zinnetje. "ALS BMW, Mercedes of Audi etc.etc…."

Ze hadden namelijk allang een full electric luxewagen kunnen uitbrengen. Ze hadden dat allang MOETEN doen. Maar ze deden het niet. Ze hadden er geen trek in. Zij willen eerst hun cashcow (de ICE) nog wat verder uitmelken. Innovatie? Prima, maar wel op hun voorwaarden en in hun tempo. Zij zullen wel even bepalen waar wij wel of niet in mogen rijden. Ze hebben de macht. Zij bepalen waarin wij rondrijden. Terwijl wij de klant zijn.

Vind je dat echter geen enkel probleem, koop dat gerust je volgende taxi ehhh Mercedes, of dure Volkswagen of BMtroubleyou en wacht tot sint-Juttemis op je full electric-met-ster.
Of je denkt NOT!, en je wil rondrijden in de eerste auto van een geheel nieuwe generatie, onafhankelijk van de grote machtsblokken in auto- en olieland.

Risicodekkers kopen de volgende ontploffingsmotor.
Onafhankelijken met een scherp oog voor innovatie kopen de Model S.

+1
Helemaal mee eens!
 
Net op weg naar huis het laatste stukje op de snelweg even doorgedruk naar 160-170.
En jawel, de volgende teleurstelling: mijn pano-dak fluit bij die snelheid. (100% gesloten natuurlijk)
Hebben anderen dezelfde ervaring? Is dit standaard of zit mijn dak er gewoon niet helmaal goed in?
Ga het in ieder geval aan mijn lijst van klachten/punten voor Tesla toevoegen.

Zeker melden bij Tesla, dit is een bekend probleem waar Tesla een oplossing voor heeft:
Pano Roof Wind Noise at Higher Speeds
 
Last edited:
Vandaag proefgereden met de P85, voorzien van alle opties. Na overstap van mijn CLS 350 (2005) in de MS erg ontgoocheld over het interieur. De afwerking van het dashboard, de deurpanelen, de middenconsole (of het ontbreken ervan), de dunne stoelen, de aansluiting van het vloertapijt... alles oogt erg basic en eerder goedkoop. De grootte en de mogelijkheden van het scherm zijn fantastisch maar de inpassing in het dashboard is alles behalve gracieus. Ik had een en ander al wel eerder gelezen in een test hier en daar maar het met eigen ogen zien is toch een teleurstelling.

Overal waar je met je vingerknokkel klopt tegen het interieur of op het dashboard hoor je een holle, droge en harde "toktok". Dan geeft een BMW of Mercedes van twee prijsklassen lager toch een veel aangenamere en degelijkere indruk. De plastic middenconsole is afgrijselijk en doet mij denken aan een Opel Ascona van de jaren 70. Je hebt alles behalve het gevoel in een luxewagen te zitten van meer dan 100.000 euro.

Dat doet pijn.

Het gevoel van ik-wil-deze-wagen-nu-mee-naar-huis-nemen was er helemaal niet.

Ook het spectaculaire optrekvermogen en de zo goed als perfecte rijbelevenis kon daar niets meer aan veranderen. Het gekozen parcours was biljartvlak behalve enkele honderden meters over slecht(er) wegdek: daar vond ik de wagen nogal huppeldepup rijden. De Tesla-beambte achtte hiervoor de 21-inch wielen verantwoordelijk. Ik wil hem geloven maar dat zal nog nader onderzocht moeten worden.

Op de achterbank (geen hoedenplank in het testexemplaar) hoor je ook tamelijk fel de rolgeluiden van de banden en de aandrijving..

Neen, het hier veel gehoorde "ik kan bijna niet meer wachten of slapen" is niet voor mij.

Als BMW, Mercedes of Audi een full electric luxewagen gaan uitbrengen heeft Tesla een zware concurrent!

Ik reed tot een jaar geleden een Audi A6 en vond dat interieur nou niet bepaald degelijker dan van de Model S waarin ik nu sinds een week rijd. Het komt op mij solide over, met gebruik van zachte materialen en mooi gestikt leer, een lekker dik stuur met precies het juiste materiaal (niet te zacht, niet te hard, goede grip). De deuren klinken niet hol of blikkerig als je ze dichtgooit. Waarom je op de panelen gaat kloppen begrijp ik niet. Als ik auto rijd zit ik alleen maar aan de stoel, het stuur en het touchscreen. De panelen blijf ik vanaf. Op panelen kloppen lijkt me net zo zinloos als bij de aankoop van een auto tegen de banden staan schoppen...
 
Ik reed tot een jaar geleden een Audi A6 en vond dat interieur nou niet bepaald degelijker dan van de Model S waarin ik nu sinds een week rijd. Het komt op mij solide over, met gebruik van zachte materialen en mooi gestikt leer, een lekker dik stuur met precies het juiste materiaal (niet te zacht, niet te hard, goede grip). De deuren klinken niet hol of blikkerig als je ze dichtgooit. Waarom je op de panelen gaat kloppen begrijp ik niet. Als ik auto rijd zit ik alleen maar aan de stoel, het stuur en het touchscreen. De panelen blijf ik vanaf. Op panelen kloppen lijkt me net zo zinloos als bij de aankoop van een auto tegen de banden staan schoppen...
geheel mee eens. Ik geniet er elke dag van, vandaag voor het eerst heeft mijn vrouw de auto mee voor een lange afstand, prachtige auto om die zo weg te zien rijden! Kon haar natuurlijk ook weer via de app volgen. Ik ben helemaal blij, heb vrijwel geen klachten, en als die er zijn is er heel erg snelle en adequate hulp van tesla. Ik blijf ook verbaast over het software nivo en wat je daar allemaal mee kunt. Het is echt anders denken, en het is heel erg knap dat zo een nieuw merk die 'apple' look en feel zo in de automotive sector heeft kunnen introduceren, in combinatie met de eerste volwassen volledig elektrische auto, die iedereen er uit trekt, en ook nog eens het meest veilig is. Ik kan alleen maar respect hebben en genieten!
 
geheel mee eens. Ik geniet er elke dag van, vandaag voor het eerst heeft mijn vrouw de auto mee voor een lange afstand, prachtige auto om die zo weg te zien rijden! Kon haar natuurlijk ook weer via de app volgen. Ik ben helemaal blij, heb vrijwel geen klachten, en als die er zijn is er heel erg snelle en adequate hulp van tesla. Ik blijf ook verbaast over het software nivo en wat je daar allemaal mee kunt. Het is echt anders denken, en het is heel erg knap dat zo een nieuw merk die 'apple' look en feel zo in de automotive sector heeft kunnen introduceren, in combinatie met de eerste volwassen volledig elektrische auto, die iedereen er uit trekt, en ook nog eens het meest veilig is. Ik kan alleen maar respect hebben en genieten!
Ik heb ook liever aluminium space frames die een lantarenpaal met grote efficiëntie opvangen dan een dashboard paneel dat verzwaard wordt omdat iemand er eens op zou kunnen gaan kloppen.
 
Ik refereer nog even aan de test in de laatste autovisie.
Het niveau van het interieur was niet even goed als dat van de Porsche (sic!) maar er werd eigenlijk geen kritiek opgegeven. Als ze bij autovisie ergens op letten is het wel op de gebruikte materialen. Wat dat betreft zie ik de levering van mijn Tesla met volle vertrouwen tegemoet. (Ook ik zal moeten wennen, ik denk zeker dat ik het notenhout van mijn doublesix zal gaan missen... Het wordt gewoon anders...)
 
Ik refereer nog even aan de test in de laatste autovisie.
Het niveau van het interieur was niet even goed als dat van de Porsche (sic!) maar er werd eigenlijk geen kritiek opgegeven. Als ze bij autovisie ergens op letten wel is het wel op de gebruikte materialen. Wat dat betreft zie ik de levering van mijn Tesla met volle vertrouwen tegemoet. (Ook ik zal moeten wennen, ik denk zeker dat ik het notenhout van mijn doublesix zal gaan missen... Het wordt gewoon anders...)

Ja anders, maar niet minder. Dat is de rode draad met duurzaamheid. Verder ben ik ervan overtuigd dat het ook leuker wordt. En zo te lezen hebben we ook veel plezier met z'n allen!
 
Ik refereer nog even aan de test in de laatste autovisie.
Het niveau van het interieur was niet even goed als dat van de Porsche (sic!) maar er werd eigenlijk geen kritiek opgegeven. Als ze bij autovisie ergens op letten is het wel op de gebruikte materialen. Wat dat betreft zie ik de levering van mijn Tesla met volle vertrouwen tegemoet. (Ook ik zal moeten wennen, ik denk zeker dat ik het notenhout van mijn doublesix zal gaan missen... Het wordt gewoon anders...)

Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak - mn het minimalistische karakter van het interieur spreekt mij erg aan. Heb enkele jaren terug in een Lexus 450h gereden - vond het interieur erg tegenvallen.. en mijn vergelijking/ervaring is echt niet high-end (V70)..
 
De Tesla is zo goed als klaar, vanmiddag nog een professionele fotoshoot van de Model S zowel binnen als in het buitenlicht gefotografeerd. Ik zal later in de loop van volgende week als ik ze heb ontvangen een paar foto's hiervan met jullie delen. Hierbij alvast een foto van de achterkant waar je ziet dat de parkeersensoren zijn verborgen onder de folie en de typeaanduiding achterwege is.
Achterkant1.jpg
 
De Tesla is zo goed als klaar, vanmiddag nog een professionele fotoshoot van de Model S zowel binnen als in het buitenlicht gefotografeerd. Ik zal later in de loop van volgende week als ik ze heb ontvangen een paar foto's hiervan met jullie delen. Hierbij alvast een foto van de achterkant waar je ziet dat de parkeersensoren zijn verborgen onder de folie en de typeaanduiding achterwege is.
View attachment 31511

Erg gaaf, mooi ook zo zonder de zichtbare sensoren.
 
Vandaag echt zitten genieten onderweg. Ik cruise gewoon lekker met 115 km/u over de snelweg, voel helemaal geen behoefte om te gaan blazen (heb genoeg aan de wetenschap dat ik dat wel zou kunnen, en iedereen in het stof achter me zou kunnen laten).

Sinds gisteren ineens ook geweldige ontvangst: geen blokjes meer in het navigatiescherm, internetradio loopt vloeiend. Alsof er iets is veranderd qua provider of zo.