Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allemaal,

Omdat ik zowel op thuis als op kantoor (beiden Amsterdam) afhankelijk ben van openbare laadpunten is up to date informatie over een beschikbare paal voor mij wel handig. De bestaande websites/apps zijn over het algemeen traag/lelijk/onduidelijk. Ik wilde graag, vanuit de browser in de auto, een helder overzicht van beschikbare laadpunten in de buurt. Dus hebben we op kantoor even snel een simpele website in elkaar gezet die precies dat doet - niets meer. Omdat de GPS locatie van de auto in de browser (helaas!) niet beschikbaar is dien je wel eerst een adres in te voeren.

Wellicht zijn er meer mensen hier die dit handig vinden, vandaar dat ik de link met jullie deel. Er zit verder geen verdienmodel achter dit verhaal, dus zie het niet als spam aub :)

laden.nu

Zie bijvoorbeeld: Pieter Cornelisz. Hooftstraat 20, Amsterdam - laden.nu

Ik moet eerlijk zijn maar ik begrijp er niets van. Van waar komt jouw informatie over het bezet zijn van de laapalen bijvoorbeeld?
Is het een melding van een persoon, is het een status die je online ergens ophaalt?

Voor mij is het gewoon weer een extra website over laadpalen. Maar overtuig me maar van mijn ongelijk. :)
 
Wat een leuke reacties, dank daarvoor. Less is more in dit geval. Proberen de site zo snel en overzichtelijk mogelijk te houden. Zal jullie feedback proberen te verwerken.

Mobiele versie zit er ook aan te komen, voordeel daarvan is dat de meeste smartphones hun huidige locatie kunnen doorgeven. Dan heb je dus zonder adresinvoer de dichtstbijzijnde beschikbare palen. Houd jullie op de hoogte!

Misschien is het iedere keer invoeren van het adres te vermijden door het mogelijk te maken om b.v. thuis/werk/etc adressen op te kunnen slaan (in een cookie?)
 
Mijn 3G is ermee gestopt.
Doet gewoon niks meer... Geen internet radio, geen navigatie.
Natuurlijk kan Tesla niet kijken wat ermee aan de hand is omdat er geen 3G connectie is.
Helaas wil de WIFI op het werk geen verbinding maken met de auto :(

Met Tesla afgesproken zodra ik thuis op de WIFI zit een diagnose te doen.

Via Tethering wilde ze een update sturen, maar helaas, de verbinding was te slecht.
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Hopelijk is het snel opgelost.. Het is stil zonder muziek....
 
Hee! We hebben toch 5 jaar lang vrijstelling van boetes voor verkeersovertredingen? :rolleyes:

IMG_20140306_151858.png
 
Beste allemaal,

Omdat ik zowel op thuis als op kantoor (beiden Amsterdam) afhankelijk ben van openbare laadpunten is up to date informatie over een beschikbare paal voor mij wel handig. De bestaande websites/apps zijn over het algemeen traag/lelijk/onduidelijk. Ik wilde graag, vanuit de browser in de auto, een helder overzicht van beschikbare laadpunten in de buurt. Dus hebben we op kantoor even snel een simpele website in elkaar gezet die precies dat doet - niets meer. Omdat de GPS locatie van de auto in de browser (helaas!) niet beschikbaar is dien je wel eerst een adres in te voeren.

Wellicht zijn er meer mensen hier die dit handig vinden, vandaar dat ik de link met jullie deel. Er zit verder geen verdienmodel achter dit verhaal, dus zie het niet als spam aub :)

laden.nu

Zie bijvoorbeeld: Pieter Cornelisz. Hooftstraat 20, Amsterdam - laden.nu
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit "blind" naar een mij onbekend adres toe rijden enkel omdat er op deze site (of welke site dan ook) staat dat er een laadpaal beschikbaar is. Voor mij is de geografische informatie van Google Maps onontbeerlijk - wat voor soort straat/locatie is het (is het een parking bijvoorbeeld, of een woonwijk), als de paal toch bezet is tegen de tijd dat ik er aan kom, hoeveel palen zijn er dan nog redelijk in de buurt, etc. etc. En wat anderen "toeters en bellen" noemen (zoals informatie over aanbieder, stroomsterkte, gebruiker reviews en foto's, denk ik dan) zijn voor mij precies die dingen die mij helpen beslissen op welke paal ik mijn navigatiesysteem instel.

Misschien dat deze site handig kan zijn als je bijna leeg bent en wanhopig op zoek bent naar om het even welke laadpaal, als hij maar dicht bij is. Maar ik plan mijn trips en laadplekken liever van tevoren, en dan is dit niet de site die ik daarbij zou gaan gebruiken.

Maar ja, de site heet natuurlijk "laden.nu" - dus waarschijnlijk ben ik dan niet de doelgroep :)
 
Last edited:
Maar toerental van een elektro motor valt niet te vergelijken met toerental van een ICE. Kijk eens wat daar allemaal meebeweegt als de krukas draait...

Het gaat mij niet om het toerental van de motoras maar van het tandwiel dat er aan vast zit.

- - - Updated - - -

Zware conclusies uitgaande van een definitie van vermogen waar ik maar weinig van terugvind:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogen_(natuurkunde)

Het enige wat in de buurt zou komen is :
P = koppel x hoeksnelheid

Maar ik ben maar een simpele informaticus natuurlijk :)


Dat is precies hetzelfde.

- - - Updated - - -

Het vermogen van de P85 bepaalt niet de topsnelheid, meer de accu temperatuur.
Voor die 210km/h is maar +/- 150pk nodig.

Klopt maar om vervolgens nog een beetje te kunnen versnellen heb je extra vermogen nodig.
 
Mijn 3G is ermee gestopt.
Doet gewoon niks meer... Geen internet radio, geen navigatie.
Natuurlijk kan Tesla niet kijken wat ermee aan de hand is omdat er geen 3G connectie is.
Helaas wil de WIFI op het werk geen verbinding maken met de auto :(

Met Tesla afgesproken zodra ik thuis op de WIFI zit een diagnose te doen.

Via Tethering wilde ze een update sturen, maar helaas, de verbinding was te slecht.
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Hopelijk is het snel opgelost.. Het is stil zonder muziek....
Heb ik ook gehad. 2x een reset heeft het verholpen.
 
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit "blind" naar een mij onbekend adres toe rijden enkel omdat er op deze site (of welke site dan ook) staat dat er een laadpaal beschikbaar is. Voor mij is de geografische informatie van Google Maps onontbeerlijk - wat voor soort straat/locatie is het (is het een parking bijvoorbeeld, of een woonwijk), als de paal toch bezet is tegen de tijd dat ik er aan kom, hoeveel palen zijn er dan nog redelijk in de buurt, etc. etc. En wat anderen "toeters en bellen" noemen (zoals informatie over aanbieder, stroomsterkte, gebruiker reviews en foto's, denk ik dan) zijn voor mij precies die dingen die mij helpen beslissen op welke paal ik mijn navigatiesysteem instel.

Misschien dat deze site handig kan zijn als je bijna leeg bent en wanhopig op zoek bent naar om het even welke laadpaal, als hij maar dicht bij is. Maar ik plan mijn trips en laadplekken liever van tevoren, en dan is dit niet de site die ik daarbij zou gaan gebruiken.

Maar ja, de site heet natuurlijk "laden.nu" - dus waarschijnlijk ben ik dan niet de doelgroep :)


Ik ik vraag me ook af waar de beschikbaarheidsinfo vandaan komt. In Den Haag werkt deze bijvoorbeeld niet. De palen geven niet aan dat beschikbaarheidsinfo niet leverbaar is, maar geven altijd aan dat de paal vrij is, ook al is deze bezet. De publieke laadpaal die ik dagelijks gebruik (Prinsessegracht Den Haag) geeft gewoon vrij aan terwijl ik aan het laden ben.
in Amsterdam klopt de informatie weer wel is mijn ervaring.
 
Heb ik ook gehad. 2x een reset heeft het verholpen.

Had ik ook al 5 keer geprobeerd. Helaas was dit niet de oplossing.
Tesla heeft het remote kunnen oplossen in ongeveer 10 min.
Moest wel wachten totdat ik thuis was vanwege Wifi connectie. Op het werk staat een of ander bokkie wokkie router waar de Tesla geen connectie mee kan opbouwen...

Vanmorgen weer lekker internet radio geluisterd :love:

- - - Updated - - -

Marketingles van Nissan mbt. brandbaarheid van de batterij: Nissan LEAF Battery Put Through The Grinder In Video, Lives To Charge Another Day | CleanTechnica Kon Tesla dit ook zo aangepakt hebben in herfst vorig jaar?

Ik denk dat het vermogen beschikbaar in een Tesla batterij beduidend hoger is dan die wat in de LEAF zit. Hoger vermogen staat direct in verband hogere kans dat er vuur ontstaat vanwege kortsluiting.

Ik vermoed dat de "dichtheid" van batterij vs ruimte ook hoger is bij de Tesla.

Wel weten we dat Tesla zeer veel beveiligingen heeft ingebouwd in de batterij zodat deze moeilijk in brand vliegt en als het gebeurt, dan zijn het enkel compartimenten die afbranden. Ervan uitgaande natuurlijk dat de brandweer geen gaten in de bovenkant gaat schieten...