Mooi spul. De kracht van deze handige site is de eenvoud, niet te veel toeters en bellen toevoegen wat mij betreft. Enkel aanbieder en laadvermogen in 2 kolommetjes achteraan zou ik genoeg vinden.
++1
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooi spul. De kracht van deze handige site is de eenvoud, niet te veel toeters en bellen toevoegen wat mij betreft. Enkel aanbieder en laadvermogen in 2 kolommetjes achteraan zou ik genoeg vinden.
Beste allemaal,
Omdat ik zowel op thuis als op kantoor (beiden Amsterdam) afhankelijk ben van openbare laadpunten is up to date informatie over een beschikbare paal voor mij wel handig. De bestaande websites/apps zijn over het algemeen traag/lelijk/onduidelijk. Ik wilde graag, vanuit de browser in de auto, een helder overzicht van beschikbare laadpunten in de buurt. Dus hebben we op kantoor even snel een simpele website in elkaar gezet die precies dat doet - niets meer. Omdat de GPS locatie van de auto in de browser (helaas!) niet beschikbaar is dien je wel eerst een adres in te voeren.
Wellicht zijn er meer mensen hier die dit handig vinden, vandaar dat ik de link met jullie deel. Er zit verder geen verdienmodel achter dit verhaal, dus zie het niet als spam aub
laden.nu
Zie bijvoorbeeld: Pieter Cornelisz. Hooftstraat 20, Amsterdam - laden.nu
Wat een leuke reacties, dank daarvoor. Less is more in dit geval. Proberen de site zo snel en overzichtelijk mogelijk te houden. Zal jullie feedback proberen te verwerken.
Mobiele versie zit er ook aan te komen, voordeel daarvan is dat de meeste smartphones hun huidige locatie kunnen doorgeven. Dan heb je dus zonder adresinvoer de dichtstbijzijnde beschikbare palen. Houd jullie op de hoogte!
Misschien is het iedere keer invoeren van het adres te vermijden door het mogelijk te maken om b.v. thuis/werk/etc adressen op te kunnen slaan (in een cookie?)
Ik ken de laadpalen over het algemeen wel op de locaties waar ik vaker kom.
Hee! We hebben toch 5 jaar lang vrijstelling van boetes voor verkeersovertredingen?
Dat krijg je met die stoplicht sprintje. Anti tesla-grin maatregel
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit "blind" naar een mij onbekend adres toe rijden enkel omdat er op deze site (of welke site dan ook) staat dat er een laadpaal beschikbaar is. Voor mij is de geografische informatie van Google Maps onontbeerlijk - wat voor soort straat/locatie is het (is het een parking bijvoorbeeld, of een woonwijk), als de paal toch bezet is tegen de tijd dat ik er aan kom, hoeveel palen zijn er dan nog redelijk in de buurt, etc. etc. En wat anderen "toeters en bellen" noemen (zoals informatie over aanbieder, stroomsterkte, gebruiker reviews en foto's, denk ik dan) zijn voor mij precies die dingen die mij helpen beslissen op welke paal ik mijn navigatiesysteem instel.Beste allemaal,
Omdat ik zowel op thuis als op kantoor (beiden Amsterdam) afhankelijk ben van openbare laadpunten is up to date informatie over een beschikbare paal voor mij wel handig. De bestaande websites/apps zijn over het algemeen traag/lelijk/onduidelijk. Ik wilde graag, vanuit de browser in de auto, een helder overzicht van beschikbare laadpunten in de buurt. Dus hebben we op kantoor even snel een simpele website in elkaar gezet die precies dat doet - niets meer. Omdat de GPS locatie van de auto in de browser (helaas!) niet beschikbaar is dien je wel eerst een adres in te voeren.
Wellicht zijn er meer mensen hier die dit handig vinden, vandaar dat ik de link met jullie deel. Er zit verder geen verdienmodel achter dit verhaal, dus zie het niet als spam aub
laden.nu
Zie bijvoorbeeld: Pieter Cornelisz. Hooftstraat 20, Amsterdam - laden.nu
Maar toerental van een elektro motor valt niet te vergelijken met toerental van een ICE. Kijk eens wat daar allemaal meebeweegt als de krukas draait...
Zware conclusies uitgaande van een definitie van vermogen waar ik maar weinig van terugvind:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogen_(natuurkunde)
Het enige wat in de buurt zou komen is :
P = koppel x hoeksnelheid
Maar ik ben maar een simpele informaticus natuurlijk
Het vermogen van de P85 bepaalt niet de topsnelheid, meer de accu temperatuur.
Voor die 210km/h is maar +/- 150pk nodig.
Het gaat mij niet om het toerental van de motoras maar van het tandwiel dat er aan vast zit.
- - - Updated - - -
Dat is precies hetzelfde.
- - - Updated - - -
Klopt maar om vervolgens nog een beetje te kunnen versnellen heb je extra vermogen nodig.
Dat is alleen als je kunt aantonen dat je flitsmeister.nl op het display had staan...Hee! We hebben toch 5 jaar lang vrijstelling van boetes voor verkeersovertredingen?
View attachment 44667
Heb ik ook gehad. 2x een reset heeft het verholpen.Mijn 3G is ermee gestopt.
Doet gewoon niks meer... Geen internet radio, geen navigatie.
Natuurlijk kan Tesla niet kijken wat ermee aan de hand is omdat er geen 3G connectie is.
Helaas wil de WIFI op het werk geen verbinding maken met de auto
Met Tesla afgesproken zodra ik thuis op de WIFI zit een diagnose te doen.
Via Tethering wilde ze een update sturen, maar helaas, de verbinding was te slecht.
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Hopelijk is het snel opgelost.. Het is stil zonder muziek....
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit "blind" naar een mij onbekend adres toe rijden enkel omdat er op deze site (of welke site dan ook) staat dat er een laadpaal beschikbaar is. Voor mij is de geografische informatie van Google Maps onontbeerlijk - wat voor soort straat/locatie is het (is het een parking bijvoorbeeld, of een woonwijk), als de paal toch bezet is tegen de tijd dat ik er aan kom, hoeveel palen zijn er dan nog redelijk in de buurt, etc. etc. En wat anderen "toeters en bellen" noemen (zoals informatie over aanbieder, stroomsterkte, gebruiker reviews en foto's, denk ik dan) zijn voor mij precies die dingen die mij helpen beslissen op welke paal ik mijn navigatiesysteem instel.
Misschien dat deze site handig kan zijn als je bijna leeg bent en wanhopig op zoek bent naar om het even welke laadpaal, als hij maar dicht bij is. Maar ik plan mijn trips en laadplekken liever van tevoren, en dan is dit niet de site die ik daarbij zou gaan gebruiken.
Maar ja, de site heet natuurlijk "laden.nu" - dus waarschijnlijk ben ik dan niet de doelgroep
Heb ik ook gehad. 2x een reset heeft het verholpen.
Marketingles van Nissan mbt. brandbaarheid van de batterij: Nissan LEAF Battery Put Through The Grinder In Video, Lives To Charge Another Day | CleanTechnica Kon Tesla dit ook zo aangepakt hebben in herfst vorig jaar?