Xfrank
Well-Known Member
het net begint zich te sluiten...
Maar, een kat in het nauw maakt rare sprongen!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap dat idee niet. Ik wil mijn EV niet gebruiken als buffer voor het energie netwerk. Dan ga ik door laad cycli heen en is de accu ook niet vol als ik hem nodig heb.News.SMA Benelux bvba/sprl
dit ter info
Het is wel fijn om 1% van die trips óók te kunnen doen.Het is zeker mooi nieuws, maar ik vraag me af welke Model S rijder (en zeker die met 85kWh) de nood heeft om langs de snelweg op te gaan laden. Je begint sochtends met ongeveer 400km range dat is voor 99% van de trips voldoende.
Voor een Zoe/Ampera/Fisker/etc wellicht interessant, maar voor de Model S?
En toch fijn om het nu zeker te weten!
(wie heeft er een zwarte besteld?)
oei, moet ik me ook al onder de voertuigen gaan rekenen?:wink:dat gaat lekker met die pomphouders, ze mogen ook al geen alcohol meer verkopen (da's toch ook een brandstof voor sommige voertuigen ).
Ik snap dat idee niet. Ik wil mijn EV niet gebruiken als buffer voor het energie netwerk. Dan ga ik door laad cycli heen en is de accu ook niet vol als ik hem nodig heb.
En toch fijn om het nu zeker te weten!
(wie heeft er een zwarte besteld?)
Voor we als backup van het net kunnen werken zal nog wel even duren. Stel dat je thuis wel 20 kW kan opnemen en/of leveren, gaat dat dan voldoende zijn om jouw "eiland" te laten werken ? Zo niet, dan gaat alsnog het licht uit natuurlijk. Daarbij, als het net wel terugkomt, verwacht het huidige net in te schakelen op een dode bus (zonder synchronisatie). Voor deze inschakeling moet dan ook iets van intelligentie komen. Ter illustratie, de huidige omvormers voor zonnepanelen enzo schakelen nu uit zodra het net wegvalt, juist voor de veiligheid.
Over cycles op de accu, als de vergoeding voor deze service aan het net OK is valt hier altijd over te praten.
Voor we als backup van het net kunnen werken zal nog wel even duren. Stel dat je thuis wel 20 kW kan opnemen en/of leveren, gaat dat dan voldoende zijn om jouw "eiland" te laten werken ? Zo niet, dan gaat alsnog het licht uit natuurlijk. Daarbij, als het net wel terugkomt, verwacht het huidige net in te schakelen op een dode bus (zonder synchronisatie). Voor deze inschakeling moet dan ook iets van intelligentie komen. Ter illustratie, de huidige omvormers voor zonnepanelen enzo schakelen nu uit zodra het net wegvalt, juist voor de veiligheid.
Over cycles op de accu, als de vergoeding voor deze service aan het net OK is valt hier altijd over te praten.
Wanneer we allemaal onze Tesla Model S hebben gekregen (dit jaar) dan zou ik graag eens een foto nemen waarbij we allemaal, alle benzine pompen van een Texaco, BP, Shell, Lukoil, etc in beslag nemen. Lijkt me wel een grappig zicht ;-)
het net begint zich te sluiten...
Maar, een kat in het nauw maakt rare sprongen!
Het kan trouwens ook zo: Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de autoIk snap nog steeds niet waarom die pomphouders zo moeilijk doen. Aan benzine/diesel verdienen ze naar eigen zeggen nauwelijks iets, ze draaien op de inkomsten uit de shop. Dan is het toch geweldig als er iemand voor wat langere tijd op jouw terrein staat te laden, grote kans dat die wat komt halen in de shop. En dat je dan die stroom zelf niet kunt leveren als pompeigenaar, dat maakt niets uit. Want erg winstgevend kan dat niet zijn, gezien de investering die nodig is. Dat is dan ook exact de reden dat ze zelf nog helemaal geen initiatieven in die richting hebben ondernomen.
Slecht geprogrammeerde website zeg, mijn ipad crasht elke keer als ik op een foto klik en inzoom. Maar verder leuke info idd
Slecht geprogrammeerde website zeg, mijn ipad crasht elke keer als ik op een foto klik en inzoom. Maar verder leuke info idd
Ik snap nog steeds niet waarom die pomphouders zo moeilijk doen. Aan benzine/diesel verdienen ze naar eigen zeggen nauwelijks iets, ze draaien op de inkomsten uit de shop. Dan is het toch geweldig als er iemand voor wat langere tijd op jouw terrein staat te laden, grote kans dat die wat komt halen in de shop. En dat je dan die stroom zelf niet kunt leveren als pompeigenaar, dat maakt niets uit. Want erg winstgevend kan dat niet zijn, gezien de investering die nodig is. Dat is dan ook exact de reden dat ze zelf nog helemaal geen initiatieven in die richting hebben ondernomen.