Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In die richting zoek ik het ja. '100% Solar Powered Electric Car' loopt nog net iets beter.

Maar misschien ga ik nu te veel off-topic.

Dan moet je natuurlijk die claim wel waar kunnen maken met een paar forse zonnepanelen. Wie weet.

Ik opteer, en dat heeft alles met mijn loden rechtervoet te maken, voor een simpel onderschrift:

DOEI

P.S's:

Voor de Brabo's: Houdoe (maar dan niet over de Waalbrug!)
Voor de echte uitdager kan natuurlijk ook: Jammer, Pauper
Wat neutraler: Electric Fantastic
Wat prikkelender: En, bevalt het? Zo'n afschuwelijke hybride voor de bijtelling?

Bij nader inzien neig ik naar de laatste. Ik hou wel van een discussie!
 
@Right Said Fred
Nee geen Athlon auto. Gewoon Sig347, toegezegde levering rond 15 september.

De stemming op forum inmiddels weer positief, ben ik ook. Tuurlijk communicatie vanuit Tesla kan veel beter, maar gelukkig is daar het forum. Veel geleerd van enthousiaste speurneuzen, dank, dank!.

Komkommertijd nu en aftellen.
Mijn vrouw heeft haar sticker al klaar voor Outlander PHEV (Ik ben een knuffel SUV).

Ben zelf aan brainstormen voor S, weet niet eens wat er standaard onder kenteken komt. Tesla Motors Tilburg??
 
@Xfrank! Ik kreeg ook 1 - 3 november en ik heb... 447 van Lester.....

@Rudi & allemaal:
Hierbij lester z'n e-mail adres:
Lester Robbert Evelyn <[email protected]>

- - - Updated - - -

Heren, even iets anders... over Super chargers in Europa....

Vanmiddag nog even terug geweest in de Tesla Shop - Brussel...
De verkoper sprak o.a. over de reeds bestaande en komende Super Chargers in Europa.
Volgens hem zouden er al een aantal staan in Noorwegen en in Duitsland... + zou Tesla volop bezig zijn met de uitrol over heel Europa... ook zouden de plaatsen waar een Super Chargers in de EU staat op internet te vinden zijn, meer bepaald op de website van Tesla zelf.. maar hij vond deze gegevens niet...
Ik zocht nu zelf even maar vond die gegevens (adressen / kaart... of????) ook niet...
Misschien is iemand van jullie slimmer of handiger in het zoeken????

Dus vraagje: hoe kunnen we Super chargers van Europa terug vinden?

N.B.: voor de VS vond ik deze dus wel:
Supercharger | Tesla Motors
The first Supercharger in Europe is obviously going to be nearby the Tesla Motors Distribution Center in Tilburg The Netherlands | Forums | Tesla Motors
 
Dan moet je natuurlijk die claim wel waar kunnen maken met een paar forse zonnepanelen. Wie weet.

Op het dak van de auto gaat niet lukken, zelfs het paneel op de Karma leverde maar een symbolische 120 W. Maar is 20 panelen op het dak van mijn huis en 64 op het dak van mijn bedrijf, samen 15.000 kW, wel voldoende? :rolleyes:


- - - Updated - - -

@Heren, even iets anders... over Super chargers in Europa....

Vanmiddag nog even terug geweest in de Tesla Shop - Brussel...
De verkoper sprak o.a. over de reeds bestaande en komende Super Chargers in Europa.
Volgens hem zouden er al een aantal staan in Noorwegen en in Duitsland... + zou Tesla volop bezig zijn met de uitrol over heel Europa... ook zouden de plaatsen waar een Super Chargers in de EU staat op internet te vinden zijn, meer bepaald op de website van Tesla zelf.. maar hij vond deze gegevens niet...
Ik zocht nu zelf even maar vond die gegevens (adressen / kaart... of????) ook niet...
Misschien is iemand van jullie slimmer of handiger in het zoeken????

Dus vraagje: hoe kunnen we Super chargers van Europa terug vinden?

N.B.: voor de VS vond ik deze dus wel:
Supercharger | Tesla Motors
The first Supercharger in Europe is obviously going to be nearby the Tesla Motors Distribution Center in Tilburg The Netherlands | Forums | Tesla Motors

Er is nog geen enkele Supercharger in Europa. Wel is bekend waar de eerste drie gepland zijn: in Noorwegen. Net zoals de levering van de auto's later is dan gepland, moeten we er denk ik ook op rekenen dat het Supercharger-netwerk een stuk trager wordt uitgerold dan we hopen. Het is nu wel duidelijk dat de VS prioriteit heeft bij Tesla, en dat kunnen we ze misschien ook niet kwalijk nemen op dit moment. Dus ik zou voor de skivakantie en zelfs de volgende zomervakantie nog maar geen lange trips plannen die afhankelijk zijn van Superchargers. Ik vrees voor teleurstellingen.

Dat stukje over een Supercharger bij Tesla in Tilburg lijkt me pure speculatie. Tesla wil die dingen plaatsen langs belangrijke routes, en de weg tussen Waalwijk en Tilburg is dat zeker niet. Of je moet toevallig een lange trip naar de Efteling maken. Ik kan me voorstellen dat je er wel kunt chargen, maar een heel Supercharger-station, ik betwijfel het.
 
Dat hij later komt kan ik mee leven, waar ik echt van baal is dat ik mijn benzineslurpende hobby auto al 3 maanden te koop heb staan en nog geen enkel (!) serieus bod heb gehad. Is de markt echt zo ingekakt?
Dus bij deze een shameless plug ;) wie maakt me los?
http://link.marktplaats.nl/698837836

Mooie wagen voor een zeer correcte prijs. Raar dat je nog geen aanbiedingen hebt gekregen. Zet hem anders eens op: 100 000 tweedehands auto in Belgi / 2.216.033 tweedehands auto’s en motoren in Europa - AutoScout24 of http://www.autorola.nl/

- - - Updated - - -

Wat zou Elon Musk doen als hij deze magazine advertenties zag:
bmw-audi2.jpg

bmw-audi3.jpg

bmw-audi4.jpg

bmw-audi5.jpg
 
Ik heb vandaag een tour gehad door de Tesla factory in Fremont. Het was natuurlijk erg leuk om alles van dichtbij te zien, al word je met de National Geographic documentaire misschien wel wijzer. Ik had een jongedame als gids, die werkte sinds mei bij Tesla, en wist duidelijk niet zo heel veel. Verder was ik met 4 Amerikanen, familieleden, waarvan er eentje na de tour zijn Model S geleverd kreeg. Die mensen wisten niet eens wat een Signature was. Heb ik nog nieuws? Nou, nee, eigenlijk niet. Je ziet pallets vol met onderdelen staan en je wordt door een deel van het assemblage proces geleid. Ik zag wel een bak staan met daarop een A4'tje met handgeschreven 'EU parts' er op, en later zag ik een zwarte die bijna gereed was waarop ook zo'n handgeschreven A4'tje hing aan de voorbumper: 'EU Netherlands'. Maar het is denk ik niks nieuws dat ze momenteel (ook) voor ons aan het produceren zijn. Wat wel opviel is dat alles door elkaar gaat, kleuren, opties, alles. Er hing een betrekkelijke rust in de hal. Iedereen doet kalm zijn ding, geen stress, ik kreeg niet het idee dat men met het zweet op het voorhoofd bezig was om (onze) deadlines te halen. Al met al erg interessant, vooral om zoveel S-en bij elkaar te zien en die grote robots met precisie hun werk te zien doen. Maar ik ben niets wijzer wat betreft levering. De gids had geen flauw idee en verder heb ik ook niemand kunnen spreken.

Foto's maken mocht helaas niet...was te verwachten.
 
Op het dak van de auto gaat niet lukken, zelfs het paneel op de Karma leverde maar een symbolische 120 W. Maar is 20 panelen op het dak van mijn huis en 64 op het dak van mijn bedrijf, samen 15.000 kW, wel voldoende? :rolleyes:

Ik neem aan dat je 15kWp bedoelt.
Zelf heb ik dik 8kWp op het dak liggen en ga volgend jaar uitbreiden naar 11kWp, voldoende om geheel zelfvoorzienend te zijn en nog eens 15000km / jaar te kunnen rijden.
 
@jja @Right_Said Mooi om te zien dat meerdere toekomstige Tesla rijders zonne energie gebruiken of zelfs zelfvoorzienend zijn. Ik heb een energie leverende woning die ook de Tesla van energie gaat voorzien. Ben nog met ontwikkelingen bezig om zelf energie op te slaan en het gehele concept (auto+huis) met snel laden auto (20kW of meer) toch op een 3x25A aansluiting te laten functioneren.
 
@Jeroens methaan, waterstof, ammonia hebben een te slechte round trip efficiëntie. Meestal rond de 25%. 50% van elektriciteit naar b.v. waterstof en weer 50% in de waterstof brandstof cel. Denk aan korte termijn (24-48 uur) hoog vermogen opslag (litium, PO4) en lange termijn laag vermogen hoge capaciteit seizoen opslag redox flow.
 
Ik neem aan dat je 15kWp bedoelt.
Zelf heb ik dik 8kWp op het dak liggen en ga volgend jaar uitbreiden naar 11kWp, voldoende om geheel zelfvoorzienend te zijn en nog eens 15000km / jaar te kunnen rijden.

Verdorie, ik wilde schrijven dat de jaaropbrengst 15.000 kWh is, en dat is een beetje verhaspeld. Het is zo'n 16.000 Wattpiek (16 kWp). Bedrijf zit trouwens in Elst, dus vlakbij jou.
 
Ik zie de voordelen van seizoensopslag (anders dan tijdelijk in de Tesla) niet zo. De kosten zijn erg hoog en het rendement laag. Salderen is vooralsnog eenvoudiger.

- - - Updated - - -

Bedrijf zit trouwens in Elst, dus vlakbij jou.
Dan ben jij waarschijnlijk de eerste die met een MS in Arnhem rondrijdt. Zie af en toe wel een roadster rijden.
Maar goed Arnhem wil dan ook een waterstofstad worden... Laten we hopen dat de voortschrijdende accu-technologie dit voorkomt.
 
Ik zie de voordelen van seizoensopslag (anders dan tijdelijk in de Tesla) niet zo. De kosten zijn erg hoog en het rendement laag. Salderen is vooralsnog eenvoudiger.

Klopt er is geen bussiness case salderen is nu de beste optie. Maar als het politiek of technisch niet meer mogelijk is om te salderen wat dan?
Er zijn al politieke kopstukken die salderen ter discussie zetten. En technisch is het zo dat er nu al Europees op sommige momenten een overschot aan energie is.
Is Duitsland kennen ze daarom de "Die Eigenverbrauchslösung" en kan je al niet meer salderen.
Als ontwikkelingen als "nul op de meter" snel gaan dan kan dat ook in Nederland snel komen.
 
Last edited:
Ondernemers mogen bij benzinepompen elektrische laadpalen installeren. Dat blijkt uit een kort geding, dat 26 zelfstandige pomphouders hadden aangespannen tegen de overheid. Ze vinden dat ze naast het exclusieve recht op brandstof ook het exclusieve recht op elektriciteit hebben. Onterecht, oordeelde de rechter vandaag.
De ondernemers mogen de snellaadpalen plaatsen op parkeerplekken achter de benzinestations. Die plekken worden gratis verstrekt door de overheid. Met een snellaadpaal kan een elektrische auto binnen twintig minuten worden opgeladen en tachtig kilometer rijden.

Het geschil draaide om de vraag wat in de Benzinewet bedoeld wordt met ‘brandstoffen’. Volgens de advocaat van de pompexploitanten gaat het om álle brandstoffen die voertuigen kunnen aandrijven, inclusief elektriciteit. De rechter vroeg daarop aan advocaat van de pomphouders Marc Kuijper of hij vindt dat als auto's op water rijden, pomphouders het alleenrecht hebben op het plaatsen van een kraan. Die vond dat inderdaad.

De rechter stelt hen nu echter in het ongelijk. Op 250 plekken in Nederland komt een oplaadpunt. De punten zijn al verdeeld aan onder meer Fastned, de ANWB en Liander. De eerste laadstations gingen dit jaar open langs snelwegen op de Veluwe.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/25/pomphouders-verliezen-kort-geding-om-elektrische-laadpaal/
 
Last edited: