Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

3% prijsverhoging per 18-8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was in de race voor een model S. Ben al op 10-08 geïnformeerd door Tesla over de prijsverhoging. Dus toen maar snel een besluit genomen en een 90D besteld. Duurde toch nog even voordat de prijzen op de site waren verhoogd.
 
De doller is vandaag wat minder waard geworden (wat niet eigenlijk...wat een bloedbad). Misschien dat de prijzen weer naar beneden kunnen....:wink: Ik moet wel zeggen dat een full option S nu wel heel erg duur begint te worden. Hoop dat de X niet er nog een enorme schep boven op gaat doen.
 
Voor huidige eigenaren is dit prima, want vermoedelijk hogere restwaarde. Wel zuur voor nieuwe kopers. Maar nog niet zo erg als in Denemarken, waar volgend jaar de prijs naar 250k gaat voor de instapper en 500k voor de topper.

Zoals velen maak ik soms mijn configuratie op de website opnieuw. En dan denk ik: oef, ik weet niet of ik het wel had gedaan met de nieuwe prijzen.
 
Vreemd, die van mij is nog (weer) dezelfde prijs als in april 2013. Dan mist alleen de automatische achterklep (is nu onderdeel van een duur pakket).

mijn vergelijking is met de config. die ik nu zou willen nemen, incl. de dure achterklep omdat ik die niet wil missen en zit ik ook met de zwaardere batterij. (en wil ook ook wel nog een ietje meer dan nu:redface:)
wanneer ik een naakte 70 neem met stoffen zetels enz, dan is het verschil maar een paar 1000€, maar dan zie ik zeker geen reden om te gaan veranderen.
 
heb zo mijn voordeel gedaan met de dollarkoers door na 1 jaar al in te ruilen. en deze derde verhoging pak ik dan nog mee in de toekomstige inruil. Misschien. Immers een wisselkoers kan ook zo maar weer dalen op termijn en daar gaat dan je verhoogde restwaarde... 1 ding is zeker, het rijplezier wordt er niet minder om!
 
De vorig week bestelde 70D is nu ca. 3 mille duurder. De vorig jaar september bestelde S85 is nu ca. 10 mille duurder.
Overigens zijn de prijzen redelijk gelijk aan de US. Je moet dan wel de BTW niet meerrekenen. In de US komt er ook nog SalesTax bovenop. Hoeveel dat is weet ik ook niet, maar men is daar gewoon om de prijs ex. SalesTax (BTW) te vermelden.
Voorbeeld Basis 70D (geen opties) Euro 83.300,-( ex. btw 68.800,-) / Us$ 75.000 + 1.200=76.200,- (= EUR 65.800,-)
 
Stond vandaag op het punt om een aanbetaling te doen voor een MS.


Account aangemaakt, bestellen geklikt...
Zie ik ineens dat mijn configuratie 3050,- duurder is geworden.
Heb notabene nog een uitdraai liggen van het SeC, maar dat is natuurlijk geen offerte.
Mijn proefrit was 4 wk geleden.


Geen enkel seintje gehad vanuit mijn SeC dat er een prijsverhoging zou komen.
Terwijl ik toch wel sindsdien actief aan het mailen was met mijn sales advisor over een evt. aankoop.
Een headsup was toch wel netjes geweest? Lees het hier vandaag nu bij toeval, te laat.


Ik baal echt als een stekker (pun intended).
Ik ga er maar van afzien nu.


Zal zo toch eens bellen naar het SeC want mijn SA lijkt nu op vakantie... :frown:
 
Ik heb al van 2 klanten gehoord dat ze op het punt stonden een Tesla aan te kopen. De ene hebben ze 2,5 uur laten staan in de showroom (nooit echt aangesproken) en bij de andere hebben ze nooit gereageerd op een e-mail. Beide zijn uit pure frustratie naar een Porsche garage gereden en werden daar op hun weken bediend met een bestelbon als gevolg. Erg jammer voor Tesla. :crying:
 
Ik heb al van 2 klanten gehoord dat ze op het punt stonden een Tesla aan te kopen. De ene hebben ze 2,5 uur laten staan in de showroom (nooit echt aangesproken) en bij de andere hebben ze nooit gereageerd op een e-mail. Beide zijn uit pure frustratie naar een Porsche garage gereden en werden daar op hun weken bediend met een bestelbon als gevolg. Erg jammer voor Tesla. :crying:

2.5uur in de showroom staan draaien ?

dat was op 1 april waarschijnlijk.
 
Ik heb al van 2 klanten gehoord dat ze op het punt stonden een Tesla aan te kopen. De ene hebben ze 2,5 uur laten staan in de showroom (nooit echt aangesproken) en bij de andere hebben ze nooit gereageerd op een e-mail. Beide zijn uit pure frustratie naar een Porsche garage gereden en werden daar op hun weken bediend met een bestelbon als gevolg. Erg jammer voor Tesla. :crying:

Ik hoop wel dat dit bij de betreffende vestigingen kenbaar is gemaakt. Het staat haaks op het beleid en in het algemeen de ervaringen. Overigens lijkt het mij een hele kunst om iemand 2,5 uur onopgemerkt te laten zijn in zo'n kleine showroom :)
 
Even in de context plaatsen; het was ongeveer 2 jaar geleden. Echte "sales" bij Tesla via vestigingen in België stond waarschijnlijk nog niet helemaal op punt.

De man in kwestie stond daar in zijn werkkledij en ze zullen gedacht hebben dat hij toch geen budget zou hebben? Beetje triestig natuurlijk...
 
Over Aartselaar hebben we niets dan positieve ervaringen.
Enkele weken geleden testrit gedaan. En de week nadien kregen ze door dat er een prijsverhoging zat aan te komen. Ze hebben ons toen persoonlijk opgebeld om dit te melden, zodoende hebben we onze bestelling nog geplaatst voor de prijsverhoging.
 
Ik heb al van 2 klanten gehoord dat ze op het punt stonden een Tesla aan te kopen. De ene hebben ze 2,5 uur laten staan in de showroom (nooit echt aangesproken) en bij de andere hebben ze nooit gereageerd op een e-mail. Beide zijn uit pure frustratie naar een Porsche garage gereden en werden daar op hun weken bediend met een bestelbon als gevolg. Erg jammer voor Tesla. :crying:

Ik heb ook al een paar keer gemerkt dat ze niet echt sterk zijn in mails te beantwoorden, zelfs na herhaaldelijk dezelfde mail te sturen over een paar weken tijd. Bellen gaat beter, maar als ze dan je gegevens noteren om je info door te mailen gebeurt het ook niet.
 
Mijn ervaring met het SeC (proefrit + advies) was juist heel positief.
Lekker no nonsense, goede uitleg, en daarna nog via mail netjes te woord gestaan n.a.v. wat vragen van mijn kant over aanschaf.
Daarom ben ik juist ook zo verbaasd dat ik niet even een seintje kreeg. Lijkt me wel zo proactief.