Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
nog een tip voor iedereen!

Zet je Tesla niet op marktplaats , autotrader of wat doen ook als je een goede prijs wil bij oa Verhoeksexclusief.nl en elke andere op/inkoper,
De reden is dat het hun "marge" verstoort...het internet is een groot archief en iets verwijderen is onmogelijk. Altijd duikt wel ergens je (verwijderde ) advertentie op , en je Tesla dus ineens niet meer interessant is om in te kopen
De praktijk leert dat je je auto maar bij één van de bekende partijen moet aanbieden. Zo gauw je op meer borden gaat schaken krijg je de deksel op je neus. Betekent niet dat je geen tweede mogelijke handelaar kan inschakelen, maar dat pas als je met de andere partij helemaal bent uitgepraat.
 
  • Helpful
Reactions: PascalH and basvk
View attachment 245121 Zijn er nog meer mensen die een huidige Tesla in wilden ruilen voor een nieuwe/showroom Model?

Ik kreeg een zeeeeer bedroevend inruil voorstel, ik was ff perplex zeg maar.
Full options 90D (nog steeds 556km rated range ) als extra de nieuwe Center console en Modesta Coating en 47000km was er van de aanschaf waarde na 17 maanden nog 62% over..

Het zal wel aan mij liggen maaruh die waarde vastheid is ver te zoeken...
mooi bij na 21 maanden 50% ....wel een 70D maar bon teleurstellend
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Wat ook niet helpt is de flinke klim die de euro maakt tov de dollar. De gelukkigen hier die een Tesla in 2014 kochten om in 2015 in te ruilen profiteerden van de omgekeerde beweging. Ik geloof dat er zelfs iemand meer heeft gekregen voor zijn oude wat ie 9 maanden voordien had betaald of zoiets. Maar kan de post niet direct terugvinden. Uit die periode komt natuurlijk de reputatie van Tesla als een luxe auto die zijn waarde toch goed vasthoudt.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Heb mijn classic van nov 2013 na 3,5 jaar en 80,000 km verkocht aan leasebijtellingsvrij.nl voor 66% van de oorspronkelijke waarde.
Met veel dank aan Martijn; prima service!

Dat hij van nov '13 was en niet van dec heeft blijkbaar een grote invloed op de belasting ervan, vanwaar mijn hoge restwaarde.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: PascalH and HWS
Heb mijn classic van nov 2013 na 3,5 jaar en 80,000 km verkocht aan leasebijtellingsvrij.nl voor 66% van de oorspronkelijke waarde.
Met veel dank aan Martijn; prima service!

Dat hij van nov '13 was en niet van dec heeft blijkbaar een grote invloed op de belasting ervan, vanwaar mijn hoge restwaarde.
Wauw dat is een goede deal. Geeft de burger moed. Had je een P85+?
 
Dat hij van nov '13 was en niet van dec heeft blijkbaar een grote invloed op de belasting ervan, vanwaar mijn hoge restwaarde.
Proficiat!

Ben natuurlijk benieuwd waaruit je opmaakt dat er een verschil in nov / dec prijzen bestaat, of wie / wat dat bevestigd.

Mijn onbescheiden mening is dat de slotconclusie uit het draadje Bijtelling na de eerste 60 maanden draadje Bijtelling na eerste 60 maanden vooralsnog is dat november en december gelijk behandeld worden, dus ben benieuwd!
 
Mijn onbescheiden mening is dat de slotconclusie uit het draadje Bijtelling na de eerste 60 maanden draadje Bijtelling na eerste 60 maanden vooralsnog is dat november en december gelijk behandeld worden, dus ben benieuwd!
Ja, dat was dacht ik ook de conclusie. Nu heb ik een nov '13 geval en zit sowieso goed, maar volgens mij moet het niet uitmaken.
Enfin, ik reken me nog totaal niet rijk, te meer ik mijn auto nog niet kwijt kan/wil vanwege de desinvesteringsbijtelling. Hoewel dit soort opkoopprijzen je er zelfs naar doen neigen om die maar voor lief te nemen.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Ja, dat was dacht ik ook de conclusie. Nu heb ik een nov '13 geval en zit sowieso goed, maar volgens mij moet het niet uitmaken.
Enfin, ik reken me nog totaal niet rijk, te meer ik mijn auto nog niet kwijt kan/wil vanwege de desinvesteringsbijtelling. Hoewel dit soort opkoopprijzen je er zelfs naar doen neigen om die maar voor lief te nemen.
Vragen, vragen, vragen ... :(
 
Daar ik een van BTW vrijgestelde ondernemer ben (ja dat bestaat) maak ik mij wat zorgen over de verkoopbaarheid van mijn P85+ (is dus een marge auto waar BTW ondernemers dus geen BTW meer mee kunnen verrekenen). Zijn er inmiddels particulieren die een occasion Model S kopen? Pool van BTW vrijgestelde onernemers is namelijk nu niet zo groot. Vraag me daarom af of ik niet een te groot risico neem om nu een voorraad X te kopen (en nog te profiteren van de voorraad kortingen, de 0,4% financiering en nog een keer MIA) om er straks in januari achter te komen dat ik met een totaal onverkoopbare marge Model S blijf zitten. Wat zijn jullie ideeën hierover? Beide houden is namelijk wel leuk maar financieel even een stapje te ver.
 
Daar ik een van BTW vrijgestelde ondernemer ben (ja dat bestaat) maak ik mij wat zorgen over de verkoopbaarheid van mijn P85+ (is dus een marge auto waar BTW ondernemers dus geen BTW meer mee kunnen verrekenen). Zijn er inmiddels particulieren die een occasion Model S kopen? Pool van BTW vrijgestelde onernemers is namelijk nu niet zo groot. Vraag me daarom af of ik niet een te groot risico neem om nu een voorraad X te kopen (en nog te profiteren van de voorraad kortingen, de 0,4% financiering en nog een keer MIA) om er straks in januari achter te komen dat ik met een totaal onverkoopbare marge Model S blijf zitten. Wat zijn jullie ideeën hierover? Beide houden is namelijk wel leuk maar financieel even een stapje te ver.
Dat is waarom ik de S erbij gehouden heb. De inruilprijs is gewoon te laag en zeker toen Tesla ineens een hoop Pre-Owned cars ging aanbieden.
 
De MS als 3e auto erbij houden is voor mij geen optie (partner heeft lease auto en zit vast aan wat PON kan leveren). Zelf kan ik maar in één auto tegelijkertijd rijden:cool:;).
Kijk eens bij leasebijtellingvrij.nl. Daar hebben heel wat forumleden, waaronder ik, zeer succesvol hun auto verkocht voor prima prijzen.
Anderhalf jaar geleden kreeg ik via hen maar liefst 28 mille meer dan Tesla mij inruil bood. Die extreme verschillen zijn door de lage prijzen bij Tesla van pre-owned modellen wel flink kleiner geworden. Ik zou het een kans geven.
 
  • Helpful
Reactions: SofaSogo
Daar ik een van BTW vrijgestelde ondernemer ben (ja dat bestaat) maak ik mij wat zorgen over de verkoopbaarheid van mijn P85+ (is dus een marge auto waar BTW ondernemers dus geen BTW meer mee kunnen verrekenen). Zijn er inmiddels particulieren die een occasion Model S kopen? Pool van BTW vrijgestelde onernemers is namelijk nu niet zo groot. Vraag me daarom af of ik niet een te groot risico neem om nu een voorraad X te kopen (en nog te profiteren van de voorraad kortingen, de 0,4% financiering en nog een keer MIA) om er straks in januari achter te komen dat ik met een totaal onverkoopbare marge Model S blijf zitten. Wat zijn jullie ideeën hierover? Beide houden is namelijk wel leuk maar financieel even een stapje te ver.
Mijn eerste P85 is via Verhoeks aan een particulier verkocht.
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo