Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Peter, prima dat overal een reden/uitleg voor is. Maar heeft de man ook nog iets gezegd over het niet rechtsgeldig zijn van de tot nu toe verstuurde brieven? Een nieuw voorstel is leuk maar nog steeds niet volgens de regels die ze zelf hebben opgesteld.
Ik wacht nog steeds op een brief waarin een wijziging van mijn bestaande polis wordt bekendgemaakt (incl. details over wijzigende voorwaarden en/of premie). Dan heb ik iets waar ik op kan reageren.

Heb je hem ook uitgelegd dat voor alle mensen die nu (nog niet) weglopen onder de huidige omstandigheden komend jaar de polis (en premie) nog steeds dezelfde dienen te zijn?

Hij mag me nog steeds bellen.
Nog mooier zou het zijn als meneer Hommel zijn verantwoordelijkheid eens nam en zelf met een reactie kwam.

Ik wacht nog even rustig af. Wellicht na de kerst CB eens bellen. Of de boel gewoon laten escaleren als de 'enorme' rekening binnenkomt in januari.

OK, net uiteraard opgezegd, ben malle pietje niet, maar als iemand zijn best doet mogen we ook eens iets positiefs zeggen. Uiteindelijk wel nieuwe aanbieding gehad, maar die zat op basis van 15 schadevrije jaren nogsteeds op 1700 nog wat...
Ten aanzien van bovenstaande gaf CB aan CBDS veel informatie niet heeft doorgegeven (waardoor aanbiedingen niet compleet gemaakt zouden kunnen worden), met name het aantal schadevrije jaren. Daarnaast heeft Tesla een aantal zaken vooraf anders aangegeven dan achteraf is gerealiseerd, zoals gemiddelde aanschafwaarde auto (wat maakt dat nou uit, ze worden toch niet gestolen), hoge kosten van reparaties, het te pas en onpas vervangen van batterijen etc.

Allemaal smoesjes natuurlijk. Wanneer ze gewoon op tijd waren begonnen met de communicatie hadden ze de brieven anders kunnen formuleren, en desnoods alle klanten individueel kunnen benaderen. Slecht gecoordineerde en geformuleerde paniekactie, mag hopen dat er koppen rollen daar. Al met al een dramatische performance van Centraal Beheer, in mijn ogen hebben ze compleet afgedaan. Eenieder die vraagt naar deze club zal ik afraden zaken met ze te gaan doen.
 
Ik heb mijn voorlopige dekkingsbevestiging van DL binnen, nu nog CB opzeggen. Kunnen jullie mij vertellen via welk email adres dat kan?

P.S. Het is overigens twijfelachtig of opzeggen daadwerkelijk noodzakelijk is, gelet op de door cb bedachte constructie. Ik ga hier echter geen energie in steken, dat us het niet waard.
 
Heb een medewerker gesproken en men moet echt opzeggen, ze zien de nieuwe polis om periodes te dichten zodat niemand zonder verzekering komt. Deze nieuwe word dus gewoon geactiveerd en per dag opzegbaar (vreemd dat dit allemaal zomaar kan ) heb deze telefonisch stop gezet via telefoonnummer op de brief.
 
Heb je iets meer informatie over waar je dit op baseert? Ben het zelf niet in de voorwaarden tegengekomen. Wel is er iets over "eigen gebrek", daarvan is de accu uitgesloten. Maar dat valt onder garantie.

Hier wat meer uitleg over "eigen gebrek": Eigen gebrek verzekering » Wat houdt eigen gebrek in? | Geld.nl

Had het even snel doorgenomen, maar meende dat ik dit ergens als uitsluitsel zag staan. Zal maandag ff opzoeken.

- - - Updated - - -

Heb een medewerker gesproken en men moet echt opzeggen, ze zien de nieuwe polis om periodes te dichten zodat niemand zonder verzekering komt. Deze nieuwe word dus gewoon geactiveerd en per dag opzegbaar (vreemd dat dit allemaal zomaar kan ) heb deze telefonisch stop gezet via telefoonnummer op de brief.

Toch snap ik dit niet.... Zij stoppen deze verzekering? Opzeggen is door hen al gedaan.
 
Ik heb ook CB opgezegd (via de tussenpersoon CBDS) maar kreeg toch deze brief.

#eikelszijnhetbijcentraalbeheer

Keer op keer wordt duidelijk:
A. Tussenpersonen bieden mij geen toegevoegde waarde
B. Verzekeraars zijn boefjes

Bah, heb er echt mijn buik vol van!
e4c152c1b05ed4e65821047cb3917561.jpg
 
Ik heb ook CB opgezegd (via de tussenpersoon CBDS) maar kreeg toch deze brief.

#eikelszijnhetbijcentraalbeheer

Keer op keer wordt duidelijk:
A. Tussenpersonen bieden mij geen toegevoegde waarde
B. Verzekeraars zijn boefjes

Bah, heb er echt mijn buik vol van!

Zo'n brief heb ik vandaag ook gekregen! Kan er echt kwaad om worden. Terwijl ik al twee weken geleden met de opzegkaart heb opgezegd. En er staat ook een heel andere premie in dan op de offerte van eind begin december.
Wat een prutsers zijn het daar zeg. Oftewel, om het iets netter te zeggen: het komt op mij nogal onprofessioneel over.

@Onno, weet jij of je via email kunt reageren op die brief? Ik lees in deze thread nu net het mailadres [email protected], maar eerder dacht ik iets gelezen te hebben van [email protected] ofzo. Welke is de juiste?
 
Zo'n brief heb ik vandaag ook gekregen! Kan er echt kwaad om worden. Terwijl ik al twee weken geleden met de opzegkaart heb opgezegd. En er staat ook een heel andere premie in dan op de offerte van eind begin december.
Wat een prutsers zijn het daar zeg. Oftewel, om het iets netter te zeggen: het komt op mij nogal onprofessioneel over.

@Onno, weet jij of je via email kunt reageren op die brief? Ik lees in deze thread nu net het mailadres [email protected], maar eerder dacht ik iets gelezen te hebben van [email protected] ofzo. Welke is de juiste?
+1 heb ook mijn nieuwe polis ontvangen, terwijl er is opgezegd...:crying:
 
Zo'n brief heb ik vandaag ook gekregen! Kan er echt kwaad om worden. Terwijl ik al twee weken geleden met de opzegkaart heb opgezegd. En er staat ook een heel andere premie in dan op de offerte van eind begin december.
Wat een prutsers zijn het daar zeg. Oftewel, om het iets netter te zeggen: het komt op mij nogal onprofessioneel over.

@Onno, weet jij of je via email kunt reageren op die brief? Ik lees in deze thread nu net het mailadres [email protected], maar eerder dacht ik iets gelezen te hebben van [email protected] ofzo. Welke is de juiste?

ik kreeg mn aanbieding vanuit die laatste. daar heb ik per mail opgezegd, met daarbij tevens een foto van beide zijden van het opzegkaartje wat per post is ingestuurd.
 
Ik heb de polisvoorwaarden op de zaak liggen, maar het lijkt erop dat via DL schade zelf veroorzaakt aan het accupack NIET verzekerd zou zijn???? Iemand dit al gezien? Lijkt mij een No go. Ik wil me verzekeren tegen risico's met forse bedragen. Geef me liever een eigen risico van 5000 euro oid
Heb dit ook gelezen en nagevraagd bij tussenpersoon wat dit betekent. Dit betrof schade aan accu vanwege eigen gebrek en dat valt tegenwoordig onder de 8 jaar garantie van Tesla op de batterij. Aanrijding waarbij accu wordt beschadigd is geen eigen gebrek en is dus wel verzekerd. Ik heb dit niet op schrift, maar volgens tussenpersoon is eigen gebrek een gedefinieerd woord in de verzekeringsbranche.
 
Zo'n brief heb ik vandaag ook gekregen! Kan er echt kwaad om worden. Terwijl ik al twee weken geleden met de opzegkaart heb opgezegd. En er staat ook een heel andere premie in dan op de offerte van eind begin december.
Wat een prutsers zijn het daar zeg. Oftewel, om het iets netter te zeggen: het komt op mij nogal onprofessioneel over.

@Onno, weet jij of je via email kunt reageren op die brief? Ik lees in deze thread nu net het mailadres [email protected], maar eerder dacht ik iets gelezen te hebben van [email protected] ofzo. Welke is de juiste?

Inderdaad, kan er heel kwaad om worden. Op BNR hebben ze een heel mooi programma: De grote klantenshow. Daar zou die Jack Hommo (seriously, dan ben je al 15 jaar directeur en dan beschik je nog niet over een secretaresse die kennis heeft van fatsoenlijk hoofdlettergebruik om een LinkedIn pagina netjes op te stellen) een boel van kunnen leren.

@benny: ik heb opgezegd via dat bwp@cen..... adres. Heb ze zojuist gevraagd om alsnog deze rotzooi maar te regelen en op te ruimen. Als dat niet lukt dan wordt het inderdaad maar de degens slijpen.

En ja, zoals sommigen hier eerder terecht al opperden: bespaar jezelf de moeite, het is als vechten tegen de bierkaai, kwestie David-Goliath, etc etc.
Beter je energie in positieve zaken stoppen. Terecht, maar toch zegt mijn gevoel: ik moet die m****f*****ers een lesje leren.
Naïef, I know, maar toch.

Grrrrrrr
In één ding ben ik echt wel weer verzekerd (hoe ironisch): verzekeraars zijn (verwijderd) en (verwijderd) en (verwijderd). Gekuiste versie: "niet te vertrouwen"
 
Ik had het een beetje voor me uitgeschoven want was erg druk, maar vandaag hier toch even ingedoken. Nieuwe premie waar ze mee kwamen was 2838,76. Ze zijn gek geworden. Meteen gebeld en daarna een opzegging per mail gestuurd. Binnen een uur kreeg ik een bevestiging van opzegging per 31-12.

Wat gelezen hier en kwam toch ook bij DL XClusive uit. Via mijn tussenpersoon vandaag ook geregeld, voor 1308 euro per jaar, inclusief inzittenden en rechtsbijstand. Duurder dan afgelopen jaar maar nog enigszins schappelijk.

We zijn weer netjes verzekerd dus. Voor mij nooit meet CB! Was eens maar NOOIT weer!
 
Ik had dit weekend via LinkedIn meneer Jack Hommel een mailtje met mijn frustraties over de gang van zaken gestuurd. Kreeg vandaag gelijk een e-mail met excuses en korte uitleg terug van z'n collega.

Dat is dan wel weer vlot en netjes.
#magookwelgezegdworden