Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!

Nog even wachten tot de uitzending er bij TuneIn bij staat, want dit wil ik natuurlijk wel vanuit de Tesla beluisteren :)

7da7eeaa24642c7a49b0b26c5f7b1535.jpg
 
De kleine lettertjes bij Delta Lloyd ...

Delta Lloyd biedt een zgn. 3-jaars nieuwwaarde regeling aan. Maar bij het lezen van de voorwaarden kom je een beetje bedrogen uit. Wat is er aan de hand? De nieuwwaarde regeling geldt niet voor lease-auto's waarvan de juridische eigendom bij de leasemaatschappij ligt. Zowel bij een financial als een operational lease ligt deze bij de leasemaatschappij.

...

Ik heb de vraag inmiddels gesteld via Finance Bizniz in Waalwijk waar ik de DL polis heb afgesloten. Wordt vervolgd ...

Inmiddels heb ik antwoord ontvangen:

Vandaag heb ik contact opgenomen met Delta Lloyd, omdat mijn mail nog steeds niet in behandeling was genomen.
Ik heb met een acceptant uw vraag doorgenomen en het volgende is besproken.

Op moment dat men een Financial lease heeft op de Tesla geldt de nieuwwaarderegeling
Bij andere financieringsvormen geld de boekwaarde van de leasemaatschappij.


De situatie die u schetst hoe u het zag klopt dus inderdaad. DL heeft het echter niet duidelijk in de AV gezet, waardoor er vragen komen.
Hopende u alsnog spoedig een antwoord te hebben gegeven.

W.g. Finance Bizniz
 
Grappig. Was net vanmiddag ook weer even met CB bezig.

Klein issue: sterreparatie rekening was gebounced bij CB. Auto zou slechts WA verzekerd zijn. Niemand die weet hoe het kon gebeuren (gewoon all risk verzekerd natuurlijk). Moet nu de rekening zelf declareren bij CB.

Groot issue: mijn huidige verzekering.
Heb ze maar eens gebeld (was toch aan de lijn met CB). Nogal botte antwoorden. Strekking: we hebben het niet netjes gedaan, maar het klopt wel.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Juridisch klopt er geen klap van.
Ook bleek dat de brief die ik onmiddelijk na de eerste brief verstuurd heb niet in mij dossier zit en 'dus niet aangekomen' is. Heb ik nota bene per aangetekende post verstuurd (ontvangstbevestiging bij PostNL aanwezig).
Had ik volgens de man aan de telefoon beter per email kunnen sturen. Dan vraag ik je toch.

Anyway kwam met de man aan de telefoon geen klap verder. Eigen kleine lettertjes zegt ze allemaal niets.

Heb er dus maar een mail achteraan gestuurd waarbij ik wel heb aangegeven CB aansprakelijk te houden voor alle mogelijke schade.

We zien wel.

Ondertussen nog aan het wachten op wat offertes. Want zoals boven aangegeven gaat het toch een keer ophouden bij CB.
Maar een beetje doorpesten is nog wel leuk.
 
Groot issue: mijn huidige verzekering.
Heb ze maar eens gebeld (was toch aan de lijn met CB). Nogal botte antwoorden. Strekking: we hebben het niet netjes gedaan, maar het klopt wel.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Juridisch klopt er geen klap van.


Een jurist heeft het voor mij uitgezocht en heeft ook contact gehad met CB.
Hij had er namens ons graag een zaak van willen maken maar zag strikt juridisch onvoldoende aanknopingspunten.
 
Grappig. Was net vanmiddag ook weer even met CB bezig.

Klein issue: sterreparatie rekening was gebounced bij CB. Auto zou slechts WA verzekerd zijn. Niemand die weet hoe het kon gebeuren (gewoon all risk verzekerd natuurlijk). Moet nu de rekening zelf declareren bij CB.

Groot issue: mijn huidige verzekering.
Heb ze maar eens gebeld (was toch aan de lijn met CB). Nogal botte antwoorden. Strekking: we hebben het niet netjes gedaan, maar het klopt wel.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Juridisch klopt er geen klap van.
Ook bleek dat de brief die ik onmiddelijk na de eerste brief verstuurd heb niet in mij dossier zit en 'dus niet aangekomen' is. Heb ik nota bene per aangetekende post verstuurd (ontvangstbevestiging bij PostNL aanwezig).
Had ik volgens de man aan de telefoon beter per email kunnen sturen. Dan vraag ik je toch.

Anyway kwam met de man aan de telefoon geen klap verder. Eigen kleine lettertjes zegt ze allemaal niets.

Heb er dus maar een mail achteraan gestuurd waarbij ik wel heb aangegeven CB aansprakelijk te houden voor alle mogelijke schade.

We zien wel.

Ondertussen nog aan het wachten op wat offertes. Want zoals boven aangegeven gaat het toch een keer ophouden bij CB.
Maar een beetje doorpesten is nog wel leuk.

Heb je z'n naam wel genoteerd? Was vast *****hommel:mad:.
 
Een jurist heeft het voor mij uitgezocht en heeft ook contact gehad met CB.
Hij had er namens ons graag een zaak van willen maken maar zag strikt juridisch onvoldoende aanknopingspunten.

Dat verbaast me toch. Ik kan met de beste wil van de wereld uit de twee ontvangen brieven geen concrete mededeling over premie-/voorwaardenwijziging van mijn huidige polis halen.
En dus is er niets opgezegd of gewijzigd.
Maar misschien is er nu ook nog geen zaak. Die zaak is er pas als CB beweert dat ik niet (meer) verzekerd ben. Ook dat hebben ze nog niet (schriftelijk) bevestigd.
 
Nog even iets heel anders. Bij nadere bestudering van mijn 'geweldige' CB polis (ivm ruitschade issue) kwam ik er achter dat ik wel degelijk een eigen risico heb van EUR 500 (casco; ruitreparatie uitgezonderd).
Terwijl ik hier veel heb gelezen dat juist de afwezigheid van eigen risico heeft geleid tot veel claims van kleinigheden.

Hoe zit dat nu? Hebben jullie inderdaad 0 eigen risico? Heb ik een eigen risico omdat ik een van de eersten was? Is dit later veranderd?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
 
Zie mijn link hierboven, dan kom je er direct via de webrowser en kun je hem zo 'followen' via hetzelfde account dat je ook in de auto gebruikt.

Bladerend via de categorieen vind ik hem overigens zo:
Talk Radio - Listen Online

Succes!
we gaan best offtopic, maar nnu wil ik het weten ook:
- followen via het account dat je in de auto gebruikt? Ik gebruik het standaard Tesla account. Jij niet?
- ik kom via jouw link op BNR het radiostation terecht. Alleen live. Via TuneIn kom ik ook podcasts tegen (ook van BNW programma's). Daar zoek ik naar, de Podcast van juridische zaken via Tunein in de Tesla. Is die er?
 
we gaan best offtopic, maar nnu wil ik het weten ook:
- followen via het account dat je in de auto gebruikt? Ik gebruik het standaard Tesla account. Jij niet?
- ik kom via jouw link op BNR het radiostation terecht. Alleen live. Via TuneIn kom ik ook podcasts tegen (ook van BNW programma's). Daar zoek ik naar, de Podcast van juridische zaken via Tunein in de Tesla. Is die er?

Voor TuneIn ben in ik de Tesla ingelogd met m'n eigen account (wist niet dat daar ook een Tesla account voor was? Van RDIO weet ik dat dat wel zo is).

Met datzelfde account kun je dan makkelijk op je PC favorieten toevoegen ('followen' heet het daar) en organiseren in verschillende mapjes
(handig, talk radio zender in een apart mapje scheiden van m'n verzameling herrie-muziek. FWD en BACK knopjes op je stuur navigeren je dan alleen door alle stations binnen dat mapje).

Via m'n eerste link vind je onderop die pagina de diverse show-podcasts. Even doorbladeren daarin en dan vind je ook het programma 'Juridisch'. In de TuneIn app in de Tesla worden deze podcasts automatisch gescheiden van live uitzendingen. Best netjes gedaan.

BNR podcasts.PNG


Overigens loop ik er bij sommige TuneIn favorites tegen aan dat deze niet willen afspelen via de 3G-verbinding maar alleen via hoge bandbreedte.
 
Dat verbaast me toch. Ik kan met de beste wil van de wereld uit de twee ontvangen brieven geen concrete mededeling over premie-/voorwaardenwijziging van mijn huidige polis halen.
En dus is er niets opgezegd of gewijzigd.
Maar misschien is er nu ook nog geen zaak. Die zaak is er pas als CB beweert dat ik niet (meer) verzekerd ben. Ook dat hebben ze nog niet (schriftelijk) bevestigd.

Heb ook nogsteeds geen opzeggingsbevestiging van ze gehad. maar ook geen nieuwe factuur... ben ik nu klant af? of krijg ik volgende maand een nieuwe aanbieding?