You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!
De kleine lettertjes bij Delta Lloyd ...
Delta Lloyd biedt een zgn. 3-jaars nieuwwaarde regeling aan. Maar bij het lezen van de voorwaarden kom je een beetje bedrogen uit. Wat is er aan de hand? De nieuwwaarde regeling geldt niet voor lease-auto's waarvan de juridische eigendom bij de leasemaatschappij ligt. Zowel bij een financial als een operational lease ligt deze bij de leasemaatschappij.
...
Ik heb de vraag inmiddels gesteld via Finance Bizniz in Waalwijk waar ik de DL polis heb afgesloten. Wordt vervolgd ...
Groot issue: mijn huidige verzekering.
Heb ze maar eens gebeld (was toch aan de lijn met CB). Nogal botte antwoorden. Strekking: we hebben het niet netjes gedaan, maar het klopt wel.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Juridisch klopt er geen klap van.
Grappig. Was net vanmiddag ook weer even met CB bezig.
Klein issue: sterreparatie rekening was gebounced bij CB. Auto zou slechts WA verzekerd zijn. Niemand die weet hoe het kon gebeuren (gewoon all risk verzekerd natuurlijk). Moet nu de rekening zelf declareren bij CB.
Groot issue: mijn huidige verzekering.
Heb ze maar eens gebeld (was toch aan de lijn met CB). Nogal botte antwoorden. Strekking: we hebben het niet netjes gedaan, maar het klopt wel.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Juridisch klopt er geen klap van.
Ook bleek dat de brief die ik onmiddelijk na de eerste brief verstuurd heb niet in mij dossier zit en 'dus niet aangekomen' is. Heb ik nota bene per aangetekende post verstuurd (ontvangstbevestiging bij PostNL aanwezig).
Had ik volgens de man aan de telefoon beter per email kunnen sturen. Dan vraag ik je toch.
Anyway kwam met de man aan de telefoon geen klap verder. Eigen kleine lettertjes zegt ze allemaal niets.
Heb er dus maar een mail achteraan gestuurd waarbij ik wel heb aangegeven CB aansprakelijk te houden voor alle mogelijke schade.
We zien wel.
Ondertussen nog aan het wachten op wat offertes. Want zoals boven aangegeven gaat het toch een keer ophouden bij CB.
Maar een beetje doorpesten is nog wel leuk.
Een jurist heeft het voor mij uitgezocht en heeft ook contact gehad met CB.
Hij had er namens ons graag een zaak van willen maken maar zag strikt juridisch onvoldoende aanknopingspunten.
Nog even wachten tot de uitzending er bij TuneIn bij staat, want dit wil ik natuurlijk wel vanuit de Tesla beluisteren
Hoe vind jij bnr op tunein?
Je moet in tunein toch via categorieen er naar toe? Daar zit geen zoekfunctie in. Welke categorieen?
we gaan best offtopic, maar nnu wil ik het weten ook:Zie mijn link hierboven, dan kom je er direct via de webrowser en kun je hem zo 'followen' via hetzelfde account dat je ook in de auto gebruikt.
Bladerend via de categorieen vind ik hem overigens zo:
Talk Radio - Listen Online
Succes!
we gaan best offtopic, maar nnu wil ik het weten ook:
- followen via het account dat je in de auto gebruikt? Ik gebruik het standaard Tesla account. Jij niet?
- ik kom via jouw link op BNR het radiostation terecht. Alleen live. Via TuneIn kom ik ook podcasts tegen (ook van BNW programma's). Daar zoek ik naar, de Podcast van juridische zaken via Tunein in de Tesla. Is die er?
Vaak werkt een keer pauzeren en daarna weer op play drukken bij mij ;-)Overigens loop ik er bij sommige TuneIn favorites tegen aan dat deze niet willen afspelen via de 3G-verbinding maar alleen via hoge bandbreedte.
Tunein is idd makkelijker via eigen login te beheren dan kun je via web of tablet je favorieten beheren en zenders toevoegen (als je de stram url hebt) etc.
Dat verbaast me toch. Ik kan met de beste wil van de wereld uit de twee ontvangen brieven geen concrete mededeling over premie-/voorwaardenwijziging van mijn huidige polis halen.
En dus is er niets opgezegd of gewijzigd.
Maar misschien is er nu ook nog geen zaak. Die zaak is er pas als CB beweert dat ik niet (meer) verzekerd ben. Ook dat hebben ze nog niet (schriftelijk) bevestigd.