Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien ook maar TelsaMate opzetten? Dan heb je rit administratie en kun je toch een beetje op toe zien of zoonlief zich in de bebouwde kom zich netjes gedraagt.
Gemiddeld gezien zie ik geen uitschieters dus ik denk, en hoop voor hem, dat het een uitzondering is.
Ik had zelf al eerder TeslaMate overwogen voor eigen statistieken, maar eigenlijk nog niet de moeite genomen om me er in te verdiepen…..
 
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.

20210305_085100.jpg


Dat is nog eens niet zo slecht denk ik. :)
 
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.

View attachment 772800

Dat is nog eens niet zo slecht denk ik. :)
Ik heb wel eens een filmpje op Youtube gezien waarbij verbruik van efficiënte diesel aggregaat gemeten werd tijdens laden.
Terug gerekend naar km/liter kwam dat idd nog gunstig uit. (vergelijkbaar of iets zuiniger dan een efficiënte dieselauto van zelfde formaat)
Met een huis-tuin-keuken aggregaat ga je dat overigens niet redden -> rendement is niet optimaal.

Tesla heeft in de bergen ook wel eens aggregaten met samengebouwde snellader/SUC ingezet. (mobiele versie op drukke momenten)
Daar zal op dit forum ook wel ergens een foto van te vinden zijn.
 
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.

Dat is nog eens niet zo slecht denk ik. :)
Een plofmotor op een constant en optimaal toerental is efficient. Het gaat mis bij optrekken, schakelen, afremmen enz. Daar is die elektromotor weer veel beter in. Dus die combinatie kan best efficient zijn, ook al heb je allerlei verliezen in generator en omvormers enz.