You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien ook maar TelsaMate opzetten? Dan heb je rit administratie en kun je toch een beetje op toe zien of zoonlief zich in de bebouwde kom zich netjes gedraagt.
Gemiddeld gezien zie ik geen uitschieters dus ik denk, en hoop voor hem, dat het een uitzondering is.
Ik had zelf al eerder TeslaMate overwogen voor eigen statistieken, maar eigenlijk nog niet de moeite genomen om me er in te verdiepen…..
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.
Ik heb wel eens een filmpje op Youtube gezien waarbij verbruik van efficiënte diesel aggregaat gemeten werd tijdens laden.
Terug gerekend naar km/liter kwam dat idd nog gunstig uit. (vergelijkbaar of iets zuiniger dan een efficiënte dieselauto van zelfde formaat)
Met een huis-tuin-keuken aggregaat ga je dat overigens niet redden -> rendement is niet optimaal.
Tesla heeft in de bergen ook wel eens aggregaten met samengebouwde snellader/SUC ingezet. (mobiele versie op drukke momenten)
Daar zal op dit forum ook wel ergens een foto van te vinden zijn.
In Australië heeft onlangs een interessant experiment plaatsgevonden. Men nam een Tesla Model S en ging deze op met een dieselgenerator. Men ging hiermee vervolgens honderd kilometer rijden. Dat ritje maakte men ook met een middenklasse dieselauto. En het resultaat? Dat zal je verrassen.
Ik heb net wat zitten rekenen.
Een 400 kVA diesel generator gebruikt 80 ltr diesel per uur bij vol vermogen. Dus 5 kWh/ltr. Als ik hier dus laad rij ik 23 km/ltr.
Een plofmotor op een constant en optimaal toerental is efficient. Het gaat mis bij optrekken, schakelen, afremmen enz. Daar is die elektromotor weer veel beter in. Dus die combinatie kan best efficient zijn, ook al heb je allerlei verliezen in generator en omvormers enz.
Een plofmotor op een constant en optimaal toerental is efficient. Het gaat mis bij optrekken, schakelen, afremmen enz. Daar is die elektromotor weer veel beter in. Dus die combinatie kan best efficient zijn, ook al heb je allerlei verliezen in generator en omvormers enz.