Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan niet pvoor Mark1969 spreken maar wij wonen in Twente nagenoeg aan de duitse grens en dan is dit een logische keuze. De tesla navigatie vond dat ook de bste weg.
Nu ik in Frankrijk ben en aan Tesla vraag voor de terugweg navigatie wil hij door Luxe,burg en opladen net boven Maastricht.
Ik snap niet waarom een navigatie voor de heen en de terug weg behoorlijk verschillende routes uitkiest
Woon niet in Hengelo, maar zou waarschijnlijk ook over Urmond /Luxemburg rijden.
 
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik Teslas op de straat zie.

Twijfel zelf nog over Nancy of nie(t). Denk dat ik het besluit pas in Metz neem. Als de stop te lang duurt/onaangenaam is, kap ik het laden af en neem ik Nancy mee. Als de kids zich in Metz nog vermaken tot 95%, dan skip ik Nancy.

Had graag ten hoogte van Langres nog een SuC optie gehad. Dan hoef je dat rotstuk voor Nancy niet om te rijden.
 
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik op de straat zie.

Twijfel zelf nog over Nancy of nie(t). Denk dat ik het besluit pas in Metz neem. Als de stop te lang duurt/onaangenaam is, kap ik het laden af en neem ik Nancy mee. Als de kids zich in Metz nog vermaken tot 95%, dan skip ik Nancy.

Had graag ten hoogte van Langres nog een SuC optie gehad. Dan hoef je dat rotstuk voor Nancy niet om te rijden.
Hoe laat denk je in Metz te zijn. Ik heb er een keer zaterdag avond rondhalf 2 staan laden. Dan is het geen prettige locatie. Dit jaar daarom op de heenweg urmond Nancy gedaan. Wel vol in urmond en rustig rijden. Maar 's nachts is nancy een fijnere locatie.
 
  • Informative
Reactions: Ivo-G and Rick A.
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik Teslas op de straat zie.

Hier nog een Hengeloër :p, maar dan uit de Gelderse dependance van alle Hengelo's. Wij wonen dus relatief dicht bij de A12 (NL) - A3 (BRD). Van hieruit zijn we voor een rit naar het Zuiden, dus snel georiënteerd op het Ruhrgebied. Ik denk dat inmiddels met de doortrekking van de A73 en de A74 in Limburg dat er nauwelijks verschil zit tussen de routes.

Je hebt het voordeel van beperkte snelheidsbeperkingen tot aan Euskirchen, maar het nadeel van de route door de Eifel. Ik wissel ze nog wel eens af (net als de Tesla-navi).
 
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik Teslas op de straat zie.

Twijfel zelf nog over Nancy of nie(t). Denk dat ik het besluit pas in Metz neem. Als de stop te lang duurt/onaangenaam is, kap ik het laden af en neem ik Nancy mee. Als de kids zich in Metz nog vermaken tot 95%, dan skip ik Nancy.

Had graag ten hoogte van Langres nog een SuC optie gehad. Dan hoef je dat rotstuk voor Nancy niet om te rijden.[/QUOTE
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik Teslas op de straat zie.

Twijfel zelf nog over Nancy of nie(t). Denk dat ik het besluit pas in Metz neem. Als de stop te lang duurt/onaangenaam is, kap ik het laden af en neem ik Nancy mee. Als de kids zich in Metz nog vermaken tot 95%, dan skip ik Nancy.

Had graag ten hoogte van Langres nog een SuC optie gehad. Dan hoef je dat rotstuk voor Nancy niet om te rijden.
Ik zie op nu.nl dat er op de Autoroute si Soleil 180 km file staat. Ik hoop dat je hier geen last van hebt!! Anders misschien toch even via Nancy.
 
Gisteren vertrokken. Vanuit waalwijk voor een Franse Roadtrip met de P85D.
Heb achteraf spijt dat ik niet voor de 85D ben gegaan omdat de P wel erg veel meer energie vreet. Met de 85D had ik gemiddeld harder kunnen rijden met gelijk energie verbruik. Ironisch dat je dus een snellere versie koopt waarmee je zachter meer rijden op vakantie :-(. Had in januari 2015 alleen bij de P de optie om de next gen stoelen te kiezen en die zijn wel heeeel erg fijn.

Enfin. Wij zitten tijdens deze trip in Trouville, le Mont St Michel, la Rochelle, Vias en Mandelieu. Heb vooraf gezocht op tips voor de 3c laadplekken en benodigde kabels maar kon niet zo veel vinden.

Uiteindeljk een 3c laadkabel gehuurd bij laadkabelfabriek.nl in Apeldoorn waar ik geweldig ben geholpen!

Gisteren in Trouville de kabel op een gratis, openbare laadplek geprobeerd (via chargemap gevonden) en werkte super.

Is een relaxed gevoel dat je ook tussen de suc's door gewoon lekker kunt rondrijden zonder je druk te hoeven maken of je de suc zilt halen.
 
Grappig, ik zie meer Hengeloërs hier op het forum dan ik Teslas op de straat zie.

Twijfel zelf nog over Nancy of nie(t). Denk dat ik het besluit pas in Metz neem. Als de stop te lang duurt/onaangenaam is, kap ik het laden af en neem ik Nancy mee. Als de kids zich in Metz nog vermaken tot 95%, dan skip ik Nancy.

Had graag ten hoogte van Langres nog een SuC optie gehad. Dan hoef je dat rotstuk voor Nancy niet om te rijden.

Metz is een lege grote parkeerplaats van e.o. supermarche. Idd geen fijne plek. Zou voorts Nancy zeker mee pakken. Naar Beaune is andersom wel een erg traag saai stuk. Heb het net gedaan zonder Nancy. Beviel me niet zo.zie evt post #4460 inhttps://teslamotorsclub.com/tmc/threads/met-de-tesla-op-vakantie-in-europa.22297/page-223
 
  • Informative
Reactions: Rick A.
Zojuist bij de nieuwe 10 stalls in Macon geweest. 5 waren nog niet aangesloten. De andere 5 wel.
Mooie SuC.
Alleen de ontvangst in het restaurant viel weer tegen. Kwamen om 14:00 aan. En de herbergier gaf duidelijk te kennen dat we veeeeel te laat waren om nog maar iets te kunnen eten
Ik denk dat ie nog niet doorheeft dat het met een Mega SuC voor de deur toch de mogelijkheid te bieden om de gedurende de gehele dag iets te kunnen eten en drinken.

Wc mochten we gelukkig wel gebruiken. Anders hadden we een boom moeten zoeken
 
Perfecte rit naar St Tropez gehad met stops in Brussel-Metz-Nancy waar we twee maal gezellig Ebullio tegen kwamen bij de SuC. En een overnachting in Beaune . Volgende dag verder Frankrijk in en stops in Orange - Valance.
Veel de AP gebruikt echter enkele malen een verkeerde inschatting van de AP tijdens het wisselen van baan waardoor ander voertuig gesneden werd. Ook een een aantal malen spontaan afremmen van de AP terwijl er niets op de baan gebeurde. Ook viel me op dat de AP lichte auto's grijs/wit metallic niet altijd "ziet" en niet weergeeft op het dashboard .
Verder is het laden bij ons huis meer dan genoeg voor de dag tripjes 13A wel met de aangeschafte verlengkabel want zat hier idd verkeerd voor de standaard meegeleverde lader.
Veel bekijks met de Tesla en spontaan zwaaien van tesla's hier. Op grootste parkeerplaats in St Tropez waren 3 plekken om te laden maar 2 ge Iced . Hier werd WEL bekeurd volgens een local die al zelf een bon daar had gehad en ons waarschuwde dat er alleen elektrische auto's mochten staan ;).
Verder eenmaal display uitgevallen en gereset alleen Spotify die nu niet meer werkt en alleen maar blijft hangen moet nog even kijken hoe we dat kunnen verhelpen iemand een idee.
Was even spannend in garage in Cannes waar het uiterste van je stuur kunst gevraagd word zonder je velgen en bumpers te beschadigen. Ook hier 8 a 10 plekken om op te laden wel met chademo met ernaast een normale stekker 16A deze hadden we helaas in huis laten liggen.
Nog niet in Frejus geweest maar heb begrepen dat deze nog inwerking is.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik zit vlakbij je, Port Grimaud. Prettige vakantie!!
Bij mij werd trouwens de contactdoos enorm warm bij het laden op 13A. Heb hem nu op 8A gezet. Nu wordt hij niet warm. Misschien iets om ook even te controleren.
Je kunt trouwens ook in St. Tropez laden. Op de markt, Place de Lices tegenover de bank. Type 2 ik dacht 22 kW.
 
  • Like
Reactions: EdwardV
Perfecte rit naar St Tropez gehad met stops in Brussel-Metz-Nancy waar we twee maal gezellig Ebullio tegen kwamen bij de SuC. En een overnachting in Beaune . Volgende dag verder Frankrijk in en stops in Orange - Valance.

Nog niet in Frejus geweest maar heb begrepen dat deze nog inwerking is.
We hoefden niet te laden maar ik wilde de SuC Frejus gewoon gezien hebben
Dus zondagmiddag 31 juli 2016 rond 15:00 was deze SuC met twee aansluitingen nog up and running!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    586.7 KB · Views: 48
  • Like
Reactions: EdwardV
Ik zit vlakbij je, Port Grimaud. Prettige vakantie!!
Bij mij werd trouwens de contactdoos enorm warm bij het laden op 13A. Heb hem nu op 8A gezet. Nu wordt hij niet warm. Misschien iets om ook even te controleren.
Je kunt trouwens ook in St. Tropez laden. Op de markt, Place de Lices tegenover de bank. Type 2 ik dacht 22 kW.

Haha twee zwarte Tesla's die St Tropez opsieren top verhaal weer ! Thanks de contactdoos net gecheckt nog prima koel na 10 uur laden met 13A/12 km/h ga vandaag Place de Lices bekijken dank je voor de tip. ALs je verder nog tips hebt hier in de buurt laat maar weten (snorkelen,duiken, trips) sta overal voor open.
 
ALs je verder nog tips hebt hier in de buurt laat maar weten (snorkelen,duiken, trips) sta overal voor open.

Een aantal jaren geleden mijn baptème (doop) mbt duiken gehad in Antibes.
Daar kun je heel laagdrempelig voor een eerste keer met een instructeur vanaf het strand mee gaan duiken bij de Cap d'Antibes.
Is een aanrader.
Later in Bali gemerkt dat de communicatie onder water ècht internationaal is, was exact hetzelfde.
Daar alleen de tekens voor 'turtle' en 'shark' erbij geleerd.:cool:
 
Gisteren tussen 2 ladingen 374km afgelegd, waarvan het grootste deel in de Eiffel, paar stukken 200km/h (terugweg autobahn) en de laatste 35km op 115 km/h afgelegd om met 9 resterende km's in Moers aan te komen.

Dan zal Metz - Beaune met 135km/h ook te doen zijn met een 90D.
 
Je kunt trouwens ook in St. Tropez laden. Op de markt, Place de Lices tegenover de bank. Type 2 ik dacht 22 kW.

Thanks voor de tip. Heb je voor deze laadpaal nog een specifiek pasje nodig? (Hoe werkt de betaling?)

Wij zitten over een paar weken een week in een huisje tussen Fréjus en St Tropez. Heeft iemand tips over welke pasjes ik nodig heb? Ik hoop gewoon via een schuko te kunnen laden bij ons huisje, ik heb hier weinig ervaring mee. Zal een regulier verlengsnoer (die van de grasmaaier) helpen om iets meer speling in afstand tot de stekker te komen? Zal dat werken of is het aan te raden om zo'n blauwe campingstekker mee te nemen?