Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
we praten langs elkaar heen.. mijn nee sloeg op jouw "het klopt dus (..) en niet voor kWh".
Ik weet niet wat "die €24" betekent.. ik zie dat voor het eerst, heb het niet betaald. Misschien een wijziging in de afgelopen weken ?? Waar lees jij daarover ?

edit..

toch nog eens goed gekeken... staat ergens zie ik nu ook €24 per jaar aan kosten... maar dan wel bij dagelijks gebruik - staat er ook bij.
is bij mij lig (nog) niet in rekening gebracht.. maar ja, ook de laadsessies zijn niet doorberekend. Het het gevoel dat het nog zo weinig gebruikt wordt dat men zich nog niet zo druk maakt over die paar rotcenten..

Ik moest bij het bestellen van de kaart via de site (nadat ik met het franse kiWhi adres een account aangemaakt had) met mijn creditcard €24 euro aftikken. Ik dacht eigenlijk dat dat €4 administratiekosten was en €20 laadtegoed, maar dat is dus niet zo. Ik heb €0 saldo maar wel €24 betaald. Dat zal dus het lidmaatschap zijn van €24. Ik zal in ieder geval ook nog €20 op m'n kaart zetten om zeker te zijn dat ik in Frankrijk kan laden.

@Edi99: ik denk dat jij mazzel hebt gehad. Geen lidmaatschap betalen én geen kosten per kWh!
 
Afgelopen week hebben we met het gezin een paar dagen in Disneyland Parijs doorgebracht. Bij het Disneyhotel kun je laden: er is een Schuko laadpunt (3.7kW) vlak voor de deur. Ik heb gehoord dat andere hotels dit ook hebben, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik was er in ieder geval heel blij mee: doordat ik 'Eddie' tot 100% volgeladen had voor vertrek, kon ik toen Senlis te druk bleek, gewoon doorrijden naar Gent (aangekomen met 14% over). In totaal dus maar 1 laadstop nodig gehad op de rit Marne-la-Vallee -> Alkmaar.

De valet dienst wilde heel graag mijn auto wel inpluggen maar ik heb het toch maar zelf gedaan. Het was wel even zoeken naar het sleuteltje van de laadpaal, blijkbaar komen er niet al te veel mensen die willen laden.


tesla_disney_parijs.jpg
 
Nee, dit is voor het geval er een storing of onderhoud is/aan bij de SuC. Dan zetten ze hem manueel om naar 22kW. Staat op aparte stroomafsluiting.

image.jpg


Bij Senlis hebben ze ook zo'n Bamboo paaltje. Jammer dat ze die niet op afstand aan konden zetten toen beide stalls bezet waren en er twee stonden te wachten. Tesla kon het niet en bij de receptie waren ze het pasje 'kwijt'.
Hier meer stalls plaatsen lijkt toch echt wel nodig.
Half uurtje gewacht en toen net genoeg geladen om Ghent te halen.

Overigens ook nog een keer, dankzij de 3c kabel van pvh, bij een supermarkt geladen (11kW). Was op Pinksteren, dus alles dicht maar ook weinig drukte bij de laadpalen.
De plek was overigens wel 'gewinkelwagend' (zie foto) bij Carrefour Chambourcy (gratis laden zonder pas). Maar kabel was lang genoeg om er omheen te gaan :wink:.

image.jpg
 
Veel te lezen over reizen met de Tesla in Frankrijk. We gaan 27 juni naar St. Tropez. Vrijdagmiddag om 15.00 vertrekken, dus ik ben benieuwd naar de 's nachts minder (ook in aantal 2?) veilige superchargers onderweg en hoe voor te bereiden. Alcohol testers bij de ANWB. We rijden in één keer door (drie chauffeurs) en reken op 16 tot 20 uur. Terug op 11 juli zal wel nog veel meer wachten zijn bij 2 suc in hoogseizoen? Wacht men zoal netjes op zijn beurt als het druk is?
De St. Tropez pas heb ik wel aangevraagd ivm slechte stroomvoorziening op de camping. Wat nog meer? Kiwhi pas, en lukt dit nog. Juice booster, ook een kostbare als je hem toch niet nodig hebt. Een 6m type 3 kabel? Of is er (Luke?) een type 2 naar type 3 verloopkabel zodat ik mijn bestaand 7.5 m kabel kan gebruiken? Dit heeft mijn voorkeur want met de overige kilo's kabels en verlopen minder kilo's koper. Recente ervaringen zijn welkom, evenals lenen items. Goede wijn of zo als ruilmiddel net als de sneeuwkettingen :biggrin:
 
Veel te lezen over reizen met de Tesla in Frankrijk. We gaan 27 juni naar St. Tropez. Vrijdagmiddag om 15.00 vertrekken, dus ik ben benieuwd naar de 's nachts minder (ook in aantal 2?) veilige superchargers onderweg en hoe voor te bereiden. Alcohol testers bij de ANWB. We rijden in één keer door (drie chauffeurs) en reken op 16 tot 20 uur. Terug op 11 juli zal wel nog veel meer wachten zijn bij 2 suc in hoogseizoen? Wacht men zoal netjes op zijn beurt als het druk is?
De St. Tropez pas heb ik wel aangevraagd ivm slechte stroomvoorziening op de camping. Wat nog meer? Kiwhi pas, en lukt dit nog. Juice booster, ook een kostbare als je hem toch niet nodig hebt. Een 6m type 3 kabel? Of is er (Luke?) een type 2 naar type 3 verloopkabel zodat ik mijn bestaand 7.5 m kabel kan gebruiken? Dit heeft mijn voorkeur want met de overige kilo's kabels en verlopen minder kilo's koper. Recente ervaringen zijn welkom, evenals lenen items. Goede wijn of zo als ruilmiddel net als de sneeuwkettingen :biggrin:
Je kunt er ook voor kiezen om via Duitsland/Zwitserland en evt. Italië te rijden, dat scheelt in reistijd niet eens zo gek veel (zeker als je in Frankrijk in een SuC rij terechtkomt).

(alhoewel het vanuit Amstelveen misschien iets verder is dan vanuit Eindhoven...)
 
Je kunt er ook voor kiezen om via Duitsland/Zwitserland en evt. Italië te rijden, dat scheelt in reistijd niet eens zo gek veel (zeker als je in Frankrijk in een SuC rij terechtkomt).

(alhoewel het vanuit Amstelveen misschien iets verder is dan vanuit Eindhoven...)

Ja via DTS/CH/It had ik niet aan gedacht. Van de winter voor eerst gedaan via Urmond naar Oostenrijk buiten de Krokus. Ging super en vaak alleen, max 3 laden bij 8 stals. Wel weer een tolvignet nodig voor Zwitserland. Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen met wachten in seizoen bij Franse SUC's, die zo te lezen vaak ook langzaam gaan. Zeker 's nachts lijkt het me niks om op een donker industrieterrein als enige vastgeketend aan een suc te staan. Wie o wie?
 
Je kunt er ook voor kiezen om via Duitsland/Zwitserland en evt. Italië te rijden, dat scheelt in reistijd niet eens zo gek veel (zeker als je in Frankrijk in een SuC rij terechtkomt).

(alhoewel het vanuit Amstelveen misschien iets verder is dan vanuit Eindhoven...)

Als ik snel even op google maps kijk, is dat volgens mij toch zo'n 200 km om en 2 1/2 uur. Als ik daar nog een keer extra snelladen bij tel, scheelt het al met al toch aardig wat tijd. Of kijk ik verkeerd?
 
Dat zegt niet zo veel. Het gaat om het vlot doorrijden en direct snel bijladen. Vignet is wel nodig voor CH maar geldklopperij bij Peage kun je zo vermijden.
Yep, 2x 20minuten laden omdat je om de 180km kunt laden ipv anderhalf uur laden omdat je 350km moet overbruggen en je hem tot het uiterste vol laat lopen, dat scheelt. Plus 150 (D) en 120 (S) vs 130 of 110 (F).
 
Yep, 2x 20minuten laden omdat je om de 180km kunt laden ipv anderhalf uur laden omdat je 350km moet overbruggen en je hem tot het uiterste vol laat lopen, dat scheelt. Plus 150 (D) en 120 (S) vs 130 of 110 (F).

Bedankt. Dit is input waar ik blij mee ben :biggrin:. De Péage was ik glad vergeten en zal flink hoger zijn dan de 30 euro voor Zwitserland. Daar hangt het wel vol met camera's had ik laatste keer met ICE vanuit Milaan terug gezien. Google maps laat ook veel werkzaamheden zien op "Route du Soleil""
Capture.JPG


Laden in Duitsland was me goed bevallen. De afstanden zijn nu met de tripplanner nog beter in te schatten. Doe altijd 20% extra, en als de procenten hard terug lopen minder hard rijden. Heb even op Supercharge.info gekeken voor volgende route. Alleen het stuk van Dorno (IT) naar Fréjus (F) is 345 km. Zover heb ik nog nooit gereden. Zou dit lukken met max. range 390 typical als je 100 rijd?
1.JPG


Nu alleen nog een reactie hoe druk de Franse SUC's kunnen zijn, laadsnelheid en aantal per plaats op "route du soleil"?
 
Last edited:
Probeer ook even te kijken via daglievemensen van Merijn te kijken naar de hoogte.
Als ik mij goed herinner ga je van Milaan naar Genua behoorlijk naar beneden.
Het verbruik bij het warme weer is trouwens naar mijn ervaring ook een stuk lager dan wat het nu in NL is.
 
Ik snap de angst voor Frankrijk niet zo. Ik ben met de kerst en de mei vakantie op en neer naar zuid Frankrijk gereden. Vorige week nog een keer maar dan met een ICE en aanhanger. Toch een paar SuC's aangedaan. Op deze 6! Trips 1x een Tesla in Frankrijk tegen gekomen. Met t tanken de laatste keer moest ik wel wachten. Oh ja, Parijs ben ik ook 2x geweest. De Franse autoroute rijd zoveel relaxter dan Duitsland. CC op 135km/u en tokkelen maar. Nauwelijks wegwerkzaamheden tegen gekomen. In Duitsland heb ik veel meer last van wegwerkzaamheden, je mag er 100-120-80-max-80-max usw. Ik word er knetter van. En dan zijn de wegen er ook nog bagger vergeleken met de autoroute, daar betaal ik graag wat tol voor. En met zo'n tolkastje die je bij de ANWB voor een paar euro kunt krijgen rijd je ook nog zo door bij de tolhuisjes, geen kaartje trekken, niet afrekenen, ideaal.
 
Ik snap de angst voor Frankrijk niet zo. Ik ben met de kerst en de mei vakantie op en neer naar zuid Frankrijk gereden. Vorige week nog een keer maar dan met een ICE en aanhanger. Toch een paar SuC's aangedaan. Op deze 6! Trips 1x een Tesla in Frankrijk tegen gekomen. Met t tanken de laatste keer moest ik wel wachten. Oh ja, Parijs ben ik ook 2x geweest. De Franse autoroute rijd zoveel relaxter dan Duitsland. CC op 135km/u en tokkelen maar. Nauwelijks wegwerkzaamheden tegen gekomen. In Duitsland heb ik veel meer last van wegwerkzaamheden, je mag er 100-120-80-max-80-max usw. Ik word er knetter van. En dan zijn de wegen er ook nog bagger vergeleken met de autoroute, daar betaal ik graag wat tol voor. En met zo'n tolkastje die je bij de ANWB voor een paar euro kunt krijgen rijd je ook nog zo door bij de tolhuisjes, geen kaartje trekken, niet afrekenen, ideaal.

over dat tolkastje moeten we het morgen bij het diner even hebben.....over een paar weken op vakantie naar Frejus vandaar :biggrin: