You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als er iemnd nog op zoek is naar een laadkabel type 2 naar type 3 voor Frankrijk, ik heb er net eentje binnen gekregen van Laadkabeldiscounter: www.laadkabeldiscounter.nl
voor eentje van 6 meter is de prijs zo'n 323 Euro inclusief BTW.
Aangezien wij toch wel regelmatig richting Frankrijk zullen gaan is het wel handig om zo'n kabel te hebben voor het geval er geen supercharger in de buurt is.
Steven, inderdaad maar ik heb ze gebeld en ze hebben een dergelijke kabel voor mij in elkaar gezet en geleverd.Kan aan mij liggen, maar ik kan deze "Franse" kabel op hun site zo snel niet vinden ...
helaas heb ik die van mij zelf nodig; we vertrekken ook 2de kerstdag in de ochtendIk vetrek tweede kerstdag naar Zuid Frankrijk, 3 jan weer teurug. Kan ik voor iemand nog een lekker flesje wijn meenemen?
(Met andere woorden - kan ik van iemand een Franse kabel lenen?)
Ik vetrek tweede kerstdag naar Zuid Frankrijk, 3 jan weer teurug. Kan ik voor iemand nog een lekker flesje wijn meenemen?
(Met andere woorden - kan ik van iemand een Franse kabel lenen?)
Mijne is beschikbaar dan.
Ben er bijna klaar voor.
Franse laadkabel, check (met dank aan bpsmits)
Juice Booster, check (met dank aan S-19910)
Hoop beide niet nodig te hebben en het met de SuC's en UMC af te kunnen. But better be safe than sorry:smile:.
Morgen winterbanden voor nog laten vervangen voor een maatje smaller zodat ze niet meer aanlopen. Wordt overigens veel te warm in Z-Frankrijk voor winterbanden...
Geplande route: Zmeer-Urmond-Metz-Nancy-Nuits St Georges-Vienne-Nimes-St.Hippolytes du Fort. Slechts 30km langer dan met m'n fossiel.
Na het registreren of de website van www.kiwhi.fr heb ik al heel snel de laadpas uit Frankrijk opgestuurd gekregen. Zonet de pas op hun site geactiveerd. Bovendien heb ik de pas met mijn credit card moeten opgewaarderen. Jammer dat ze dat op deze manier doen. En niet dat er gewoon achteraf het verbruik in rekening wordt gebracht. Wat als er geen saldo op de kaart meer staat....? hmmm . Enfin, ik ga het eind deze maand in Frankrijk ondervinden.
we kwamen aan met zo'n 23km Typical Range in de accu.
Metz naar Urmond zou geen probleem moeten zijn gezien de ervaring van de heenreis. Helaas hadden we de hele weg hevige stortbuien en vanaf Luxembourg het eerste stuk stevige wind tegen. Dit in combinatie met de stevige 'heuvels' in de Ardennen maakte dat we het laatste stuk naar Luik echt heel rustig moesten rijden om Urmond te halen. Uiteindelijk kwamen we daar aan met nog 35km Typical Range. .
Rob, the range figures are as such reliable but I do not really agree with your views. Yes the 23 kms as such is a safe margin, but the fact is that I only had a safe margin by driving 90 - 95 kms/hour over the last 80kms and over the whole distance from Nuits St George to Metz I did not drive faster than 110 kms/hr.. I took a calculated risk by not stopping over in Nancy and going directly for the SC at Metz. If it hadn't started raining over the last 100kms I probably would have had a bigger margin. I was was much more worried about the ride to Urmond. With the heavy rain and the strong head wind at the first tag of the route, and the elevations en route to Liege, the energy levels were dropping quite fast, even at speeds of around 100 and even 90-95 before Liege. It is really hard to estimate the energy needed to complete the trip on a road that one is not familiar with; withthe elevation information of Google Maps the Tesla Navigation should be able to calculate estimated energy needed at a recommended average speed to reach the destination with realtime adjustment based on actual consumption (impacted by road and wheather conditions.)In my view arriving at an SuC with 23km or more is working very much on the safe side. The various range figures available in the S, used properly, are so reliable that I'm now perfectly happy to arrive with a range in single digits. Eg, arrived in Gent from Senlis last week with 4km range remaining. The only significant risk is making a navigation error that adds to the distance remaining - which I did once. But that was nicely absorbed by the 'hidden' reserve.
Rob.
Heb je goed gezien. Maar waarom niet bij de SuC in Urmond laden ipv bij je ouders. Zal veel sneller gaan. En ik zou het erg rustig aan doen naar Metz. Heb ik met de kerst gehaald met 3km over..Ik ben bezig met de wintersport planning, eerste vakantie met de tesla, in princiepe gaat alles via suc. Maar voor plan B een type 3 kabel geregeld en nu laadpalen aan het zoeken nu zie ik dat een hoop gratis laadpalen in frankrijk geactiveerd moeten worden met een sms, iemand daar ervaring mee? Of kan je in het meestal aangrenzende winkelcentrum om een laadpas vragen oid. Ik ben ook al bezig de kiWhi pas aan te vragen.
geplande route tinte- heerlen, daar range charge bij mijn schoonouders. Heerlen - metz. In metz 20 min dan door naar nancy daar weer genoeg laden tot nuits saint george. Nuits saint george - macon, macon - chambery, chambery - morzine. Ben van plan om alle superchargers aan te doen, ook al is de afstand dusdanig dat er een overgeslagen kan worden. Dit ivm de hogere laadsnelheid bij legere accu en de mogelijk hogere gemiddelde snelheid die je kan aanhouden. Ik reken met 250 wh km gem, plus paar km reserve met behulp van hoogte app mooi tabelletje in mekaar aan het zetten. Enige vervelende stuk is dan heerlen metz, 300 km. Zie ik iets over het hoofd?
Ik ga de avond ervoor naar heerlen, dan vroeg in de ochtend verder, voordat de rest van nederland bij de suc's in frankrijk aankomt.