Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, als dat zo zou zijn, dan zouden ze überhaupt niet in de US rijden. Een gallon kost daar zowat net zoveel als een liter benzine hier. En een Gallon is bijna 4 liter! Een Gallon nu is $2 (buiten de snelwegen) Dat is €1,75 met de huidige dollarkoers. Dus ondanks de goedkope olie zijn wij 350% duurder dan in de US.

Ja, dat is ook zo. Ben benieuwd of de journalisten hier ook over gaan schrijven: Olieprijs stijgt snel | NOS

"Olieprijst stijgt, koop een elektrische auto!"

Gaan we die koppen nu zien in de "vakbladen" ?
 
Net bij Tros Opgelicht een stukje over een vaag uitgeverij bedrijf waarvan de eigenaar een P85+ rijdt, durf het bijna niet te vragen maar: iemand van hier?

Tesla rijders evolutie:
het begon met achtereenvolgens:
-early adopters
-ondernemers met duurzame motieven
-ondernemers met fiscale motieven
-leaserijders
-taxi ondernemers
nu erbij
-vage ondernemers
straks
-pooiers?
:rolleyes:
 
Tesla rijders evolutie:
het begon met achtereenvolgens:
-early adopters
-ondernemers met duurzame motieven
-ondernemers met fiscale motieven
-leaserijders
-taxi ondernemers
nu erbij
-vage ondernemers
straks
-pooiers?
:rolleyes:
ik hoop eigenlijk heel erg dat er '- jan met de pet' (en ja, jpet hopelijk ook voor die tijd) bij komt te staan in dat lijstje. Zou een boel uitlaatgassen en herrie schelen...
 
ik hoop eigenlijk heel erg dat er '- jan met de pet' (en ja, jpet hopelijk ook voor die tijd) bij komt te staan in dat lijstje. Zou een boel uitlaatgassen en herrie schelen...
als Tesla net zo gewild als het olijke Duitse trio Audi BMW Mercedes door deze groeiende groep nieuwe liefhebbers, incl janmetdepet, heeft dat in elk geval positieve invloed op de inruilwaarde!
 

Interessant. De BMW i3 met range extender is groener dan een Model S volgens de lijst.
Moeilijk op die manier te bepalen natuurlijk, want het ligt er maar net aan wat je mobiliteitsbehoefte is en hoe vaak je de range extender dus gebruikt. Verder wordt de groenheid volgens mij meer bepaald door de groenheid van de stroom die je gebruikt dan door het verbruik an sich.
 
Interessant. De BMW i3 met range extender is groener dan een Model S volgens de lijst.
Moeilijk op die manier te bepalen natuurlijk, want het ligt er maar net aan wat je mobiliteitsbehoefte is en hoe vaak je de range extender dus gebruikt. Verder wordt de groenheid volgens mij meer bepaald door de groenheid van de stroom die je gebruikt dan door het verbruik an sich.

De Model S krijgt een lagere score omdat het een grotere/zwaardere wagen is en hierdoor ook meer verbruikt. Een Model S met een 25 kWh batterij zou waarschijnlijk wat beter scoren. De vergelijking loopt mijns inziens een beetje mank op deze manier. Iedereen aan de elektrische fiets dan maar? :smile: