Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Die in Zwisterland staat bij een Autogrill. Ze hebben dus idd een deal daar mee, want AC restaurants is de zelfde keten.

Die in CH heeft overigens maar 2 plekken. Fysieke ruimte te kort danwel stroom?
Er waren er minstens 6 in aanbouw gespot Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa
Ben wel heel blij met deze locatie (zolang er in Frankrijk nog geen SC's zijn)

- - - Updated - - -

Ah, en de eerste 2 in Duitsland zijn ook open (Jettingen en Wilnsdorf).
Twitter / Tesla_Europe: Tesla elektrisiert ...
Gaat lekker zo :cool:
 
De volgende typen Tesla's zoals de Model X gaan neem ik allemaal op de zelfde standaard stekker? Of is de verwachting dat de modelen na de X een andere plug krijgt omdat ze goedkoper zijn en eventueel niet beschikken over de SC? Of is hier nu nog geen kijk op?
Hoe kom je erbij dat de X goedkoper is? Prijs zou vergelijkbaar zijn met de S. Model E zou ongeveer de helft gaan kosten maar ik zie niet in waarom die geen SC-optie zou krijgen. Laten we vooral hopen dat er één standaard komt voor laden in Europa.
 
Vandaag in een ritje op en neer naar Hilversum in 150 km 250 km range erdoor gedraaid. Op de terugweg dus Oosterhout maar weer even aangedaan (10 km range over bij aankomst). Was weer gezellig. Met diverse MS rijders bijgepraat. Oa met Ray.
Overigens stopte mijn auto (lader 4b) helemaal nadat iemand nr 4a in gebruik nam. Kwam ook niet meer op, dus maar verzet.
 
Naast Zevenaar en Oosterhout staan er inmiddels nog een aantal kandidaten voor een spontane bijeenkomst op de site.
Eigenlijk mis ik alleen nog een SC tussen Karlsruhe en Basel en 1 rond de Gotthard om in het voorjaar zonder al te veel om te rijden even naar het Lago Maggiore te rijden.

yes.jpg
 
Naast Zevenaar en Oosterhout staan er inmiddels nog een aantal kandidaten voor een spontane bijeenkomst op de site.
Eigenlijk mis ik alleen nog een SC tussen Karlsruhe en Basel en 1 rond de Gotthard om in het voorjaar zonder al te veel om te rijden even naar het Lago Maggiore te rijden.

View attachment 38094

Aardbevinkje geweest? Zevenaar en Oosterhout zijn een flink stuk uit koers geraakt...
 
Is er een mogelijkheid via de navigatie van Tesla om een route plannen van start tot bestemming via de Superchargers? Of moet je van Sc naar Sc je route ingeven? Hoe kan je vooraf plannen hoe lang je onderweg bent?

Volgens mij komt er een software update die bij het plannen van een route superchargers en zelfs windsnelheid in acht neemt. Ik meen dat Elon Musk dat had aangekondigd tijdens z'n speech in duitsland een tijdje geleden.

Elon Musk in München - Tesla - YouTube
 
Last edited:
Vier sc's online in Duitsland? Weet iemand welke dat zijn?
(Auto is met vrouw weg, anders keek ik even in de 'places' lijst)

Goed nieuws voor de wintersporters deze Kerst.
Ben wel bang na de eerste ervaringen met Oosterhout en Zevenaar dat de werkelijke stoptijd bij de sc's eerder een uur of meer gaat zijn.
Iemand de trip naar Oostenrijk met kids van plan? Ik ga het in maart proberen....
 
Vier sc's online in Duitsland? Weet iemand welke dat zijn?
(Auto is met vrouw weg, anders keek ik even in de 'places' lijst)

Goed nieuws voor de wintersporters deze Kerst.
Ben wel bang na de eerste ervaringen met Oosterhout en Zevenaar dat de werkelijke stoptijd bij de sc's eerder een uur of meer gaat zijn.
Iemand de trip naar Oostenrijk met kids van plan? Ik ga het in maart proberen....

zijn dat frequente local chargers ? in plaats van mensen die een langere trip uitvoeren ?
misschien tijdelijk - iedereen wil het immers uitproberen.
 
....Ben wel bang na de eerste ervaringen met Oosterhout en Zevenaar dat de werkelijke stoptijd bij de sc's eerder een uur of meer gaat zijn. ....

Ik heb de indruk dat de SC in Oosterhout inmiddels wat is afgeknepen. In het begin zag ik een laadsnelheid tot 600 Km/uur, maar dat heb ik maar één keer meegemaakt.
Er staan 's morgens vaak busjes van BAM en Enexis, dus er wordt waarschijnlijk nog wat gerommeld. Hopelijk wordt het later weer opgevoerd.

Vandaag is overigens de Domino's open gegaan...
 
Vier sc's online in Duitsland? Weet iemand welke dat zijn?
(Auto is met vrouw weg, anders keek ik even in de 'places' lijst)

Goed nieuws voor de wintersporters deze Kerst.
Ben wel bang na de eerste ervaringen met Oosterhout en Zevenaar dat de werkelijke stoptijd bij de sc's eerder een uur of meer gaat zijn.
Iemand de trip naar Oostenrijk met kids van plan? Ik ga het in maart proberen....



Bron: https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM

Het Duitse Forum levert op het moment erg veel nuttige info op voor onze SC honger :)

SC D.jpg
 
Heeft iemand het al besloten het te gaan proberen, met de S op wintersport? Onze route naar Berwang wordt helemaal gedekt met Superchargers, maar ik twijfel nog wel. Het laatste stuk, de bergen in, is 300km. Zeker als het slecht weer en koud is, weet ik niet of dat nog relaxed haalbaar gaat zijn. Alternatief is om 70km om te rijden via de SC Jettingen, dan is het laatste stuk 200km. Dat wordt dan 4 keer opladen a 45 minuten + 45 minuten omrijden. Alles bij elkaar wordt de reis wel een uurtje of 3 langer dan met een fosiel denk ik. Misschien moet ik er wat minder 'snel naar eindbestemming' in gaan zitten :)
 
Heeft iemand het al besloten het te gaan proberen, met de S op wintersport? Onze route naar Berwang wordt helemaal gedekt met Superchargers, maar ik twijfel nog wel. Het laatste stuk, de bergen in, is 300km. Zeker als het slecht weer en koud is, weet ik niet of dat nog relaxed haalbaar gaat zijn. Alternatief is om 70km om te rijden via de SC Jettingen, dan is het laatste stuk 200km. Dat wordt dan 4 keer opladen a 45 minuten + 45 minuten omrijden. Alles bij elkaar wordt de reis wel een uurtje of 3 langer dan met een fosiel denk ik. Misschien moet ik er wat minder 'snel naar eindbestemming' in gaan zitten :)

Ik wil al voor of an kerst voor een paar dagen naar de wintersport gaan nu de superchargers er staan. Moet alleen nog even accommodatie vinden!
 
Hopelijk komt er spoedig nog een Supercharger in Duitsland aan de linkerkant van de Rijn, bij Mönchen-Gladbach of ten westen van Keulen, want nu moet je noodgedwongen door het drukke Ruhrgebied rijden om naar Oostenrijk (en in de toekomst Zwitserland en Italië) te komen. Ik geef de voorkeur aan de route via de Linksrheinische Autobahn, daar is het een stuk rustiger. Maar met naar verluid 40+ geplande Superchargers in Duitsland moet dat er wel een keer van komen.
 
Last edited:
Hopelijk komt er spoedig nog een Supercharger in Duitsland aan de linkerkant van de Rijn, bij Mönchen-Gladbach of ten westen van Keulen, want nu moet je noodgedwongen door het drukke Ruhrgebied rijden om naar Oostenrijk (en in de toekomst Zwitserland en Italië) te komen. Ik geef de voorkeur aan de route via de Linksrheinische Autobahn, daar is het een stuk rustiger. Maar met naar verluid 40+ geplande Superchargers in Duitsland moet dat er wel een keer van komen.

Ik rijdt ook heel graag via de 61 en de 5 naar Zwitserland, en dan daar de 2.... m.i. de meest ontspannen en eigenlijk ook wel de snelste route naar Italië. Zou geweldig zijn als deze route ook snel mogelijk wordt...
 
Wij hebben in de planning staan om in maart met de kids naar Oostenrijk te gaan. Ik heb al een route via de SC's in de planning en de laatste etappe is 288 km. Dat moet te doen zijn. We plannen waarschijnlijk wel een overnachting van vrijdag op zaterdag. Dat hebben we vorige jaar met de ICE ook gedaan en dat beviel toen prima. Erg relaxed het laatste stukje op zaterdag.