Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
@bill : goedzo! ik ben overigens mega nieuwsgierig wat de ingewanden van de kabel mij gaan vertellen bij de demontage van de defecte kabel, zal de bevindingen ook hier delen (in het laadkabel topic).[/QUOTE]

Ik ben heel benieuwd.
Zet je je bevindingen ook in dit topic?
Dan vind ik ze ook!
 
Wilnisdorf, is 310km vanuit Antwerpen en 315 vanuit Brussel...
Lijkt mij nog net doenbaar, maar mensen die vanuit Gent of West-Vlaanderen komen zullen goed op hun rechtervoet moeten letten. (en al helemaal met een 60kWh-batterij)
 
@AnlaysiZ:
Ritje naar Wilnisdorf is zo'n 250km vanaf Eindhoven, moet te doen zijn. Mits mijn planning het toelaat (en zeker is dat de SC operationeel is) zou ik wel overwegen daarheen te rijden om eens te kijken en kennis te maken met onze Duitse freunden.

Wat betreft AC restaurant, wordt het hele terrein beheerd door AC of is er een soort samenwerkingsverband tussen de verschillende bedrijven die daar zitten?

@bill : goedzo! ik ben overigens mega nieuwsgierig wat de ingewanden van de kabel mij gaan vertellen bij de demontage van de defecte kabel, zal de bevindingen ook hier delen (in het laadkabel topic).

Zit aankomend weekend in Winterberg en dat ligt op 70 km van Wilnsdorf zie ik.
Misschien dat ik ook even ga kijken...
Heeft iemand een adres?

Edit: google: Elkersberg 2 Wilnsdorf
 
Last edited:
... Elkersberg 2 Wilnsdorf

Grappig. Het is 312 kilometer tussen de supercharger in Oosterhout en die in Wilnsdorf, en vanuit Zevenaar 230 km. Mooie verdeling, als moet ik zeggen dat vanuit Oosterhout, 312 kilometer een heel eind is. Met zo'n fijne autobahn na Venlo, wordt dat nogal een opgave. Komt er op neer dat je dat stuk na Keulen waarschijnlijk achter een mooie Duitse truck kunt gaan rijden/hypermilen ;)
 
Gewoon cruise op 120 en gaan, die paar kilometer 200 rijden is echt niet veel sneller hoor :)

Niet sneller, wel leuker! :tongue:

Ik kwam tot voor kort zakelijk veel in Duitsland, toen nog met een Audi A6. En 'even' naar Hamburg of Leipzig is niet leuk als je dan alleen maar 120 kunt rijden. Juist in midden Duitsland (Ruhrgebied voorbij) zijn prima gelegenheden om lang boven de 160 te cruisen. Maar goed, dat zit er voorlopig niet meer in ;)
 
Zit aankomend weekend in Winterberg en dat ligt op 70 km van Wilnsdorf zie ik.
Misschien dat ik ook even ga kijken...
Heeft iemand een adres?

Edit: google: Elkersberg 2 Wilnsdorf


Het lijkt er op dat de kabels aangesloten moeten zijn op 13/12 dus wellicht vanaf dat moment al operationeel?
Het zou mooi zijn als je dat zou kunnen bevestigen. Anders wordt het even zweten als we na 250 km daar aankomen....

Mbt langsrijden Als ik het goed begrijp willen ze op 21/12 samenkomen bij de SC.
Ik houd de site even in de gaten. Zodra ik een datum / tijd zie dan zal ik die hier weer posten.

Loek: Lijkt me ook mooi om vanuit Eindhoven samen op te rijden....
 
Vroegâh ja, of je moet echt na 22u beginnen met rijden is mijn ervaring de afgelopen 2jr. Is het niet druk, dan zijn ze wel aan het bouwen.

dat is inderdaad de grap. pas na 22 a 23 uur vertrekken, dan kun je van zuid duitsland tot Koblenz en vice versa doorracen. lange gestrekte wegen, heerlijk. werkzaamheden vrijwel af. kom jeeenmaal in zwitserland of oostenrijk, hel.... en rond het ruhr gebied momenteel ook drama...
 
Gisteren langere rit gemaakt (Den Haag - Amsterdam - Antwerpen - Den Haag) van in totaal circa 390 km. Was dus erg blij met de supercharger in Oosterhout. :biggrin:

Van Amsterdam naar Antwerpen snel moeten rijden om op tijd te komen dus uiteindelijk op de terugweg aangekomen bij de SC met de optimale range van 0 km. :cool:

image.jpg


Na aansluiten (SC 1A) begon het laden binnen enkele tientallen secondes en liep binnen een paar minuten op naar circa 105 kW / 525 km per uur.

image.jpg


Lijkt vooralsnog nog dus geen 120 kW te halen, zoals inderdaad al gemeld.
Ik denk dat het vermogen vanaf circa 150 km typical range langzaam begon af te bouwen. Na precies 25 minuten ben ik gestopt met laden. De typical range was toen 204 km en het laadvermogen was inmiddels gezakt naar 494 km per uur.

image.jpg


Omgerekend in rated range is dat 255 km in 25 minuten dus 306 km in 30 minuten. Zit niet eens heel ver af van de door Tesla geadverteerde 320 km in 30 minuten.

Overigens viel het me op dat de spanning tijdens het laden toenam van 346V (begin) naar 380V (einde) terwijl de stroom afnam van 302A (begin) naar 205A (einde). Is dit een manier om het laadvermogen zo optimaal mogelijk te houden naarmate de batterij voller wordt? Of is het (een toevallig) natuurlijk verloop?
 
Om deze bijdrage binnen de topic te houden, moeten we de titel wellicht veranderen in "Superchargers binnen bereik van NL / BE....."

Op het Duitse forum kwam ik de verwijzing naar de volgende kaarten tegen:
https://www.zeemaps.com/map?group=605206#
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM

Zo wordt op zeer korte termijn een rit naar Zwitserland en / of Oostenrijk mogelijk!
Op dat forum (tff-forum.de) wordt ook gesproken over officiële mededelingen op 12/12 in D en op 13/12 in CH over SCs....
 
Bah! Mijn collega heeft vandaag mijn S mee naar Utrecht en zie nu net dat hij bijna bij de SuperCharger in Oosterhout is... Betekend dus dat hij mijn S eerder aan de SC gaat zetten dan ik zelf.

Die witte op de 19" die er met 10 min staat is dus van mij, maar mijn collega (Roadster eigenaar) rijd er vandaag mee.
 
Vandaag ook eens gaan "lurken" bij de SC te Oosterhout. Stond nog 1 andere P85+ van Tesla (testwagen).
Had nog wel 250+ km op de teller, en laden ging "slechts" aan 258km/u... Wss omdat hij nog zo vol was.
Maar op een dikke 20 minuten heb ik 101 km bijgetankt. Mooi zo.
 

Attachments

  • 20131211_153443.jpg
    20131211_153443.jpg
    209.7 KB · Views: 265
  • 20131211_151432.jpg
    20131211_151432.jpg
    117.6 KB · Views: 248
Vandaag ook eens gaan "lurken" bij de SC te Oosterhout. Stond nog 1 andere P85+ van Tesla (testwagen).
Had nog wel 250+ km op de teller, en laden ging "slechts" aan 258km/u... Wss omdat hij nog zo vol was.
Maar op een dikke 20 minuten heb ik 101 km bijgetankt. Mooi zo.

Kijk - er staan nu P bordjes bij. Nu lijken het voor de argeloze ICE rijders toch weer gewone parkeerplekken… Jammer dat er niet bij staat "om electrisch te laden" oid..