Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Lekker druk weer in Oosterhout...
IMG-20131216-WA0001.jpg
 
Ik rijdt ook heel graag via de 61 en de 5 naar Zwitserland, en dan daar de 2.... m.i. de meest ontspannen en eigenlijk ook wel de snelste route naar Italië. Zou geweldig zijn als deze route ook snel mogelijk wordt...
De 61 is voor mij ook ideaal, die kom ik namelijk tegen vanuit Zeeland. (Antwerpen -> Venlo -> 61)
Lekker druk weer in Oosterhout...
Ik zou graag eens de stats van Oosterhout zien.

Hoe veel kWh heeft die SuperCharger inmiddels al verbruikt? Ik weet dat ze bij Tesla wel zo'n mega dashboard hebben, alleen die statistieken zullen wel nooit bekend worden :(
 
Terughalen waarvoor je betaald hebt.
Levensmotto van elke Nederlander :wink:

Wordt een Nederlander mee geboren zoals een belg met een steen in de maag wordt geboren (Ik geloof dat is het gezegde toch?)..
Ik laat bij de Albert Heijn ook de spullen niet op de band liggen nadat ik betaald heb :) Als ze dat in België wel doen, dan weet ik waar ik zaterdag mijn boodschappen ga doen!
 
Lol dat doen de vrouwen wel, als ze zijn het 'multi-tasken'.....

zo en nu rennen voor de vriendin als ze dat leest...:scared:
Het beste bewijs dat ook vrouwen niet kunnen multi-tasken wordt dagelijks geleverd in het verkeer ;)
(oh wat een foute opmerking, want de meeste mannelijke weggebruikers kunnen het ook niet, ik zal jullie de top tien ergernissen besparen)

ok ok back on topic: zijn er al geluiden uit Denemarken over superchargers? Er is maar 1 echt goed wintersportland in Europa, en die heeft al zes Superchargers. Maar hoe kom je er? Bootje?
 
Extra superchargers in NL zijn broodnodig en dan deze keer wél bij de grote knooppunten. Utrecht, Eindhoven of ergens in Limburg. Joure is ook een erg goede locatie.

Ik ben bang dat hij weer op een plaats komt waar de meeste mensen beslist voor zullen moeten omrijden.

Gisteravond overigens in Oosterhout geweest met nog 10 km range over. Opladen ging 500km per uur. Ben nog nooit eerder hoger geweest. Auto ging wel erg veel geluid maken tijdens het laden. Alsof de ventilatie van de batterij aan ging ofzo?
 
Hey, dat is nieuw nieuws! Hebben ze daarover meer gezegd? Ik had het gevoel dat wij ons portie wel hadden gehad voorlopig, op de Europese schaal is NL natuurlijk maar een klein gebied.
Waarom geen battery swap station? Leuk die demo een paar maanden terug, maar nu maar eens in de praktijk. 90 seconden lijkt me geweldig ;-)
 
Ik heb toch de stellige indruk dat die battery swap alleen voor de marketing is, zal nooit echt gerealiseerd worden dunkt me. Al was het alleen maar dat iedereen zuinig is op zijn batterij en die niet zomaar wil inwisselen voor een leasebatterij.
 
nee, maar aan de andere kant begrijp ik dat we het relatief goed doen met het aantal tesla's per inwoner...

Superchargers per Tesla per inwoner is NL vééééééél beter gediend dat België.
Dus wij nu eerst ! Voila, ik heb gesproken !:biggrin:

En nog liefst in Grobbendonk.:wink:
Ik zweer dat ik dan nooit meer over de rode stekker zal janken.
 
Ik heb toch de stellige indruk dat die battery swap alleen voor de marketing is, zal nooit echt gerealiseerd worden dunkt me. Al was het alleen maar dat iedereen zuinig is op zijn batterij en die niet zomaar wil inwisselen voor een leasebatterij.

Ik dacht dat dat was om aan te tonen dat ze de technologie in huis hebben. Dit was namelijk van belang om nog x-aantal maanden verder van de ZEV-credits te kunnen genieten in de staat Californië. Het moest daarom niet in de markt gezet worden, gewoon bewijzen dat het kon was voldoende.
 
Ik denk dat die swap pas wordt geïnstalleerd als het hele netwerk ligt.

Het is een dure installatie en ze zullen het pas gaan installeren op plaatsen waar de vraag aanwezig is.

bv. Zou het effect hebben om er een in Oosterhout te plaatsen ? Ondanks te drukte, nee ! Zou te weinig gebruikt worden (vergeet niet dat je terug moet om je eigen batterij weer op te halen).