Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag kwam ik in Oosterhout aan om even bij te laden voor een trip naar Gent en terug.
Ik kon nog zo'n 40 km rijden en maakte vol verwachting verbinding met de laadpaal.
NIETS!! Rood lampje. Andere paal geprobeerd: ditto
Ik was de enige bij het jaadstation.
Tesla gebeld. Het ligt niet aan de auto en ook niet aan het station. Het moet een de stroomtoevoer naar het station liggen.
100 meter verderop is een snellader. Probeert u het daar eens.
Geen snellader. het bedrijf aan het betreffende adres was verhuisd, vertelde de buurman.
Daar gaat m'n afspraak in Gent!!

Nog maar eenkeer proberen, er is immers alweer een halfuur verstreken.
Hij doet 't, pffffffffffffff, zo'n 450km/u
Hoeveel nu laden, te laat voor de afspraak, maar je wilt ook weer terugkomen.......


Op de terugweg deed het laadstation het gelukkig ook nog.

Het doet je wel beseffen dat wanneer je voor langere afstanden een supercharger nodig hebt je nog erg kwetsbaar bent voor de goede werking van de techniek.
 
Vrijdag kwam ik in Oosterhout aan om even bij te laden voor een trip naar Gent en terug.
Ik kon nog zo'n 40 km rijden en maakte vol verwachting verbinding met de laadpaal.
NIETS!! Rood lampje. Andere paal geprobeerd: ditto
Ik was de enige bij het jaadstation.
Tesla gebeld. Het ligt niet aan de auto en ook niet aan het station. Het moet een de stroomtoevoer naar het station liggen.
100 meter verderop is een snellader. Probeert u het daar eens.
Geen snellader. het bedrijf aan het betreffende adres was verhuisd, vertelde de buurman.
Daar gaat m'n afspraak in Gent!!

Nog maar eenkeer proberen, er is immers alweer een halfuur verstreken.
Hij doet 't, pffffffffffffff, zo'n 450km/u
Hoeveel nu laden, te laat voor de afspraak, maar je wilt ook weer terugkomen.......


Op de terugweg deed het laadstation het gelukkig ook nog.

Het doet je wel beseffen dat wanneer je voor langere afstanden een supercharger nodig hebt je nog erg kwetsbaar bent voor de goede werking van de techniek.


meteen een aangelegenheid om mijn grijs-gedraaide plaat van de 'TeslaVoorTesla'-laders te promoten.
We hebben intussen meerdere Members in Breda, en ook eentje in Gent die meedoen - voor noodgevallen als deze.

Voor diegene die mijn niet-aflatende stroom aan berichten alsnog gemist zouden hebben : zie deze post : Relevante lijstjes
 
Vrijdag kwam ik in Oosterhout aan om even bij te laden voor een trip naar Gent en terug.
Ik kon nog zo'n 40 km rijden en maakte vol verwachting verbinding met de laadpaal.
NIETS!! Rood lampje. Andere paal geprobeerd: ditto
Ik was de enige bij het jaadstation.
Tesla gebeld. Het ligt niet aan de auto en ook niet aan het station. Het moet een de stroomtoevoer naar het station liggen.
100 meter verderop is een snellader. Probeert u het daar eens.
Geen snellader. het bedrijf aan het betreffende adres was verhuisd, vertelde de buurman.
Daar gaat m'n afspraak in Gent!!

Nog maar eenkeer proberen, er is immers alweer een halfuur verstreken.
Hij doet 't, pffffffffffffff, zo'n 450km/u
Hoeveel nu laden, te laat voor de afspraak, maar je wilt ook weer terugkomen.......


Op de terugweg deed het laadstation het gelukkig ook nog.

Het doet je wel beseffen dat wanneer je voor langere afstanden een supercharger nodig hebt je nog erg kwetsbaar bent voor de goede werking van de techniek.

Vervelende ervaring. Niettemin kunnen verstoringen natuurlijk altijd voorkomen. Belangrijk is hoe vaak en of er door Tesla gemonitored wordt en bij een verstoring direct actie wordt ondernomen (minimale downtime). Ik ging daar om 4 uur weg, Toen geen problemen. Hoe laat was jij daar ?
 
meteen een aangelegenheid om mijn grijs-gedraaide plaat van de 'TeslaVoorTesla'-laders te promoten.
We hebben intussen meerdere Members in Breda, en ook eentje in Gent die meedoen - voor noodgevallen als deze.

Voor diegene die mijn niet-aflatende stroom aan berichten alsnog gemist zouden hebben : zie deze post : Relevante lijstjes

Eens, maar ik moest heen en weer naar Gent. Dat is retour vanaf Oosterhout 250 km, dus 300km laden voor een filebuffer (er er waren er heel wat :) )
Dat is alleen goed te doen met een supercharger

Nog een paar nachtjes slapen, en ik kan m'n laadpunt gaan aanmelden
 
Nog maar eenkeer proberen, er is immers alweer een halfuur verstreken.
Hij doet 't, pffffffffffffff, zo'n 450km/u
Hoeveel nu laden, te laat voor de afspraak, maar je wilt ook weer terugkomen.......


Op de terugweg deed het laadstation het gelukkig ook nog.

Het doet je wel beseffen dat wanneer je voor langere afstanden een supercharger nodig hebt je nog erg kwetsbaar bent voor de goede werking van de techniek.
We zijn nog aan het pionieren he. Iets met early daopters.. Heb een aantal jaren geleden 2 weken in Z-Frankrijk op een bergtop vast gezeten omdat er een brandstofstaking was. Gelukkig was er genoeg wijn:wink:
 
Vervelende ervaring. Niettemin kunnen verstoringen natuurlijk altijd voorkomen. Belangrijk is hoe vaak en of er door Tesla gemonitored wordt en bij een verstoring direct actie wordt ondernomen (minimale downtime). Ik ging daar om 4 uur weg, Toen geen problemen. Hoe laat was jij daar ?

Ik was er om ongeveer 11:30. Nadat alles weer werkte, kwamen nog 2 Tesla's buurten.
's-middags kwam ik rond 16:00 weer terug. Toen stond er één, als je in de Mac met een laptop zat dan was die van jou :)

Ik kreeg de indruk dat Tesla pas door ons telefoontje getriggerd werd. Ze gaven aan dat ze er zelf niets aankonden doen maar dat hun technische mensen in contact waren met degene die de stroom aan het laadstation moest leveren. Daar zat de hickup.
 
In de Mac kom ik alleen als de kinderen er bij zijn en ze door hebben dat er een Mac is …-;).. onvoorstelbaar wat een rotzooi ze daar verkopen ! alleen de koffie is wel goed.
denk dat ik (blauwe P85) net weg was (15:55) - kwam toen net een andere en die liep inderdaad naar de Mac. Ben benieuwd hoe betrouwbaar ze (de SC) gaan worden.
 
Ik was er vrijdag ochtend tussen 10:30/11.15 en kon aanvankelijk gewoon opladen, maar er waren wel mannen van BAM aan het werk. Rond 11:15 vloog de stroom er af en ben ik vertrokken. Ik stond aan paal 1a. Tijdens dat ik er stond probeerde een andere Tesla te laden, maar hij leek onverrichter zake weer te vertrekken na 2 minuten. Rekenen op de supercharger kan dus soms een risico met zich meebrengen.
 
In de Mac kom ik alleen als de kinderen er bij zijn en ze door hebben dat er een Mac is …-;).. onvoorstelbaar wat een rotzooi ze daar verkopen ! alleen de koffie is wel goed.
denk dat ik (blauwe P85) net weg was (15:55) - kwam toen net een andere en die liep inderdaad naar de Mac. Ben benieuwd hoe betrouwbaar ze (de SC) gaan worden.

Ik kan je het ontbijt aanbevelen, voor 2 euro koffie, jus d'orange en een croissant....
 
Ja hoor..
e8a9ehuv.jpg

Volgens mij komt er net een tweede MS aanrijden. Iemand van hier?
 
Eens, maar ik moest heen en weer naar Gent. Dat is retour vanaf Oosterhout 250 km, dus 300km laden voor een filebuffer (er er waren er heel wat :) )
Dat is alleen goed te doen met een supercharger

Nog een paar nachtjes slapen, en ik kan m'n laadpunt gaan aanmelden

Handig om te weten: een Model S gebruikt in een file - mits je regen gebruikt - minder stroom dan wanneer je dezelfde afstand op snelwegsnelheid aflegt. Uiteraard moet het dan niet te koud of warm zijn, want dan kunnen verwarming of airco roet in het eten gooien.

- - - Updated - - -

Zou Tesla een deal met de daar aanwezige horeca hebben gemaakt? Levert nogal wat collateral omzet aldaar...

Tesla heeft het waarschijnlijk zo geregeld dat ze niet voor de locaties hoeven te betalen, in ruil voor het aanleveren van Model S-rijders die in de 30-45 minuten dat ze moeten wachten wel wat te eten lusten.

- - - Updated - - -

Ik was er vrijdag ochtend tussen 10:30/11.15 en kon aanvankelijk gewoon opladen, maar er waren wel mannen van BAM aan het werk. Rond 11:15 vloog de stroom er af en ben ik vertrokken. Ik stond aan paal 1a. Tijdens dat ik er stond probeerde een andere Tesla te laden, maar hij leek onverrichter zake weer te vertrekken na 2 minuten. Rekenen op de supercharger kan dus soms een risico met zich meebrengen.

Laten we wel beseffen dat die twee installaties net nieuw zijn, en dat er in het begin natuurlijk wat meer kans is dat er iets nog niet helemaal goed zit. Ik verwacht dat het na enige tijd wel wat stabieler zal worden.
 
Ze zouden daar eigenlijk een Teslahoekje moeten inrichten om wat te kunnen bijpraten terwijl je een hap eet. Vergelijk het zoals rokers, maar dan zonder de rook...
En heb je geen zin om sociaal te doen dan ga je daar niet zitten.
 
Ze zouden daar eigenlijk een Teslahoekje moeten inrichten om wat te kunnen bijpraten terwijl je een hap eet. Vergelijk het zoals rokers, maar dan zonder de rook...
En heb je geen zin om sociaal te doen dan ga je daar niet zitten.
Als ik die hotel/restaurant ondernemer was, dan zou ik het wel weten. Maak een lounge met ook stroom voor de laptop en telefoon, bied een Tesla lunch/ontbijt, beetje merchandise, etc. Hoe langer de 'opladers' blijven zitten, hoe meer ze uitgeven.
 
Vijf stuks!
ra8ysyza.jpg

Prachtig gezicht. Tesla zal misschien toch wat verbaasd zijn dat de SC's nu al zo goed gebruikt worden. Hopelijk reden om er spoedig nog een paar bij te zetten (Utrecht, Apeldoorn).

Maar niet allemaal naast elkaar gaan staan hè, anders laadt iedereen op halve kracht.

Dat zal maandag om 16 uur wel niet te vermijden zijn tijdens de 'officiële SC-meeting'. Ik ga proberen er te zijn.
 
Prachtig gezicht. Tesla zal misschien toch wat verbaasd zijn dat de SC's nu al zo goed gebruikt worden. Hopelijk reden om er spoedig nog een paar bij te zetten (Utrecht, Apeldoorn).

Maar niet allemaal naast elkaar gaan staan hè, anders laadt iedereen op halve kracht.

Dat zal maandag om 16 uur wel niet te vermijden zijn tijdens de 'officiële SC-meeting'. Ik ga proberen er te zijn.

Als ik het goed gezien heb, is naast mekaar staat nèt geen probleem : vooraan hebben we 1A,2A,3A,4A en achteraan dan 1B,2B,3B,4B.

edit : Gelden, stamgast in Oosterhout, bevestigt dit : Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1337
 
Klopt, in Oosterhout moet je juist wel naast elkaar gaan staan!

Hier nog 1 van vanmiddag:

supercharger.JPG


Had overigens wel 2 of 3x dat hij stopte met laden en weer overnieuw begon en snelheid moest opbouwen.
Ook kwam er later nog een rode aanrijden, die wilde helemaal niet laden op de SC, gaf een rood lampje.