Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook zullen er vast wel weer mensen zijn die totaal niet op letten en hun ICE gewoon tussen al die Model S'en gooien "omdat er al auto's staan".
Dat had ik gisteren. Even snel nog een kadootje kopen ivm Sinterklaas en gelukkig was er een ' alleen voor opladen elektrische auto's' plek midden in het centrum vrij.
Op de tweede plek stond een ' normale' auto. De eigenaar kwam aanlopen toen ik uitstapte: ' oh, je mag hier dus wel gewoon parkeren?'. Ik vertelde hem dat alleen elektrische auto's daar mogen staan. Maar jij hebt toch ook geen elektrische auto, zei hij. Wel dus. Even laten zien, hij was enorm onder de indruk. En heeft vervolgens zijn auto verzet.

Ik hoefde eigenlijk niet te laden, maar heb de laadlimiet wat verhoogd zodat ik toch kon laden en daar legaal kon staan. Even later stond er een plug in prius naast me. Eigenaar was met z'n kabel bezig. Hij had de auto net die dag opgehaald. Wilde graag laden, en ik had al geconstateerd dat 1 van de 2 laadstopcontacten niet werkte. Ik heb hem toen het werkende stopcontact gegeven en heb mijn auto in de niet werkende geplugd. Knappe parkeerwachter die ziet dat er niet echt wordt geladen....
 
Last edited:
De locale ondernemers spelen al goed in op het nieuwe fenomeen. :biggrin:

DC_Oosterhout4.jpg
 
Heb je vanmiddag al proberen te laden?

Ik denk erover om vanavond een flink stuk om te rijden om die in Zevenaar eens uit te proberen.. Maar als dat _niet_ lukt heb ik daardoor wel meteen een probleem, want dan haal ik huis niet meer en moet ik ergends 2.5 uur aan een 11kWh paal gaan hangen. Dus als iemand vandaag langs Zevenaar komt en kan bevestigen dat de SC's bereikbaar zijn en werken, zou dat super zijn. En anders horen jullie het van mij vanavond :)
 
Ik denk erover om vanavond een flink stuk om te rijden om die in Zevenaar eens uit te proberen.. Maar als dat _niet_ lukt heb ik daardoor wel meteen een probleem, want dan haal ik huis niet meer en moet ik ergends 2.5 uur aan een 11kWh paal gaan hangen. Dus als iemand vandaag langs Zevenaar komt en kan bevestigen dat de SC's bereikbaar zijn en werken, zou dat super zijn. En anders horen jullie het van mij vanavond :)

Deze plaats is niet te ver weg, indien het niet wilt laden...
Indien plugfinder zich niet vergist, is hier een 22kw publieke lader. Zou volgens de site met pasje van TNM werken, maar waarschijnlijk gaat essent hier ook werken.

Biograaf 2
6921 EV Duiven
Zou een IKEA bij liggen, dus kun je nog balletjes eten ook..

ohh en hier is fastned :

Geulenkamp
6942 PT Didam

:wink:
 
Ik denk erover om vanavond een flink stuk om te rijden om die in Zevenaar eens uit te proberen.. Maar als dat _niet_ lukt heb ik daardoor wel meteen een probleem, want dan haal ik huis niet meer en moet ik ergends 2.5 uur aan een 11kWh paal gaan hangen. Dus als iemand vandaag langs Zevenaar komt en kan bevestigen dat de SC's bereikbaar zijn en werken, zou dat super zijn. En anders horen jullie het van mij vanavond :)
Als het niet lukt in Zevenaar ben je welkom in Geldermalsen. Kun je daar de aan mij uitgeleende rode verloopstekker een keertje testen.:wink:
 
Ik ben gisteren ook even in Oosterhout geweest. Degene die de belijning heeft gemaakt weet volgens mij niet hoe groot een Model S is, want de auto stak zeker een halve meter over de belijning uit. Ik kwam op lader 4 tot maximaal 495 km/h met mijn accu op ongeveer 20 % toen ik begon.

Je kunt trouwens heel goed eten bij het restaurant van het hotel. Prima menukaart en goede bediening. Je hoeft niet perse naar de Mc. :)

IMG_0993.JPG
IMG_0992.JPG
 

EERSTE TESLA SUPERCHARGERS IN NEDERLAND OPENEN DE ROUTE NAAR DUITSLAND EN BELGIE


STATIONS IN ZEVENAAR EN OOSTERHOUT MAKEN LANGE AFSTANDSREIZEN IN EUROPA GEMAKKELIJK- EN GRATIS



VRIJDAG, 6 DECEMBER, 2013

AMSTERDAM, VRIJDAG 6 DECEMBER 2013

Tesla heeft vandaag de allereerste Superchargers in Nederland in gebruik genomen, deze openen de route Amsterdam naar Keulen en Amsterdam naar Brussel. De launch van Supercharging in Europa vond afgelopen zomer plaats in Noorwegen. De stations in Zevenaar en Oosterhout stellen Model S eigenaren in staat om gratis naar hun favoriete zaken- en vakantiebestemmingen in Europa te reizen.

Met meer Supercharger stations die binnenkort openen in Duitsland, kunnen Model S rijders nog deze winter door Duitsland naar Zwitserland en Oostenrijk rijden. De route naar Brussel zal volgend jaar verlengd worden naar Frankrijk, zodat reizen naar Zuid Frankrijk mogelijk is.

Tesla Superchargers maken het mogelijk om gratis via de belangrijkste snelwegen te reizen naar steden in Europa. Superchargers zijn strategisch geplaatst zodat Model S rijders van station tot station kunnen rijden met minimaal oponthoud. De stations staan in de buurt van voorzieningen zoals (weg)restaurants en winkelcentra zodat reizigers kunnen stoppen voor een kop koffie of een snelle maaltijd terwijl hun Model S wordt opgeladen.

De nieuwe Supercharger in Oosterhout is te vinden langs de A27 bij Autogrill:

Beneluxweg 1, 4904 SJ Oosterhout

De Supercharger in Zevenaar staat langs de A12 bij AC Restaurant:


Doesburgseweg 43, 6903 PL Zevenaar‎


De Superchargers kunnen 24 uur per dag worden gebruikt en er is geen pasje voor nodig. Automobilisten kunnen de auto opladen in slechts 20 tot 30 minuten, waarna ze weer bijna geheel opgeladen op weg kunnen. De Tesla Supercharger is krachtiger dan welke andere oplaadtechologie tot nu toe en levert tot 120 kilowatt DC (Direct Current) direct aan de batterij, gebruik makend van speciale kabels.

Tesla’s eerste netwerk van Europese Supercharging stations werd eind augustus van dit jaar in Noorwegen in gebruik genomen, waardoor Model S eigenaren de belangrijkste en drukste Noorse (snel)wegen kunnen bereizen. Meer Superchargers zullen de komende maanden verrijzen langs Europese routes, allemaal binnen een straal van de 480 km actieradius van Model S. Eind 2014 zal 100 procent van de bevolking in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Denemarken binnen een straal van 320 km van een Supercharger wonen. Voor Engeland, Wales en Zweden geldt een percentage van 90.

Bron: EERSTE TESLA SUPERCHARGERS IN NEDERLAND OPENEN DE ROUTE NAAR DUITSLAND EN BELGIE | Press Releases | Tesla Motors
 
Heb vanavond in Zevenaar geladen. Het is daar helemaal gereed, maar het was te donker voor een foto, helaas. ICEing is misschien wat minder een probleem daar want het zijn de verst gelegen plekken mbt de Burger King en het AC restaurant. Ik was de enige Tesla - daar nog geen hangplek voor oudere-jongeren-met-model-S, in ieder geval ;-D. Wel een kroatische vrachtwagenchauffeur die me nieuwsgierig benaderde en in gebroken engels "the usual questions" stelde.

Het laden ging niet helemaal soepel bij mij. Eerst "pakte" hij niet, uiteindelijk een beetje gejotterd aan de stekker en toen begon hij dan toch te laden. Had nog 90km in de accu toen ik aankwam, hoogste snelheid was 440km/h. De eerste 150km gingen prima, maar toen viel hij uit, "charging stopped", om 10-20 seconden later toch weer vanzelf te starten (waarbij de laadsnelheid wel weer opnieuw op moest bouwen). Dat gebeurde daarna nog twee à drie keer.

Toen hij uiteindelijk stopte met laden omdat de door mij ingestelde "charge limit" was bereikt, kreeg ik de stekker niet los. Ik probeerde het knopje op de stekker, "open chargeport" op het touchscreen, en dubbelklik op het dak van de keyfob, en steeds klikte er wel wat, maar dan begon hij toch weer te laden. Maar net toen ik op het punt stond Tesla te gaan bellen liet hij toch los..
 
....

Toen hij uiteindelijk stopte met laden omdat de door mij ingestelde "charge limit" was bereikt, kreeg ik de stekker niet los. Ik probeerde het knopje op de stekker, "open chargeport" op het touchscreen, en dubbelklik op het dak van de keyfob, en steeds klikte er wel wat, maar dan begon hij toch weer te laden. Maar net toen ik op het punt stond Tesla te gaan bellen liet hij toch los..

Dat herken ik wel. Ik heb. De indruk dat je de stekker een beetje moet optillen, om hem er goed uit te krijgen. Als dat niet lukt, probeert hij weer te gaan laden. Tot nu toe is het uiteindelijk wel gelukt, met alleen het knopje op de stekker. Geduld is een schone zaak ;)