Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee wat de huidige prijs is voor de SC upgrade, postfabriek in een 60kw model ? Hoor nogal verschillende prijzen.

Piet, ik heb het zopas uit de configurator gehaald. Is dus de "officiële" prijs momenteel:

Supercharging.jpg
 
Ik dacht dat @Xfrank deze upgrade een paar maanden geleden heeft laten uitvoeren.

Ik heb Piet hier een 3 tal weken via PM over geinformeerd (maar blijkbaar geloofd hij met niet:wink:)
En ja hoor, het is alleen maar software.
ondertussen heb ik ongeveer 1/5 terugverdiend met mijn 32 SuC laadsessies:smile:

Best lijkt me, om gewoon het SeC te contacteren.
De prijzen veranderen wel eens bij Tesla...
 
Beste Frank,

Ik geloof je zeker en kreeg inderdaad 2600 als prijs.
Toen ik een technieker thuis over de vloer kreeg om mijn mistlicht te activeren ( ! blijkbaar kan dit niet gewoon van op afstand ??? hebben ze ons dan toch blaasjes wijsgemaakt), vertelde die mij dat hij dat gewoon aan huis kon komen doen. Volgens het SeC; kon dat blijkbaar niet en moet de wagen naar Aartselaar.
Gisteren was het onderhoud gepland , gingen ze auto komen ophale, doch niemand gezien of gehoord !

En als je vraagt naar een oplossing voor het neuterprobleem ( in Noorwegen kreeg iedereen een nieuwe laadkabel) dan geven ze al helemaal afwezig. In de VS zou het geen waar zijn, daar is de klant nog koning !
 
Beste Frank,

Ik geloof je zeker en kreeg inderdaad 2600 als prijs.
Toen ik een technieker thuis over de vloer kreeg om mijn mistlicht te activeren ( ! blijkbaar kan dit niet gewoon van op afstand ??? hebben ze ons dan toch blaasjes wijsgemaakt), vertelde die mij dat hij dat gewoon aan huis kon komen doen. Volgens het SeC; kon dat blijkbaar niet en moet de wagen naar Aartselaar.
Gisteren was het onderhoud gepland , gingen ze auto komen ophale, doch niemand gezien of gehoord !

En als je vraagt naar een oplossing voor het neuterprobleem ( in Noorwegen kreeg iedereen een nieuwe laadkabel) dan geven ze al helemaal afwezig. In de VS zou het geen waar zijn, daar is de klant nog koning !
Lijkt me dat ze dat zeker voor de deur kunnen activeren. Op de Tesla site zelf heb ik wel eens gelezen dat indien je een onderhoudscontract met Ranger service neemt Tesla tijdelijk de SuC functie kan activeren indien nodig. Mocht je het zelf niet kunnen vinden dan wil ik t nog wel eens opzoeken op de site voor je.
 
Beste Frank,

Ik geloof je zeker en kreeg inderdaad 2600 als prijs.
Toen ik een technieker thuis over de vloer kreeg om mijn mistlicht te activeren ( ! blijkbaar kan dit niet gewoon van op afstand ??? hebben ze ons dan toch blaasjes wijsgemaakt), vertelde die mij dat hij dat gewoon aan huis kon komen doen. Volgens het SeC; kon dat blijkbaar niet en moet de wagen naar Aartselaar.
Gisteren was het onderhoud gepland , gingen ze auto komen ophale, doch niemand gezien of gehoord !

En als je vraagt naar een oplossing voor het neuterprobleem ( in Noorwegen kreeg iedereen een nieuwe laadkabel) dan geven ze al helemaal afwezig. In de VS zou het geen waar zijn, daar is de klant nog koning !

Welk ander merk komt thuis bij jou thuis een mistachterlicht activeren als dat nodig blijkt?

Volgens mijn beleving is de klant dan nog steeds koning. En als iemand niet op de afgeproken tijd komt opdagen, zou ik even bellen.

Verder meen ik dat ze in Noorwegen andere laders hebben, maar daarvoor zijn er andere specialisten op dit Forum. Het Noorse forum is overigens ook goed leesbaar mbv Google Translate.
 
Lijkt me dat ze dat zeker voor de deur kunnen activeren. Op de Tesla site zelf heb ik wel eens gelezen dat indien je een onderhoudscontract met Ranger service neemt Tesla tijdelijk de SuC functie kan activeren indien nodig. Mocht je het zelf niet kunnen vinden dan wil ik t nog wel eens opzoeken op de site voor je.

Staat inderdaad zo op de site, en volgens technieker ook mogelijk, maar volgens SuC niet mogelijk.
 
En als je vraagt naar een oplossing voor het neuterprobleem ( in Noorwegen kreeg iedereen een nieuwe laadkabel) dan geven ze al helemaal afwezig. In de VS zou het geen waar zijn, daar is de klant nog koning !

Piet,

in Noorwegen is het neuterprobleem EENDUIDIG waardoor de oplossing ook EENDUIDIG is.
In België zijn de aansluitingen (en de neuterproblemen) afhankelijk van de manier waarop destijds de electriciteitsvoorziening ingericht werd.
Je kan op meerdere manieren 220V aanleveren voor huis-, tuin- en keukengebruik.
Daardoor is er geen EENDUIDIGE oplossing voor België.

Dat het frustrerend is kan ik best begrijpen, maar dat is het ook voor TESLA...
Als het probleem zo eenvoudig was, dan was het ook al lang opgelost.
Lees het neuterdraadje maar eens (veel moed...) om te zien dat we nog niet aan het einde van de rit zijn.
 
Is er al een update over de SuC uitbreiding in Nivelles ?


net toegekomen te SuC Nivilles maar ze zijn (helaas) nog niet actief....
Aansluiting EANDIS op het net dient nog te gebeuren.

dus alleen aan het laden op de tijdelijke lader aan 100kW totdat er 2 minuten later nog iemand kwam laden....mijn vermogen daalde direct met 25kW naar maar 75kW....