Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Hier 2019.8.3 op mn M3 ... sinds anderhalve maand geen updates meer, wel steeds vaker crashes ... tijdens het rijden en vaak bij het instappen.

Net een service aanvraag gedaan via de App voor een firmware upgrade ... dat kan pas 20 mei, like over een maand ... serieus? Als ik service met mn BMW nodig had, kreeg ik al excuses als het niet dezelfde dag kon.
Even bellen met het Service Center. Het plannen van service afspraken via de app zijn vaste slots op vaste dagen. Ze houden nog slots vrij voor mensen met dringendere problemen.

En met mijn BMW's was het 4 tot 6 weken wachten, en dat was nog niet eens via een app maar rechtstreeks aan de balie :).
 
Last edited:
Ik ben ook zeer te spreken over de laatste updates. De harde brakes bij autos die te dicht op je baan rijden zijn naar mijn inziens flink zachter/aangenamer. Ik kan nu op de snelweg de kms volledig comfortabel afleggen op AP.
Vorige week in de Dordogne ook erg onder de indruk van AP2. Bochtige wegen en heuvelachtig maar op alle belijnde wegen eigenlijk probleemloos rijden. Soms nog wel eens iets snel door een blinde bocht, er is nog wel wat AI nodig om te kunnen inschatten of zich daarachter een oude boer in een 2CV kan bevinden. Ook onbelijnde wegen kan hij al goed zien als je het dashboard mag geloven, maar AP inschakelen is daar nog niet toegestaan.
 
Mijn ervaring (en ik test het zowat dagelijks op trajecten waarvoor AP2 (HW2.0 in mijn geval) echt niet officieel voor voorzien is: letterlijk elke maand een beetje beter. Verre van FSD, maar wel telkens beter. Ook inzake correct afremmen voor blinde bochten - ik ken een paar blinde bochten waar AP vroeger voluit ging -wat 'technisch' overigens wel kon, maar niet bepaald aangenaam was- en nu afremt en een meer redelijke snelheid hanteert door de bocht.

We weten natuurlijk niet hoe hij dat geleerd heeft maar ik vond ook dat hij sommige bochten net te snel nam. Als veel mensen op die punten gaan remmen is dat een actie die naar het NN gaat.
 
We weten natuurlijk niet hoe hij dat geleerd heeft maar ik vond ook dat hij sommige bochten net te snel nam. Als veel mensen op die punten gaan remmen is dat een actie die naar het NN gaat.

Voorheen zat het nog in de kaartdata. Dat merk je bv. op de A6 richting Groningen. De auto houd/hield daar midden op de (nieuw aangelegde) snelweg in, omdat hij denkt dat je in niemandsland zit en een afrit moet nemen.

Ik las ergens hiers over "fleet speed" dat nieuw is:

"Fleet Speed" (mis-)feature in 2019.8.6+
 
Last edited:
Ik zie Fleet Speed ook op het knooppunt Kerensheide op de aansluiting van de A2 van Eindhoven naar de A76 richting België. Ik moet de afrit nog zelf manueel pakken, maar daar blijft het display van de snelheidslimiet op 120 terwijl AP op zijn display zelf zijn snelheid terug brengt naar 90. Prettig, want die bocht aan 120 blijven nemen gaat nogal vlot. Vervolgens, bij het aansluiten op de parallelweg van het knooppunt gaat de snelheid naar 110, en pas wanneer ik ingevoegd ben op de A76 zet ie terug zijn snelheid op 120+marge.

Nu, niks wat je niet kan oplossen door zelf even op het gaspedaal te duwen.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR

"As long as Fleet Speeds is active, an animation of the circle around the set speed value will be shown on the instrument cluster."

Heeft iemand dit al op beeld vastgelegd, hoe dat er precies uit ziet?

Ga daar maar niet van uit. Het is alles of niets
Zou het ook nog een tussenstap kunnen zijn, totdat FSD Computer dit zelf prima kan bepalen? Of zou het een noodzakelijk kwaad zijn (en blijven) voor < AP2.5 ? We gaan het meemaken iig.
 
"As long as Fleet Speeds is active, an animation of the circle around the set speed value will be shown on the instrument cluster."

Heeft iemand dit al op beeld vastgelegd, hoe dat er precies uit ziet?

Niet op beeld, maar ik heb het wel gezien. Het blauwe cirkeltje om de snelheid doet een animatie dat lijkt op zo'n "bezig met laden" animatie in software.
 
  • Helpful
Reactions: petervr
"As long as Fleet Speeds is active, an animation of the circle around the set speed value will be shown on the instrument cluster."

Heeft iemand dit al op beeld vastgelegd, hoe dat er precies uit ziet?


Zou het ook nog een tussenstap kunnen zijn, totdat FSD Computer dit zelf prima kan bepalen? Of zou het een noodzakelijk kwaad zijn (en blijven) voor < AP2.5 ? We gaan het meemaken iig.

Het hele idee gaat natuurlijk niet werken als je het uit kunt zetten. De actions uit de fleet waarvan ze willen leren worden altijd verstuurd vanuit de auto.

Als je FSD wilt moet je er vanuit gaan dat het een gemiddelde zal worden. Met meer pit rijden zul je zelf moeten doen.
 
Gezien ja. Als je van de a50 de a12 richting Utrecht opdraait is er een scherpe bocht. Die op de ap nemen en de auto remt netjes af en trekt daarna rustig weer op. Ik zag dat de ingestelde snelheid in stapjes werd verhoogd. Het blauwe cirkeltje om de ingestelde snelheid animeert dan zoals tozz aangeeft.

Ik vond het wel een vette feature!
 
  • Like
Reactions: robertvg
[ oude bericht stond in het verkeerde topic.. ]

Voor mij is er nog geen update (zit op 2019.8.4), maar mijn Dashcam / Sentry werkt niet naar behoren sinds deze update: ik mis soms (niet altijd) enkele seconden aan beeld tussen bestanden die op elkaar aansluiten. Herkent iemand dit probleem? Voorheen ging dit echt prima (ik kwam van 4.3).

Tesla gaat iig mijn auto uitlezen, ben benieuwd. Ik verwacht dat het een software-issue is en niet aan de hardware van Tesla of aan de snelheid van mijn USB-sticks ligt.
 
Last edited:
Het hele idee gaat natuurlijk niet werken als je het uit kunt zetten. De actions uit de fleet waarvan ze willen leren worden altijd verstuurd vanuit de auto.

Natuurlijk best lastig, want mensen die op AP rijden kunnen deze meta data niet voeden immers zijn rijden op basis van de meta data. Ik rij overal AP waar het kan en vaak zelfs waar het net niet kan. Kip ei probleem....
 
AP stuurt m'n auto op de snelweg zonder alarmmeldingen tegen een andere auto aan.
Gisteren had ik wel iets verontrustends, voor de stoplichten, 4 rijbanen, ik zat op de meest linker baan, reed ca. 10km/uur op AP. stuurt mijn auto zonder problemen zelf naar de rechter baan, tegen het achterwiel van een andere auto. Geen alarmbellen die rinkelen. Ik heb wat krasjes op mijn spatbord.
Schrok behoorlijk maar snap er helemaal niks van hoe dit kon gebeuren, en dat ook de parkeersensoren niet zorgden voor een hoop lawaai.
iemand zelfde ervaring?
versie 2019.12.1.1
 
  • Informative
Reactions: Hbrink