Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteren ook 2019.12.1.1 geïnstalleerd. Het valt me op dat de auto soms wat zoekend is. Bij een lane change bleef deze maar tussen de lijnen van links naar rechts gaan. Net een lichte slalom. Lijnen waren duidelijk aangegeven. Geen regen o.i.d. Overigens zijn ook net de banden van winter naar zomer gewisseld.


OTA bandenwissel? Die software gaat er écht snel op vooruit :)
 
In principe volgen ze SemVer met om praktische redenen jaar.week ipv een major version number.

4 digits komen weinig voor bij Tesla. Patches zijn in het verleden ook gewoon als 3 digit bump gereleased maar ben het met je eens dat yyyy.ww de major identificeert. Deze heel kort op elkaar komende releases lijken zeker op echte patch releases omdat ze direct ook uitrollen naar alle voorgaande.

Toch even testen want een 'patch' kan ook zo maar een feature toggle zijn waar de feature al in een eerdere minor bump is meegenomen.
 
Sinds 2019.12.1.1 had ik geen last meer van eem zwart scherm bij de achteruitrijcamera.

Maar sinds 2019.12.1.2 wel weer zwart scherm. Hebben meer mensen daar last van?

Ook nog steeds heb ik last van de linker richting aanwijzer dat die blijft hangen. Alsof je hem te ver in hebt gedrukt.

Voor me gevoel is de cruise control (nog geen AP) wat rustiger geworden. Als je nu 5km harder of zachter in stelt lijkt hij er iets rustiger naar de ingestelde snelheid toe te lopen ipv vol gas / vol afremmen op de motoren.
 
Weekje in Duitsland rondgereden, was prachtig. Gestart met 2019.8.5 en onderweg via wifi naar 2019.12.1.1 gegaan. Streaming audio heeft de hele route gestotterd, ook na reboot. Ook tijdens normale LTE connectie gestotter. Ook de eerste 5 minuten na de ochtendstart geen geluid van richtingaanwijzer. MCU1 en TeslaCam aan. Hopenlijk wordt dat beter in de komende releases.
Wel positief: bij superchargen op de terugweg in Urmond 106 kW piek gezien bij 28% SoC. Totnogtoe was de max 97 kW piek in mijn 75D. Kortom: de laadcurve van de 350V - 75D packs is ook aangepast, lichte winst.
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Bij mij gisteren op 2019.12.1.1 in Belgie probeerde ik iemand te bellen en dat begreep hij niet. Vervolgens in een keer een streep door de LTE tot aan Oosterhout daar gereset en toen kwam hij weer terug.

Vanmorgen update naar 2019.12.1.2 gehad kijken hoe dat gaat.
 
En 111kW sinds de laatste update, waar voorheen 97 kW de max was (S 75D idd).
 

Attachments

  • 5BAB2A54-5185-42E0-AE91-A159BF4C3CC1.png
    5BAB2A54-5185-42E0-AE91-A159BF4C3CC1.png
    732.6 KB · Views: 57
Die had ik ook al en oosterhout als bestemming opgegeven een half uur voordat ik er was meer bij mij nog geen hogere snelheden waargenomen met 12.1.1. Misschien net een beetje pech
Idem, gisteren met moeite aan 83 kW laadsnelheid geraakt (Aalst, 1 van de (eer?)gisteren geconverteerde stalls, misschien ligt het daaraan) terwijl alle factoren ideaal waren, 'k had net een rit van een 70-tal km erop zitten, SoC stond op 15% of zo, bestemming was ingegeven. Que sera seraaaaa...
 
Ik vanochtend ook 2019.12.1.2 (hele mond vol). Een aantal dingen die ik niemand heb zien noemen. Ik kom van 2019.8.5.

Model 3 AWD LR:

-sturen voelt anders. Dit zit niet tussen m'n oren hoor. Ik sta op sportmodus. Lastig uit te leggen, maar lijkt nog iets zwaarder maar wel vloeiender. Vaag, I know. Dit is zonder autosteer aan.
-snelheidslimiet is groter en duidelijker te zien, en zeker nog groter als je harder dan het limiet rijdt
-stelde navigatie in op een Supercharger. Resultaat, duidelijke hoogfrequent geluid uit de motoren. Bij regeneratief remmen meer motor geluid en ook bij rustig optrekken. Snelheid 53kmh was het zelfs een irritante piep. Ik dacht, dat kan geen toeval zijn na een update. Ik bedenk me nu dat dit waarschijnlijk komt omdat ik een Supercharger als destination had ingevuld. Ze halen dus een truc uit om meer warmte te genereren en dat is voor mij hoorbaar. Misschien niet voor iedereen want erg hoge frequenties . Het heeft wel gewerkt, ik had namelijk een sneeuwvlok icoontje op de accu en 10 minuten later sta ik vanaf 50km range snel op te laden, en het sneeuwvlokje was al na 5 minuten rijden weg.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR