Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Op Facebook is iemand die beweert dat hij sinds 2019.12.1.1 zijn S75D kan laden met 117kW. Dat kon voorheen niet

Zou wel leuk zijn (ook voor mij) ! Maar er iets met 350V (75) vs. 400V (85/90/100) dat me achterdochtig maakt. Er waren ook (heel even) 'valse' 75's, i.e. 85's die software-beperkt als 75's verkocht werden, dus misschien heeft het daar iets mee te maken en is die Facebookgebruiker de gelukkige eigenaar van een als 75 vermomde en software-gelimiteerde 85. Enfin, we zien wel!
 
Alweer twee maal soft reset gehad. Dus Tesla maar gebeld. Zoals altijd vriendelijke mensen aan de telefoon. Een engineer zou logfiles bekijken en ik zou vandaag teruggebeld worden, zou geen probleem zijn. Nou is de dag nog niet om, maar ik heb zo'n gevoel...

Geen telefoon, geen mail :mad: Vanochtend wel een nieuwe FW (2019,12,1,1) maar gezien de brede uitrol weet ik niet of dat nu via het SeC is of gewoon toeval...Hoop dat de ellende met soft reboots nu over is...
 
Even de gecomprimeerde status van TeslaFi omgezet naar meest geïnstalleerd :) (In PDF wat netter)

Software Version Count Percent
2019.12.1.1 4b1dd29 2012 36.44%
2019.8.5 3aaa23d 1829 33.12%
2018.50.6 4ec03ed 505 9.15%
2019.12 cb68c3d 249 4.51%
2019.8.4 530d1d3 223 4.04%
2019.8.6 a0a6ece 209 3.78%
2019.8.3 da116a6 128 2.32%
2019.8.6.1 7c47b13 57 1.03%
2019.5.15 f5def7e 54 0.98%
Overig (minder dan 1%) 256 4.64%
5522 100%
 

Attachments

  • 20190501 TeslaFi status.pdf
    27.4 KB · Views: 52
Trouwens, weet niet sinds welke versie maar ik had het ergens gelezen in het Engelse gedeelte. We hebben nog een mooie nieuwe feature genaamd "fleet speed". De auto gaat dan naar een lagere max snelheid op basis van voorgaande gemiddelden van Tesla's die daar eerder reden.

Heb het nu al een aantal keer meegemaakt dat de AP snelheid flink zakt terwijl de max snelheid correct staat voor het wegdek segment. Deze feature mogen ze van mij gewoon uitzetten. Vaak onnodig en erg hinderlijk.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Trouwens, weet niet sinds welke versie maar ik had het ergens gelezen in het Engelse gedeelte. We hebben nog een mooie nieuwe feature genaamd "fleet speed". De auto gaat dan naar een lagere max snelheid op basis van voorgaande gemiddelden van Tesla's die daar eerder reden.

Heb het nu al een aantal keer meegemaakt dat de AP snelheid flink zakt terwijl de max snelheid correct staat voor het wegdek segment. Deze feature mogen ze van mij gewoon uitzetten. Vaak onnodig en erg hinderlijk.

Dat heb ik gemerkt sinds 2019.8.6 op mijn MS. Het is wel erg handig wanneer je een afrit neemt. De auto remt nu rustig af tijdens het afrijden van de afrit (zoals met Navigate on Autopilot ook zal gaan gebeuren) en overgangen naar andere snelwegen. Ik heb door deze feature gemerkt dat AP op complexere stukken nu ook vaker aan kan blijven en netjes binnen de lijnen blijft.
 
Trouwens, weet niet sinds welke versie maar ik had het ergens gelezen in het Engelse gedeelte. We hebben nog een mooie nieuwe feature genaamd "fleet speed". De auto gaat dan naar een lagere max snelheid op basis van voorgaande gemiddelden van Tesla's die daar eerder reden.

Heb het nu al een aantal keer meegemaakt dat de AP snelheid flink zakt terwijl de max snelheid correct staat voor het wegdek segment. Deze feature mogen ze van mij gewoon uitzetten. Vaak onnodig en erg hinderlijk.

Ik weet niet of het gerelateerd is, maar ik zag gister dat de auto vond dat de max. snelheid op de ring groningen 30km/h is op een stuk waar wegwerkzaamheden zijn. Normaal mag je daar 70 en geeft ie dat ook aan.

Er staan geen borden dat je er maar 30 mag (volgens mij mag je er 50 nu, maar zou het eigenlijk niet weten)
 
Steeds vaker en op steeds meer plekken zie ik dat de TACC en AP de door mij opgegeven snelheid verlagen. Regelmatig ook lager dan maximum snelheid. Hierdoor ga je ongemerkt ineens vertragen zonder dat hij daarna weer terug gaat. Dat de AP soms de Vmax te hoog vindt prima maar verlaag dan alleen tijdelijk de snelheid en niet de instellingen van de TACC.

Snelweg bochten en en afslagen blijft een drama sinds de V9 software. Waar hij met laatste V8 versies netjes de snelheid handhaafde en mooi vloeiend stuurde vertraagd hij nu geregeld met meer dan 20km onder de Vmax en hoekt hij steeds stukken bocht om maar net binnen de lijntjes te blijven.
 
daarentegen reed de ap bij mij gisteren wel netjes op een 60 km weg (zonder middenstreep). hield keurig de rechterkant aan zodat tegenliggers ook geen probleem waren, wel handen goed aan het stuur gehouden uiteraard. In mijn scherm was wel een fictieve middenstreep te zien, deze bleef redelijk stabiel. (versie 8.5).
Bij de bochten op snelwegen waar hij vertraagt heb gemerkt dat 1 tik op het gaspedaal er meestal voor zorgt dat de auto weer versneld naar de ingestelde snelheid. Net alsof de software even de bevestiging wil dat het wel kan met een hogere snelheid, hoop maar dat dit dan weer teruggekoppeld wordt en dat dit op een gegeven moment niet meer nodig is.
 
daarentegen reed de ap bij mij gisteren wel netjes op een 60 km weg (zonder middenstreep). hield keurig de rechterkant aan zodat tegenliggers ook geen probleem waren, wel handen goed aan het stuur gehouden uiteraard. In mijn scherm was wel een fictieve middenstreep te zien, deze bleef redelijk stabiel. (versie 8.5).
Bij de bochten op snelwegen waar hij vertraagt heb gemerkt dat 1 tik op het gaspedaal er meestal voor zorgt dat de auto weer versneld naar de ingestelde snelheid. Net alsof de software even de bevestiging wil dat het wel kan met een hogere snelheid, hoop maar dat dit dan weer teruggekoppeld wordt en dat dit op een gegeven moment niet meer nodig is.
Waarom vertraagt de auto in een bocht op een snelweg? Zonder voorligger?!
 
daarentegen reed de ap bij mij gisteren wel netjes op een 60 km weg (zonder middenstreep). hield keurig de rechterkant aan zodat tegenliggers ook geen probleem waren, wel handen goed aan het stuur gehouden uiteraard. In mijn scherm was wel een fictieve middenstreep te zien, deze bleef redelijk stabiel. (versie 8.5).
Bij de bochten op snelwegen waar hij vertraagt heb gemerkt dat 1 tik op het gaspedaal er meestal voor zorgt dat de auto weer versneld naar de ingestelde snelheid. Net alsof de software even de bevestiging wil dat het wel kan met een hogere snelheid, hoop maar dat dit dan weer teruggekoppeld wordt en dat dit op een gegeven moment niet meer nodig is.

Bij mij was dat rechts houden met 8.5 juist weer weg net zoals het zelf even gas geven niet meer helpt.
Net overigens 8.6.2 gehad maar dat is volgens Teslafi een exoot waar maar 0,3% van de auto op rijdt.... Dus ik ben benieuwd.
 
Ik denk dat het door fleet learning komt. Als veel mensen daar afremmen zal dat in het systeem komen.

Wat echt onzinnig is. AP zou op basis van de belijning en verkeersborden en bovenal verkeersdrukte die moeten aanpassen. Bijvoorbeeld, A16 vanaf de Brienenoordbrug 2x 2 baans hoofd- en parallelrijbanen gaat AP naar 90km/h zonder reden. Geen auto voor je, geen auto links waar AP niet rechts voorbij wil maar wel AP die je de max snelheid onder de vMax ziet aanpassen.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Wat echt onzinnig is. AP zou op basis van de belijning en verkeersborden en bovenal verkeersdrukte die moeten aanpassen. Bijvoorbeeld, A16 vanaf de Brienenoordbrug 2x 2 baans hoofd- en parallelrijbanen gaat AP naar 90km/h zonder reden. Geen auto voor je, geen auto links waar AP niet rechts voorbij wil maar wel AP die je de max snelheid onder de vMax ziet aanpassen.

En op basis van een persoonlijke voorkeur/instelling wellicht, want de een vindt het fijn om door de bochten te driften, terwijl de ander graag z’n bekertje koffie wil kunnen drinken.
 
Trouwens, weet niet sinds welke versie maar ik had het ergens gelezen in het Engelse gedeelte. We hebben nog een mooie nieuwe feature genaamd "fleet speed". De auto gaat dan naar een lagere max snelheid op basis van voorgaande gemiddelden van Tesla's die daar eerder reden.

Heb het nu al een aantal keer meegemaakt dat de AP snelheid flink zakt terwijl de max snelheid correct staat voor het wegdek segment. Deze feature mogen ze van mij gewoon uitzetten. Vaak onnodig en erg hinderlijk.
Fijn, heb iets te vaak al in moeten grijpen als ie met 60km/u een verkeersdrempel wilde pakken. Daar lijkt dit me briljant voor om goed in te kunnen schatten hoeveel hij moet afremmen voor iedere specifieke drempel...
 
Wat echt onzinnig is. AP zou op basis van de belijning en verkeersborden en bovenal verkeersdrukte die moeten aanpassen. Bijvoorbeeld, A16 vanaf de Brienenoordbrug 2x 2 baans hoofd- en parallelrijbanen gaat AP naar 90km/h zonder reden. Geen auto voor je, geen auto links waar AP niet rechts voorbij wil maar wel AP die je de max snelheid onder de vMax ziet aanpassen.

Ik denk juist niet dat het onzinnig is. Verkeersdrukte is iets wat altijd meegenomen moet worden maar op plekken waar het merendeel van de mensen afremt vind jij dat hij de maximum snelheid moet houden? Of zoals sommigen altijd instellen 5 of meer km harder?

Als ik van hier naar een bepaalde plek rij neemt hij naar mijn gevoel één bocht altijd te hard binnen de maximum snelheid. Dat zou automatisch aangepast moeten worden.