Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Release v5.8.7

This site may earn commission on affiliate links.
Auto is vandaag even bij Tesla voor een paar kleine puntjes die nog open stonden. Eentje daarvan was een klemmend linker achterportier (raam ging net niet snel genoeg naar beneden bij opentrekken). Meer mensen hebben daar last van, heb ik hier gelezen. Ik demonstreerde het vanmorgen aan de monteur en warempel, hij ging probleemloos open. Heb ik natuurlijk weer, dacht ik. Maar de monteur zei dat het te danken was aan de laatste software-update van twee dagen geleden. Daardoor gaan alle ramen net iets eerder naar beneden, waardoor ze niet meer in de sponning kunnen blijven hangen.
 
Auto is vandaag even bij Tesla voor een paar kleine puntjes die nog open stonden. Eentje daarvan was een klemmend linker achterportier (raam ging net niet snel genoeg naar beneden bij opentrekken). Meer mensen hebben daar last van, heb ik hier gelezen. Ik demonstreerde het vanmorgen aan de monteur en warempel, hij ging probleemloos open. Heb ik natuurlijk weer, dacht ik. Maar de monteur zei dat het te danken was aan de laatste software-update van twee dagen geleden. Daardoor gaan alle ramen net iets eerder naar beneden, waardoor ze niet meer in de sponning kunnen blijven hangen.
haha, Dat wist die monteur natuurlijk allang toen hij jou vroeg om een demo te geven.
 
Ik heb net even zitten spelen met de low bij 120km/u setting. Na 2 keer drukken blijft de instelling inderdaad op low staan maar de auto gaat niet naar beneden. Voor het stoplicht op standard gezet en je ziet de auto niet omhoog gaan, bij stilstaan daarna op low zie je hem wel duidelijk zakken. Dit 2 keer gedaan.

Ik ben dus bang dat het niet meer dan een software glitch is en dat de optie pas bij 6.0 weer terug zal zijn.
 
Ik heb idd een enkele lader en de laadpaal heeft ook maar een fase. Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat de update de grens van 13A naar 16A verhoogde, maar dat kan dus pas na een hardware update. Jammer!

Ik heb dubbele lader. De 1 x 16a Lolo waar ik altijd op laad deed voor update 5.8.6 (?) netjes 1 x 16A. Maar exact sinds deze laatste paar updates doet 'ie nog maar max 12A. Dus ook na 5.8.7. Sommige palen (3 x 16A) haal ik wel 3 x 16A dus aan de lader lijkt het niet te liggen.

Mijns inzien zit er nog steeds de beperking op dat bij iets te lage voltage hij omlaag gaat in A.
 
Ik heb dubbele lader. De 1 x 16a Lolo waar ik altijd op laad deed voor update 5.8.6 (?) netjes 1 x 16A. Maar exact sinds deze laatste paar updates doet 'ie nog maar max 12A. Dus ook na 5.8.7. Sommige palen (3 x 16A) haal ik wel 3 x 16A dus aan de lader lijkt het niet te liggen.

Mijns inzien zit er nog steeds de beperking op dat bij iets te lage voltage hij omlaag gaat in A.

Mijn auto laadt op dit moment aan de lolo (q-park) met de laatste software update, nog steeds 16A ondanks laag voltage. Misschien eerder een probleem van die lolo zelf?
ImageUploadedByTapatalk1391784484.152015.jpg
 
Mijn auto laadt op dit moment aan de lolo (q-park) met de laatste software update, nog steeds 16A ondanks laag voltage. Misschien eerder een probleem van die lolo zelf?

Ook mijn Lolo doet nog steeds 16A. En helaas moet ik hem ook nog steeds handmatig omhoog schroeven van 6A naar 16A, wat zo'n 2 minuten duurt. Tesla zegt dat ze werken aan een oplossing daarvoor, maar geen idee hoe lang dat nog kan duren.
 
Ook mijn Lolo doet nog steeds 16A. En helaas moet ik hem ook nog steeds handmatig omhoog schroeven van 6A naar 16A, wat zo'n 2 minuten duurt. Tesla zegt dat ze werken aan een oplossing daarvoor, maar geen idee hoe lang dat nog kan duren.

Handmatig omhoog schroeven? Apart, ik heb dat nog nooit hoeven te doen. Maar goed, als Tesla het probleem erkend dan zal er wel iets mis zijn :)
 
Ik moet bij Lolo's en EV-boxen regelmatig de boel handmatig omhoog schroeven.

Tot nu toe ben ik heel tevreden met de de krachtstroomoplossing. De UMC met rode Tesla adapter zit altijd in de 16A krachtstroomstekker. De kabel hangt in geleideoogjes in de carport.
Thuis de laadstekker van de UMC erin en om 23.00 uur gaat ie automatisch laden.
Nooit enig probleem daarmee gehad.
Ik zie toch op heel veel plaatsen probleem(pies) optreden met laadstations. Sowieso komt er bij mij pas een laadstation als smart charging echt goed is uitgekristalliseerd.
 
Tot nu toe ben ik heel tevreden met de de krachtstroomoplossing. De UMC met rode Tesla adapter zit altijd in de 16A krachtstroomstekker. De kabel hangt in geleideoogjes in de carport.
Thuis de laadstekker van de UMC erin en om 23.00 uur gaat ie automatisch laden.
Nooit enig probleem daarmee gehad.
Ik zie toch op heel veel plaatsen probleem(pies) optreden met laadstations. Sowieso komt er bij mij pas een laadstation als smart charging echt goed is uitgekristalliseerd.

Ik laad al 5 maanden probleemloos met de UMC thuis op 3x16A. Openbare palen zijn idd een stuk spannender :)