Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Release v5.8.7

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren in den haag deze gekregen:
adataput.jpg

ymapa2e6.jpg

En nu krijg ik niet meer de vraag of ik een wifi netwerk wil koppelen ( terwijl ik dat al heb gedaan)
 
Misschien schonere lucht en dus Wifi daar? ;)
Ik wist niet dat het SC al open was, vandaar mijn vraag :)
Die WiFi melding kreeg ik elke ochtend terwijl de auto connected was met mijn thuisnetwerk.
Nu dus niet meer.
Het laden daar gaat overigens nu nog via de UMC/schuko, houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk niet vol bent als je hem dezelfde dag op komt halen.
 
Sinds release 5.8.7 zie ik een beetje hinderlijk fenomeen, dat in de laatste release van deze week niet is verdwenen.
Bij het optrekken stopt de kilometerteller even, terwijl de auto wel accellereert. Net of de processor even bezig is met een andere taak.:confused:
Even later wordt dan de snelheid op de teller met een 'sprongetje' weer opgepakt en loopt dan weer gewoon op. Hebben meer mensen dat gemerkt?
 
Sinds release 5.8.7 zie ik een beetje hinderlijk fenomeen, dat in de laatste release van deze week niet is verdwenen.
Bij het optrekken stopt de kilometerteller even, terwijl de auto wel accellereert. Net of de processor even bezig is met een andere taak.:confused:
Even later wordt dan de snelheid op de teller met een 'sprongetje' weer opgepakt en loopt dan weer gewoon op. Hebben meer mensen dat gemerkt?

Volgens mij bevriest of hapert het systeem eventjes. Ik heb dat ook al een paar keer gehad, ik heb al eens gehad dat alles zeker 5-10 min bevroren was (kon toen niet meer zien hoe snel ik reed) en opeens deed de software weer. Tsja, typisch voor computersystemen, vastlopen, resetten, stekker er uit trekken, aan/uit, ctrl-alt-del, etc hoe meer de auto een computer wordt hoe meer van dat soort 'probleempjes'.
 
Volgens mij bevriest of hapert het systeem eventjes. Ik heb dat ook al een paar keer gehad, ik heb al eens gehad dat alles zeker 5-10 min bevroren was (kon toen niet meer zien hoe snel ik reed) en opeens deed de software weer. Tsja, typisch voor computersystemen, vastlopen, resetten, stekker er uit trekken, aan/uit, ctrl-alt-del, etc hoe meer de auto een computer wordt hoe meer van dat soort 'probleempjes'.

Maar ik heb ook nog wel over iets anders verwonderd: als je naar Tunein (internet) muziek zit te luisteren en het wordt onderbroken door een telefoongesprek, lijkt de muziek na het telefoongesprek verder te gaan op het punt waar het was onderbroken :eek::smile:!
Ik heb het nog niet verder getest, maar het lijkt wat op de pauze-knop bij de televisie van Ziggo. Alleen gaat die dan tijdens die pauze opnemen en dat ik kan mij niet herinneren dat bij de Tesla feautures te hebben gelezen?
 
De knop indrukken is inderdaad pauze (tot bepaalde duur, als het te lang duurt ga je weer naar live). Ik kwam er achter toen ik even op 'mute' drukte toen reclame begon. Even later weer drukken en toen kreeg ik alsnog alle reclame te horen :(
Even naar andere zender en terug helpt volgens mij om de buffer te legen.
 
Maar ik heb ook nog wel over iets anders verwonderd: als je naar Tunein (internet) muziek zit te luisteren en het wordt onderbroken door een telefoongesprek, lijkt de muziek na het telefoongesprek verder te gaan op het punt waar het was onderbroken :eek::smile:!
Ik heb het nog niet verder getest, maar het lijkt wat op de pauze-knop bij de televisie van Ziggo. Alleen gaat die dan tijdens die pauze opnemen en dat ik kan mij niet herinneren dat bij de Tesla feautures te hebben gelezen?

De muziek wordt gebufferd, voor als het net wegvalt. Dat bufferen doet 'ie gewoon erg goed! :)
 
Is 5.8.7 de laatste versie die we in NL hebben ontvangen of zijn er hier al mensen die 5.8.8 hebben?
Ik kwam zojuist dit draadje tegen op het Tesla forum: Bizarre, awesome side effect of 5.8.8? | Forums | Tesla Motors

Hierin wordt gemeld dat 5.8.8 het geluid van de moter/inverter na deze update zou verminderen en het verbruik zou verlagen. Ben benieuwd...
Kijk eens 1 pagina terug, ik merk overigens geen lager verbruik.
Moet wel zeggen dat ik de 'ballon leeglopen piep' bij vollast al heel lang niet meer heb.
 
Ik heb de 5.8.8 erop staan en moet eerlijk zeggen ik merk niks met betrekking qua geluid.
Wel heb ik gemerkt dat het verbruik een heel klein beetje lager is. Wat van de voren 230-240Wh/km is, is nu 220-230Wh/km. MAAR, het is ook niet meer zo koud als een paar maanden geleden, de lucht is minder dicht en dus had ik ook verwacht dat het verbruik minder zou zijn.

Waarschijnlijk is het verbruik alleen bij specifieke gevallen iets lager. Hoe dan ook, toch super dat je auto op deze manier verbeterd wordt ? :cool:
 
Ik had het lagere verbruik toegewezen aan de hogere temperaturen, afgelopen week, maar het blijft op mijn standaard woon-werk ritje minder dan eerst!

Verder heb ik naar aanleiding van dit bericht nog eens geprobeerd om de ballon te laten leeglopen en dat lukt me niet meer. Ik vind het fantastisch dat ze tot op het niveau van de aansturing van de inductiemotor een aanpassing kunnen pushen.

Ook begrijp ik uit berichten elders op TMC dat het zo maar tot april zou kunnen duren voordat we 6.0 gaan zien. Onbevestigde geruchten uiteraard. Beter goed getest dan gezeur achteraf.
 
Ik had het lagere verbruik toegewezen aan de hogere temperaturen, afgelopen week, maar het blijft op mijn standaard woon-werk ritje minder dan eerst!

Verder heb ik naar aanleiding van dit bericht nog eens geprobeerd om de ballon te laten leeglopen en dat lukt me niet meer. Ik vind het fantastisch dat ze tot op het niveau van de aansturing van de inductiemotor een aanpassing kunnen pushen.

Ook begrijp ik uit berichten elders op TMC dat het zo maar tot april zou kunnen duren voordat we 6.0 gaan zien. Onbevestigde geruchten uiteraard. Beter goed getest dan gezeur achteraf.

Begon me al af te vragen wat Elon bedoelde met 'a few weeks' op de bijeenkomst 4 weken geleden, want ik heb nog nergens iets gehoord over versie 6.0. Behalve dan een tweet van Elon zelf op 9 febr: "Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business"
Denk dan toch: zeg liever dat het nog een paar maanden duurt, dan is iedereen aangenaam verrast als het uiteindelijk maar 6 weken blijkt te zijn...
 
Begon me al af te vragen wat Elon bedoelde met 'a few weeks' op de bijeenkomst 4 weken geleden, want ik heb nog nergens iets gehoord over versie 6.0. Behalve dan een tweet van Elon zelf op 9 febr: "Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business"
Denk dan toch: zeg liever dat het nog een paar maanden duurt, dan is iedereen aangenaam verrast als het uiteindelijk maar 6 weken blijkt te zijn...

Hij heeft ook geroepen dat er snel meer info zal zijn over de Gigafactory.....dat kwam gisteren. Geduld!!