Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geen lampjes in de kofferbak maar alleen in de klep.
de bekleding echter is op die plaatsen wel voorgesneden om een lampje in te klikken.
Ik heb nog niets los gemaakt maar misschien loopt de kabel er wel.
Hopelijk is dat zodat er een eenvoudige aansluiting mogelijk is.
 
net mijn frunk en trunk verlichting geplaatst.
Osram OSRAM LED Nightlux, besteld bij Conrad
werkt op 3 AAA baterijen, zelfklevend met magneetje. met bewegingssensor en kantelbare leds. instelbaar: uit, 10sec, 60 sec of aan.
niet super veel licht maar stukken beter dan het origineel.
IMG_4056.JPG
IMG_4055.JPG
 
Achter de de deels geperforeerde bekleding in de kofferbak voor de lampjes zitten wel gewoon de stekkers voor de lampjes en er komt ook 14 volt op.
trunck.jpg

OF een passend lampje aan beide kanten in deze sparing drukken of vanaf dit stekkertje met een kabeltje naar boven leiden en een eigen keuze lampje er bij maken.
Dit maakt het feitelijk weer veel eenvoudiger.
OF aan weerszijde een hoog vermogen ledje onder de kunststof rand van hoedenplank plakken en aansluiten op dit stekkertje en "er zij licht in de duisternis"
smile
 
Achter de de deels geperforeerde bekleding in de kofferbak voor de lampjes zitten wel gewoon de stekkers voor de lampjes en er komt ook 14 volt op.
View attachment 39273
OF een passend lampje aan beide kanten in deze sparing drukken of vanaf dit stekkertje met een kabeltje naar boven leiden en een eigen keuze lampje er bij maken.
Dit maakt het feitelijk weer veel eenvoudiger.
OF aan weerszijde een hoog vermogen ledje onder de kunststof rand van hoedenplank plakken en aansluiten op dit stekkertje en "er zij licht in de duisternis"
smile

Is die stekker geschakeld net als de lamp in de achterklep?
 
Jazeker!

Heb in een automaterialen zaak twee ledlampjes gekocht (4 ledjes per fitting) en uit een zwart plastic plaatje afdekkapjes gemaakt om het rechthoekig gat te bedekken.
de ledlampjes zijn rond.
IMG_0468.jpg
IMG_0469.jpg
IMG_0470.jpg
IMG_0471.jpg

De hoeveelheid licht is velen malen meer dan het lampje in de klep.
Het linkse lampje gaat eenvoudig omdat de bekleding eenvoudig los te trekken is.
Ik heb zelf een soort van mannetjesstekkertje gemaakt zodat het direct in de bestaande vrouwtjes stekker past.
Bijna plug en play
De ander kant daar zit de subwoofer naast en de bekleding is daar lastiger.
dat komt een andere keer.
Vanavond een bekijken of deze lichtopbrengst al voldoende is of dat er toch nog lampjes onder de hoedenplank moet.

Is die stekker geschakeld net als de lamp in de achterklep?
 
Jazeker!

Heb in een automaterialen zaak twee ledlampjes gekocht (4 ledjes per fitting) en uit een zwart plastic plaatje afdekkapjes gemaakt om het rechthoekig gat te bedekken.
de ledlampjes zijn rond.
View attachment 39286View attachment 39287View attachment 39288View attachment 39289
De hoeveelheid licht is velen malen meer dan het lampje in de klep.
Het linkse lampje gaat eenvoudig omdat de bekleding eenvoudig los te trekken is.
Ik heb zelf een soort van mannetjesstekkertje gemaakt zodat het direct in de bestaande vrouwtjes stekker past.
Bijna plug en play
De ander kant daar zit de subwoofer naast en de bekleding is daar lastiger.
dat komt een andere keer.
Vanavond een bekijken of deze lichtopbrengst al voldoende is of dat er toch nog lampjes onder de hoedenplank moet.

bij mij zitten daar al lampjes. ik heb het VerlichtingsPakket op het laatste moment toegevoegd.
 
Ha, mooie ontwikkelingen. Ben direct even gaan kijken. Deze stekker is 't?
Wat heb je gebruikt als 'male' fitting?

De uitsparingen druk je er eenvoudig uit, maar om de kabel te bereiken moet je iets meer loshalen.
Dit is de bestuurderskant, ik kom aan de passagierskant ook niet verder zo in het donker.

WP_20131228_014.jpg


Op zoek naar een mooie LED. Ben benieuwd naar je 'nachtfoto's'.

- - - Updated - - -

Dit is wellicht wel iets dat 1:1 past? Mercedes onderdeel:
2X LED Courtesy Footwell Trunk Under Door Light Lamps for Benz C s A Class W204 | eBay

Deze dus, met 18 LEDs:
W221-courtesy-main-2.jpg


De standaard Tesla verlichting heeft op deze plek één LED:
tesla_led_assembly1.jpg
 
Last edited:
Als je er een aantal zou willen, en je hebt een beetje geduld want ze moeten de wereld rond gestuurd, dan zijn ze hier te bestellen voor ongeveer de helft van de prijs (25€ per 2 stuks plus waarschijnlijk verzendkosten ca 6 euro per zending):
http://www.ebay.com.au/itm/W203-Cou...ED-Light-Mercedes-Benz-/330747283355#shpCntId
Zelf lijkt het me wel wat, ziet er prima uit op de foto's in ieder geval!

zoals PaulusDB hiervoor al schreef : gewoon bij de AutoStyle dealer achter de hoek. iets duurder @ € 24,95, af te halen, en geen gedoe met import als de douane actief is.
 
Kan altijd nog goedkoper, nl. incl. free shipping:
2 White 18 LED 3528 SMD Courtesy Door Lights Lamps Bulbs for Benz W204 W216 W217 | eBay
Als je er een aantal zou willen, en je hebt een beetje geduld want ze moeten de wereld rond gestuurd, dan zijn ze hier te bestellen voor ongeveer de helft van de prijs (25€ per 2 stuks plus waarschijnlijk verzendkosten ca 6 euro per zending):
http://www.ebay.com.au/itm/W203-Cou...ED-Light-Mercedes-Benz-/330747283355#shpCntId
Zelf lijkt het me wel wat, ziet er prima uit op de foto's in ieder geval!
 
Verlichtingspakket? Zit daar de kofferbak verlichting bij in?
Wat een idioten (als het waar is). Nog erger dan de hoedenplank als optie.

Gisteren met de hele familie onderweg in de auto (ook op kofferbakbank) opeens het volgende idee:
Zou het niet mogelijk moeten zijn om achterin in de dakbekleding nog twee dome lampjes in te bouwen?
Geeft ook weer wat licht in de kofferbak, maar vooral een schakelbaar lees/speellampje voor de kleine passagiers achterin.

Losse lampjes zouden via Tesla toch te krijgen moeten zijn.

- - - Updated - - -

Geen verrassing natuurlijk dat dit Benz lampjes zijn in de MS.
Past dit ook in de klep? Deze lampjed hebben de stekkeraansluiten aan de zijkant uisteken. De originele hebben de stekker achterop ipv aan de zijkant.
In de kofferbak steek je dat uitsteeksel zo achter de bekleding.
Maar of er ook ruimte voor is i de achterklep weet ik niet. Iemand al bekeken?